|
Wątek:
|
ARTYKUŁ W NEWSWEEK Biura podróży będą padać jak muchy
|
Autor:
|
Czytelnik IP 79.162.126.*
|
Data wysłania:
|
2009-07-30 11:30
|
Temat:
|
ARTYKUŁ W NEWSWEEK Biura podróży będą padać jak muchy
|
Treść:
|
LINK http://www. newsweek. pl/artykuly/sekcje/biznes/biura-podrozy- beda-padac-jak-muchy, 41847, 1
JEST LISTA ZAGROŻONYCH BIUR!!!!
Upadek Kopernika był pewny od dawna. Bankructwa kolejnych biur podróży też można przewidzieć.
Kopernik to najgorsze dziadostwo na rynku turystycznym - od tygodnia nikogo nie dziwi taka opinia o firmie, która wpuściła w maliny kilka tysięcy Polaków spragnionych wypoczynku w tropikach. Dosadna wypowiedź forumowiczki o nicku teklia72 pochodzi jednak z czerwca 2008 r. i jest kroplą w morzu pomyj wylewanych już wtedy przez internautów na to biuro podróży. - Już rok temu czuliśmy, że ta firma upadnie - oświadcza z rozbrajającą szczerością Magdalena Krzywosińska, dyrektor marketingu portalu wakacje.pl. Skoro czuli, to dlaczego nie ostrzegali ludzi przed utratą pieniędzy? - Po prostu nie polecaliśmy oferty Kopernika - wymijająco odpowiada Krzywosińska.
I tak jest w całej branży turystycznej: każdy dba o własne cztery litery i nie chce innym wchodzić w paradę. Zrobienie czegokolwiek w interesie publicznym nie wchodzi w grę. Upadek Kopernika łatwo można było przewidzieć, podobnie jak słynne bankructwa z lat minionych, czyli: Alpina Tour, Akropol, Big Blue czy El Greco. W branży krążą nazwy biur, których plajta jest już na wyciągnięcie ręki. Ale dopóki któreś się nie wywróci, ich klienci nie będą mieli żadnego sygnału, że grozi im zmarnowany urlop i strata pieniędzy.
Bo tu właśnie o tę kasę chodzi - najpierw w branży musi zarobić około czterech tysięcy agentów i biur podróży, a ty się człowieku potem martw, jak źle trafiłeś. Tym bardziej że w tym biznesie każda złotówka jest dzisiaj liczona po kilka razy, bo po tłustym roku 2008 r., historycznym dla polskiego rynku usług turystycznych, nastały chude czasy. Z danych Instytutu Turystyki (IT) wynika, że rok temu wyjechało wypoczywać za granicą ponad 7,6 mln Polaków, w tym - jak wyliczyła "Gazeta Wyborcza" - 2,5 miliona z wycieczkami z biur. W sumie obroty siedmiu największych firm przekroczyły 2,5 mld zł. W tym roku liczba polskich turystów za granicą ma spaść do poziomu z 2007 r., czyli do 7 mln, a obroty biur podróży zmaleją średnio o 10 proc. Oby te prognozy się sprawdziły, bo na razie rzeczywistość jest bardziej brutalna.
|