Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Transport

Wątek: Ruch na Okęciu w rękach stażysty!
Autor: Czytelnik IP 217.17.35.*
Data wysłania: 2006-08-16 14:52
Temat: Ruch na Okęciu w rękach stażysty!
Treść: Trzy teksty zamieszczone w sobotnio-niedzielnym numerze Dziennika (5-6 lipca 2006): dwa autorstwa Jacka Krzemińskiego ("Stażysta rządzi Okęciem" - ze strony tytułowej i "Czy będą opóźnienia"- ze strony 19) oraz komentarz redakcyjny Mariana Piaseckiego, wszystkie dotyczące powołnego przed miesiącem organizatora rozkładów lotów dla lotniska Okęcie, przeczytałam z niedowierzaniem i oburzeniem.
Mówiąc najłagodniej autorzy co krok mijają się z prawdą, szokując przy tym czytelników wizją śmiertelnych zagrożeń, których sprawcą ma być rzekomo ów młody człowiek.
Zdjęcie pulpitów wieży kontrolnej na warszawskim lotnisku, z którą przecież funkcja organizatora rozkładów nie ma nic wspólnego, ma dodatkowo wzmagać lęk czytelnika o bezpieczeństwo każdej ze 125 tysięcy (!) odbywających się tu rocznie operacji startów i lądowań.

"25-latek bez doświadczenia kieruje ruchem samolotów na największym polskim lotnisku".
"Stażysta rządzi Okęciem".
"Władza organizatora lotów jest gigantyczna".
"Strategiczne dla każdego lotniska stanowisko, czyli ustalanie harmonogramu lotów, powierzono na Okęciu niedoświadczonemu 25-latkowi".
"Każdy błąd oznacza po prostu zatkanie się lotniska".
"To od Nowaczka zależy, o jakich godzinach będą startowały samoloty…"
"Pół biedy jeszcze, jeśli Nowaczek schrzani rozkład lotów i będzie wysyłał dwa transatlantyki po sobie - ścisk, nerwy i zgrzytanie zębów zdenrwowanych pasażerów to akurat na Okęciu chleb powszedni. Trochę gorzej, gdyby układał rozkład pod presją potężnych firm lotniczych. A najgorzej, gdyby jego rozkładowe pomysły wpłynęły na bezpieczeństwo pasażerów".

Panowie!

Organizator nie układa rozkładów. To zadanie przewoźników lotniczych. Rolą organizatora jest jedynie rejestrowanie zgłasznych przez przewoźników czasów startów i lądowań, o ile operacje te nie przekraczają określonych przez władze portu możliwości lotniska. Gdyby zaś takie przekroczenia miały wystąpić - proponuje przewoźnikom inne dostępne czasy.
Trzeba też wiedzieć, że na lotniskach takiej kategorii jak Okęcie organizator może tylko doradzać, wskazując najlepsze (z punktu widzenia możliwości portu) godziny, ostateczne ustalenia co do rozkładu podejmuje jednak w każdym przypadku przewoźnik. I choć spiętrzenia na lotnisku mogą być też wynikiem błędu organizatora, zasadniczo jednak są, po pierwsze, efektem decyzji przewoźników, po drugie - ograniczonej przepustowości lotnisk. Cóż to więc za gigantyczną władzę skupiać ma w swym ręku pan Nowaczek?
Organizowanie rozkładów lotów nie ma nic wspólnego z rządzeniem lotniskiem. Wręcz przeciwnie: organizator rozkładów świadczy usługi - zarówno na rzecz przewoźników lotniczych, jak i portu lotniczego, koordynując wg określonych zasad planowane przez przewoźników czasy startów i lądowań, próbując godzić potrzeby przewoźników z możliwościami portu. I im większa jest dysproporcja pomiędzy planami linii lotniczych a możliwościami lotniska - tym trudniejsza jest rola organizatora rozkładów. I tym większe budzi emocje.
Kwestia niezależności, bezstronności, neutralności organizatora jest tu najwyższej wagi.
Za zaniechania ostatnich lat na pewno nie odpowiada pan Nowaczek. Opóźnienia rejsów, tłok na lotniskach, protesty przewoźników, ostra konkurencja i przy tym zbyt wolne reagowanie organów państwowych na zmieniającą się sytuację na rynku lotniczym - to fakty, którym nikt nie zaprzecza.
By temu zaradzić potrzeba ogromnego wysiłku intelektualnego, finansowego i organizacyjnego.
Powołanie niezależnego od linii lotniczych i portów organizatora rozkładów lotów jest krokiem we właściwym kierunku.
Fakt, że pan Nowaczek podjął wyzwanie w sytuacji krańcowo trudnej i potrafił w ciągu kilku dni uruchomić z niczego poprawną działalność, świadczy o jego możliwościach. Oby je dobrze wykorzystał. W tym celu potrzebuje jednak życzliwości i wsparcia, zwłaszcza ze strony LOT-u, gdzie wcześniej przez lata prowadzona była organizacja rozkładów, a także ze strony władz lotniska Okęcie. Jak dotąd zamiast pomocy i zrozumienia ma kłody rzucane pod nogi.

"…nie poradzi sobie z tak odpowiedzialną i trudną pracą - mówią ludzie z branży. - Jeśli nie zostanie odwołany, Okęciu grożą jeszcze większe opóźnienia i chaos".

Dziennik w skandaliczny sposób manipuluje opinią publiczną, podając błędne, niesprawdzone lub wyrywkowe informacje, kształtując fałszywe wyobrażenia o zagrożeniach, budząc w ludziach lęk przed podróżowaniem samolotami. A wszystko po to, by przekonać czytelników, że jedynie osoba z przynajmniej dwunastoletnim (!) stażem pracy w dziedzinie budowy rozkładów lotów i siatki połączeń jest w stanie udźwignąć obowiązki organizatora. Można mieć jednak poważne wątpliwości, że taki staż daje gwarancję poprawnego organizowania rozkładów. Przecież ci doświadczeni mieli już swoją szansę i nie najlepiej z niej korzystali.
Obawiam się, że niesmaczna i w gruncie rzeczy bardzo powierzchowna krytyka pana Nowaczka stanowi klasyczny przykład bezwzględnej walki o wpływy. Wydaje się być inspirowana przez tych, którym nie w smak, by funkcję organizatora rozkładów pełniła osoba gwarantująca równe traktowanie zainteresowanych stron i przejrzystość działań.
Umieszczenie tekstów na pierwszej stronie sobotnio-niedzielnego numeru ogólnopolskiej gazety świadczy, za jakiego przeciwnika uznany jest pan Nowaczek.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij