Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Biura turystyczne

Wątek: 220 turystów ma problemy z powrotem z Tunezji!
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2006-08-14 12:58
Temat: 220 turystów ma problemy z powrotem z Tunezji!
Treść: Aktualność:
W niedzielę ok. 220 polskich turystów koczowało na lotnisku w Monastyrze w Tunezji. Nie mogli oni wrócić z wakacji z powodu usterki samolotu Fisher Air Polska - podał PAP.

Turyści wybrali się na wakacje do Tunezji z biurem podróży Exim Tours. Mieli oni o godz. 3.15 w nocy w niedzielę wrócić czarterem do Polski. - Tunezyjczycy nie wyrazili na to zgody, ponieważ zauważyli na pasie startowym plamę oleju - relacjonował ambasador Polski w Tunezji Zdzisław Raczyński.

Zgodnie z informacjami Exim Tours, oczekujący na samolot turyści zostali przewiezieni do hotelu, gdzie zjedli posiłek. Jak poinformowali pracownicy przewoźnika Fisher Air Polska, na razie nie wiadomo czy plama oleju pochodziła z maszyny, którą mieli wracać Polacy. Utraty oleju nie wykazały żadne czujniki, ale na miejsce zgodnie z procedurami musieli zostać jednak sprowadzeni mechanicy z określonymi uprawnieniami. Zgodnie z planem mieli oni wylądować w Monastyrze o godz. 16.15.

Fisher Air Polska zapewnił, iż jeśli okaże się, że usterki nie ma, to samolot z turystami powinien w ciągu 1,5 godziny wystartować w drogę powrotną do Polski. Jeżeli kontrola wykaże usterkę, to turyści wrócą samolotem innego przewoźnika.

Turyści, którzy mieli wracać z wakacji feralnym samolotem skarżyli się głównie na brak informacji ze strony organizatora wyjazdu - przedstawiciel bura przyszedł do polskich turystów ok. godz. 9 rano. - Powiedział nam, że tak naprawdę nic nie może dla nas zrobić, że musimy czekać - mówili turyści.

Polacy mieli również pretensje do przewoźnika, iż trzymano ich prawie godzinę w dusznym samolocie, zamiast wypuścić z powrotem do hali odlotów.

Dziś w nocy, ok. godz. 24.00 pechowi turyści wylądowali na lotnisku Okęcie.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Lot do Egiptu [2007-03-18 01:37 83.8.93.*]
W styczniu 2007 leciałam do egiptu do sharm, w drodze powrotnej musielismy juz leciez liniami włoskimi. Ficher się zepsuł nie poleci.
Drugi wylot hurgada 2 marzec 2007. Koczowanie na lotnsku od godziny 9 rano do 18. Samolot ficher sie zepsuł. Brak informacji, udawanie ze sie nic nie dzieje. Pierwsza informacja o godzinie 16. Dwie odprawy paszportowe do jednego lotu. A exim co zrobil. Czekalismy tyle godzin, a oni nam dali mirynde w puszcze i jedna kanapke do jedzenia. W samolocie nawet gratisowo nie dali nawet herbaty czy kawy. Exim zachował się nie kompetentnie a jak zglosilismy reklamacje rezydence w egipcie o zwrot kosztow pierwszej doby to powiedziala ze to niech ich wina tylko fichera. Kurcze czy jak ktos kladzie mi parkiet w mieszkaniu to odpowiada za jego polożenie ten co go kladzie czy ten co wyprodukowal deski. Exim probowal wymigac sie od odpowiedzalnosci.
Ale my zrobimy zadyme, bo nie pozwolimy sie tak traktowac. Pozdarawiam
Osrzegam nie latajcie ficherem bo moze bedziecie tymi pierwszymi co zginiecie w katasrofie lotniczej.
odpowiedz »

Fisher Air, Exim i Klienci - kto kogo i za co... [2006-08-16 09:44 80.53.27.*]
Tak - zgadzam się - bezpieczeństwo jest najważniejsze i w tym przypadku Fisher Air powinien zostać pociągnięty do odpowiedzialności. W pierwszej kolejności jednak przez urząd, który wydaje zezwolenie na przewozy lotnicze, weryfikuje je i ew. cofa. Prokuratura to się chyba zaczyna interesować dopiero wtedy, gdy zostanie zgłoszone podejrzenie popełnienia przestępstwa. Analogicznie działa to w przypadku turoperatorów - to nie prokuratura cofa im możliwość prawnego funkcjonowania na rynku (wpisy do CEOiPT), tylko Marszałek danego woj. A proszę pamiętać, że w tym przypadku za wybór linii lotniczej i bezpieczeństwo odpowiada na zasadach kontraktowych właśnie organizator. Ale przecież trudno sobie wyobrazić budowanie pakietów na lotach rejsowych - za taką cenę niewielu z naszych rodaków by kupiło. Z drugiej strony nie do wszystkich portów latają samoloty rejsowe - dotyczy to zwłaszcza destynacji typowo wakacyjno-urlopowych. Podsumowując - to, co się dzieje w pewnym sensie dowodzi starej tezy, że transport lotniczy jest najbezpieczniejszym (!!) ze wszystkich. odpowiedz »

Fisher Air, Exim i Klienci - kto kogo i za co... [2006-08-16 20:55 87.206.73.*]
Tu nie chodzi o nasyłanie prokuratury na przewoźników. Cały ULC i przepisy dotyczące lotów cywilnych wymagają reformy! Samoloty czarterowe są cały czas w powietrzu! One latają non stop a na przeglądy techniczne w sezonie naprawdę nie ma czasu. A co dopiero na solidne naprawy usterek! Wszystkie naprawy robione są "na szybkiego" i bez testów jakie normalnie są wymagane. Wszyscy pamiętamy katastrofę z ubiegłego sezony pod Atenami. Wtedy przyczyną było nadmierne wyeksploatowanie samolotu. Problem ten dotyczy większości maszyn czarterowych na Polskim rynku. Przepisy powinny być bardziej surowe pod tym względem. Drugim problemem i to dość istotnym w Polskim lotnictwie cywilnym jest korupcja. Pracuję w przemyśle lotniczym, nie zdradzę na jakim stanowisku ale dość ważnym i to co czasem widzę mnie przeraża. Nie zdają sobie Państwo nawet sprawy z tego jakie kwoty mam na myśli ale aby touroperator mógł dopuścić swoje maszyny do urzytku chwyta się wszelkich możliwych sposobów a takich sposobów (niezgodnych z prawem) jest sporo. odpowiedz »

Fisher Air, Exim i Klienci - kto kogo i za co... [2008-04-21 23:11 83.24.40.*]
Po pierwsze nie Fisher tylko Fischer. Po drugie przyczyną katastrofy Heliosa pod Atenami nie była, jak to pięknie nazweałeś znawco lotnictwa "nadmierna eksploatacja" a powolna utrata hermetyzacji. Po trzecie, żaden technik nie podpisze przeglądu maszyny, nie mając pewności, że ta jest w pełni sprawna. P czwarte, korupcja w Polskim Lotnictwie Cywilnym nie istnieje, są procedury których za żadne pieniądze obejść nie można, ponieważ ULC odpowiada przed "Europą". Po piąte, Samolot bez badań nie poleci. Po szóste, masz tyle wspólnego z lotnictwem co Krzysztof Kolumb. odpowiedz »

firmą AIR FISCHER POLSKA powinna zająć się prokuratura [2006-08-15 13:44 83.16.241.*]
jej działalnością - chyba do czasu będzie miała pieniądze skoro ma tyle kosztownych napraw / odszkodowań / podnajmu innych samolotów .... skąd ma na to pieniądze ???? i kto ją finansuje ... przecież lata NAJTANIEJ odpowiedz »

firmą AIR FISCHER POLSKA powinna zająć się... [2006-09-04 01:58 213.238.67.*]
nie masz nic innego do roboty?? odpowiedz »

firmą AIR FISCHER POLSKA powinna zająć się... [2006-09-05 19:45 82.139.0.*]
firma air fischer polska ma tylko 2 samoloty :) odpowiedz »

dlaczego POLSKIE BIURA narażają nas na TRAGEDIE! [2006-08-15 11:10 83.16.241.*]
dlaczego POLSKIE BIURA narażają nasze bezpieczeństwo i życie to skandal co robi AIR FISCHER POLSKA te samoloty mają 90 % spóżnień i dużą awaryjność. Dzwoniłam do ULC ale oni na to leją może ktoś zająłby się tą linią w końcu. Polskie biura tylko odpowiadają i się tłumaczą bo nie mają wyjścia bo nie ma samolotów co nie uprawnia ich do pakowania nas w ryzyko OSTATNIEJ podróży . Przecież te wysłużone na maxa trumny latają na Dominikanę. Może ktoś weżmie się w końcu za AIR FISCHER POLSKA ich działalność byli różni przewożnicy....ale nie z taką awaryjnościa jak AIR FISCHER POLSKA. Ludzie piszcie reklamację nie zostawiajcie tych spraw bo wkrótce bez naszej interwencji stanie się tragedia - OWSZEM ROZUMIEMY NIE MA NA POLSKIM RYNKU SAMOLOTOW JEST ICH MALA ILOSC ALE DLACZEGO NARAZENI JESTESMY PRZEZ WAS NA PRAWDOPODOBIENSTWO TRAGEDII !!!!! DLACZEGO JAK SIE COS DZIEJE NIE ROBICIE NIC BY TO ZMIENIC ! odpowiedz »

Tunezja z Exim Tours: Problemy z powrotem do Polski [2006-08-14 23:27 83.142.57.*]
UWAGA!!!!!!!!!!!!!
koczowanie na lotniskach staje sie norma, odradzam z calego serca podroz do Dalamanu - TURCJA,min.do Marmaris, z biurami-JETTURISTIC,ALFA STAR,TRIADA I ITAKA.Wszystkie te biura czarteruja samoloty od tureckich linii lotniczych SUN EXPRES.W strone do Turcji czekalismy 9 godzin na lotnisku, nikt nie pofatygowal sie powedziec co sie dzieje,dlaczego samolot nie przylecial po nas do Warszawy,po interwencji prywatnej co potem zostalo potwierdzone przez rzekomych pilotów, skrzydło zostało uszkodzone, przewiezli nas do hotelu w Warszawie, gdzie odlot do Turcji nastapil po dokladnie 24 godzinach. Najgorsze jest to,ze zadne z biur nawet nie poweziało PRZEPRASZAM, robiąc uniki i trzymajac ludzi lezacych na walizkach na Okęciu w niepewnosci.Nie wspominajac o tym,ze nie ma mowy o zwrocie kosztow, tłumaczac,ze zawiniły linie lotnicze.Nie przyjmuje do wiadmosci tego, bowiem nie ja wybrałam linie lotnicze a biuro i to ono od początku do końca odpowiada za imprezę....koniec kropka!.Dzis wrociłam z Turcji.Co jeati jednak zabawne koczowalismy takze i w ta strone- 6 godzin na lotnisku, tyle,ze w Dalamanie.SUN EXPRESS zamiast wracac z jedna partia pasazerow juz do Turcji, jeszcze ich nie zabral z Katowic plus zepsół sie rozrusznik....Pytanie do biur podróży, czemu zawsze byle jak, byle gdzie i byle wyduć turyste z kasy?2 RAZY JEZDZIAŁAM Z TRIADA I W ZYCIU NIE POJADE, WIEC W TYM ROKU WYBRAŁAM JETA....I CO?JESZCZE WIEKSZE GÓWNO.
Pozdrawiam turystów
Anna
odpowiedz »

Tunezja z Exim Tours: Problemy z powrotem do Polski [2006-08-15 04:27 203.144.143.*]
>Pytanie do biur podróży, czemu zawsze byle jak, byle gdzie i byle >wyduć turyste z kasy? Anno, już odpowiadam: bo jest taniej! Tak, wynajęcie czarteru np. w Fischer Air jest znacznie tańsze niż wynajęcie czarteru np. w LOT-cie czy wysłanie turystów regularnymi liniamii. A polski turysta patrzy przede wszystkim na CENĘ. Jeżeli więc biuro podróży nie chce zbankrutować to musi korzystać z Fischera i innych tanich przewoźników. Ot i tyle. odpowiedz »

Tunezja z Exim Tours: Problemy z powrotem do Polski [2006-08-16 20:39 87.206.73.*]
Turyści mają przecież bardzo bogatą ofertę do wyboru. Jeśli komuś nie pasuje to zawsze może kupiś w biurze tur. sam voucher hotelowy a bilet lotniczy kupić u dowolnego przewoźnika z połączeń reguralnych i problemu nie ma! Więc nie wiem czemu tak wszyscy narzekają. Jest tanio a jakość usług jest adekwatna a że Polaków nie stać to marudzą. Polscy turyści jak ćmy do ognia i tyle!
Pracownik BT.
odpowiedz »

Tunezja z Exim Tours: Problemy z powrotem do Polski [2006-08-15 10:17 83.7.22.*]
Prawie każdy z Nas marzy o wypoczynku, wiekszość z Nas realizuje swoje marzenia i prawie każdy szuka ofert Last Minute!!!, więc jak można korzstać z wysokiego standardu za niewielkie pięniadze. Zaraz ktoś odpowie, że jego wypoczynek to kosztował np. 2000 PLN - nie się zastanowi wtedy jakie są koszty samego przelotu, zakwaterowania, itp., a gdzie prowizja dla agenta i zysk dla organizatora. Problem polega na tym że Nasze wymagania i oczkiwania nie są proporcjonalne do ceny jaką płacimy i że w momencie gdy coś nie układa sie zgodnie z planem lub nie zgodnie z naszym zamysłem, to robimy aferę. Naszę oczekiwania powinny być proporcjonalne do tego co płacimy, tylko!!! uwaga nie patrzmy na kwotę wpłaty, tylko na to gdzie się wybieramy i jakie są realia. Sądzę, że wtedy zacznie sie normowac sytuacja w branży turystycznej. Czemy wypowiadają się tylko niezadowoleń i czemy ciągle piszemy o nie powodzeniach. Zacznijmy planowac swoje wakacje z wyprzedzeniem aby organizator nie musiała robić lastów!!! i szukać sposobu na obniżenie kosztów, aby odzyskać pieniadze z wcześniej opłaconych gwarancji np. hotelowych. Zastanówmy się nad tym i zacznijmy realnie myśleć. Niech w końcu napiszą ci co wracają zadowleni, a nie tylko ci co twierdzą ze jest źle. odpowiedz »

Tunezja z Exim Tours: Problemy z powrotem do Polski [2006-08-16 20:45 87.206.73.*]
Racja! zawsze wypowiadają się ci którzy wracają niezadowoleni i robią wielkie awantury. A co gorsza w 75% przypadków z mojego doświadczenia tacy klienci mają skłonności do koloryzowania. Oczywiście musza sobie tez jakoś ulzyć i się wyszumieć. A efekty tego są łańcuchowe i ogólnie wpływają na niekorzyść branży turystycznej i opini Polaków w tej branzy na całym świecie. Według mnie powinno być to zrównoważone wypowiedziami klientów którzy wracają zadowoleni a takich naprawdę jest większość w realu a na forach są w mniejszośći. Takie są fakty. odpowiedz »

a co na TO EXIM ? [2006-08-14 19:48 83.16.241.*]
przecież EXIM sobie robi jaja - to nie pierwsza wpada a oni nadal korzystają z AIR FISCHER czy oby i biuro i linie AIR FISCHER nie narażają świadomie ludzi na MOZLIWOSC NARAZENIA ZYCIA - przecież to są jaja tym tematem powinna zająć się prokuratura - rozumiem że mogą być przypadki losowe ale AIR FISCHER POLSKA psuje sie non stop ! a przecież te wraki latają na DOMINIKANE !!!!!!! odpowiedz »

a co na TO EXIM ? [2007-03-18 01:06 83.8.93.*]
Tak zgadzam się. Fischer kiedyś spadnie razem z turystami. Leciałam na urop z Eximu do Egiptu do sharmy w styczniu 2007 droga powrotna samolot popsuty wracalismy liniami włoskimi. Teraz kolejne wakacje z Exim wyjazd do Egiptu do Hurgady dwa miesiące pózniej. Czekaliśmy w Warszawie na odlot do Egiptu 8 godzin. Przyczyna usterka w fischerze.
Na 4 loty dwa odwolane z powodu awarii samolotu. Nieźle 50 %. Ja już nie będę latać tymi liniami lotniczymi. Wolę dopłacić drożej a nie zginać w katastrofie. W końcu może któraś usterka nie zostanie wykryta i samolot spadnie z turystami. Wtedy może w końcu ktoś coś zrobi. Ale po co czekać. Trzeba wycofać fichera z rynku. To sa stare graty. Proszę ludzie nie latajcie Ficherami. Pozdrawiam
odpowiedz »

a co na TO EXIM ? [2006-08-15 05:24 58.10.64.*]
Niech Panstwo korzystaja z przelotow rejsowych, a nie korzystaja z tanich wakacji. Koszt biletu czarterowego obiniza koszt wakacji o okolo 200 USD od osoby. Nie wazne jaki hotel czy 5* czy 2 *. Ja naprawde nie ejstem z Exima, ale znam rynek turystyczny. Do tej pory Exim uznawalam za przecietna jakosc , raczej niska , ale teraz zmianiam zdanie, posilek w hotelu - to zapewne na koszt Eximu.
Gratulacje! Tyle mowi sie o braku bezpieczenstwa w takich krajach jak Tunezja - A oni nie dopuscili samolotu do startu! Podziekujecie im za to od wszystkich ludzi turystyki. Po katastrofie, wiekszosc turystow nie wsiadlo by do czarteru przez pare miesiecy. "Godzina w samolocie" - widac,ze turysci nie maja sie czego uczepic i szukaja dziury w calym.
Ja naprawde nie jestem z Exima, jestem pilotem wycieczek z 20 letnim stazem -nigdy nie pracowalam z Eximem.
odpowiedz »

co za chory komentarz PILOTA [2006-08-15 13:56 83.16.241.*]
zapomniał Pan że jest prosta zasada jest produkt jest jego cena Organizator go sprzedaje w cenie najpierw katalog a póżniej obniża jego cenę. RYNEK CZARTEROW działa na całym świecie / ale jak bez względu na cenę można narażać kogoś na życie. PRZECIEZ to kolejna wpada AIR FISCHER POLSKA a nie wydarzenie przypadkowe, prawie każdy lot jest opóżniony. Chodzi o to by nie lecieć na wakacje po to by oglądać na lotnisku naprawe samolotu ktorym sie za chwile poleci czy tez nie koczowac na lotniskach - bo tego nikt nie chce - częstotliwość tych sytuacji jest SKANDALEM i świadomym narażaniem życia pasażerów. Ja miałam okazję lecieć z BRAZYLII ową linią nawet na lotnisku w Brazylii obsługa skomentowała jak przylecial opozniony samolot FISCHERA haslem " polska babcia przyleciała " .... odpowiedz »

bdb komentarz PILOTA [2006-08-16 20:35 87.206.73.*]
No to proszę wybierać droższe biura które stać na nowe samoloty. Przecież każdy może się dowiedzieć jakim samolotem będzie leciał zanim podpisze umowe. Skor wie Pani że to nie pierwszy raz z tym przewoźnikiem to proszę nie korzystać z jego usług. Polacy mają to do siebie że lecą jak ćmy do ognia jak widzą niskie ceny a potem się skarżą, grożą i wymyślają takie głupie komentarze jak na tym forum co po niektórzy. A w tym wypadku Exim zachował się naprawdę fer wobec klienta i profesionalnie. Nie rozumiem czemu tak się oburzacie. Godzina w samolocie to przecież nie tragedia. Posiłek w hotelu nakoszt firmy to lepsze niż 3 godziny na holu lotniska! Ludzie znajdźcie sobie naprawdę lepsze powody do narzekania. Jesteście śmieszni! Jestem pracownikiem biura tur. i znam branżę tur. ale nie pracuję z Eximem - dla jasności. odpowiedz »

Tunezja z Exim Tours: Problemy z powrotem do Polski [2006-08-14 12:58 83.16.253.*]
Przecież to jest normalne, że samoloty ciągle sie psują, a linie lotnicze zmieniają w ostatniej chwili godziny lotu. odpowiedz »

bzdura [2006-08-15 13:58 83.16.241.*]
gdyby zdarzały się raz na miesiac to ok ale nie co WYLOT !!!!!!!!!!! odpowiedz »

Tunezja z Exim Tours: Problemy z powrotem do Polski [2006-08-14 15:51 83.175.180.*]
Takie sytuację czasem się zdarzają i ludzie muszą sobie zdawać z tego sprawę, że lepiej jest poczekać niż lecieć i w najgorzym wypadku zginąć.Uważam, że Exim świetnie sobie poradził z problemem, do tego jeszcze posiłek w hotelu, no naprawdę jestem pełna podziwu niektóre biura pozostawiły by ludzi koczujących na lotnisku i zwaliły winę na przewoźnika. odpowiedz »

Tunezja z Exim Tours: Problemy z powrotem do Polski [2007-03-18 01:19 83.8.93.*]
ja leciałam z biura exim wlasnie fischerem 02.03.2007 i wlasnie exim nas potraktował jak Ty piszesz, że robią to inne biura. Wylot mieliśmy mieć o 11:45, odprawa zaczeła się dopiero o 10:50, po odprawie powiadomili nas że musimy czekać na iformacje, bo nie wiadomo czemu nie polecimy. Informacja byla dopiero o wpoldo 16, że ficher nie poleci bo ma usterke techniczną. Potem kazali nam zabrac bagaze i przejsc kolejna druga odprawe. Dwie odprawy na jeden lot. Niezle. W sumie koczowalismu na lotnisku od 9 rano do godziny 18 do wylotu. A wiecie co Exim dał nam w zamian. Jedna kanapke i jedna puszke miryndy lub jak ktos wolał butelke wody mineralnej. Czekalismy tak dlugo a oni nam dali tyle do jedzenia. Zero zainteresowania nami. Zwlekali z jakimi kolkwiek informacjami, wszystko trzymali w tajemnicy az do ostatniej chwili. Potem w samolocie kazdy wydal krocie, ponieważ każdy byl glodny i kazdemu chcialo się pić. Exim nawet nie dal nam herbaty ani kawy gratis. Wiec czlowieku miales chyba szczescie. Dla mnie to szajs a nie biuro na poziomie. Potraktowali nas jak smieci. To biuro powinno zniknac wraz z fischerem. odpowiedz »

kolejna bzdura [2006-08-15 14:01 83.16.241.*]
EXIM jest w sytuacji bez wyjścia gdyby air fischer polska padł oni zostaja z mega dziura i persperktywa szukania samolotów ... w sezonie.
ALE NIKT NIE MA PRAWA NARAZAC KLIENTOW CO ROBI EXIM TOURS
NA CELOWY DYSKOMFORT - bo na wakacje leci sie odpoczac a nie spalać nerwy na lotnisku obserwując naprawiany samolot . dla mnie EXIM to taki radziecki INTURIST a fischer to AEROFLOT bo tak to wyglada jedna wielka prowizorka
odpowiedz »

Tunezja z Exim Tours: Problemy z powrotem do Polski [2006-08-14 21:18 83.7.14.*]
Ta sytuacja z samolotem, który został podany kontroli technicznej i ewentualnej naprawie nie uczy ludzi - TURYSTÓW, że to wszystko jest dla ich bezpieczeństwa, i że życie jest tylko jedno. Ale przecież Polacy żądni sensacji muszą znaleźć "dziurę w całym" i zawsze znajdzie się coś na tego organizator lub przewoźnika aby "wyrwać z niego trochę kasy". Zastanówcie się ludzie co się z nami dzieje, Wy ma cie problem bo czekacie i się denerujecie, a oni Organizatorzy i Przewoźnik też sie denerują i za siebie, i za was oraz liczą koszty w w tysiącach euro i nikt im nie dołoży, a wy zapewne zastanawiacie się jakiej kwoty się bedziecie domagać. To są właśnie w wiekszości Polacy lecz nie prawdziwi turyści. odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij