Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Baza turystyczna

Wątek: Uwaga! Zlotehotele.pl - nieuczciwa rezerwacja pokojów hotelo
Autor: Czytelnik IP 62.121.131.*
Data wysłania: 2006-08-18 11:00
Temat: EOS PHU Maciej Podhajny, ZłoteHotele.pl - oszust
Treść: ale kto powiedział, że facet ma pracować za darwo. prowadzi serwis, wyszukuje oferty, zajmuje się rezerwacją, więc dolicza sobie marżę - przecież to logiczne jest.
Polskie hotele niestety prowizji nie dają, więc wygląda to jak wygląda.
a te promocje i pseudoobniżki? Może to faktycznie obniżka od JEGO ceny, którą sobie życzył na początku za ta usługę. wszystko da się wytłumaczyć. Mam powoli dość tej nagonki na biura turystyczne, organizowane przez nieudolnych i niekompetentnych poszukiwaczy taniej sensacji

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

EOS PHU Maciej Podhajny, ZłoteHotele.pl - oszust [2006-08-18 14:07 83.21.253.*]
Ale tu chodzi o to , że ZłoteHotele.pl zamieszczały oferty hoteli bez ich wyraźnej zgody i umowy. Chyba serwis internetowy sprzedający usługi kontrahenta - w tym wypadku noclegi w hotelach - powinien wcześniej zawrzeć z nim umowę. A prowizja to już kwestia dogadania się stron. Czyżbym sie myliła? odpowiedz »

EOS PHU Maciej Podhajny, ZłoteHotele.pl - oszust [2006-08-18 16:33 81.18.222.*]
Wszystko zależy od tego jak brzmi umowa między EOS PHU a Travel OnLine oraz miedzy Travel OnLine a hotelem. Na stronie ZłoteHotele.pl mogła się znaleźć oferta hotelu, nawet jeśli np. marketingowiec albo recepcjonista nie miał o tym pojecia. Wystarczy, że ZłoteHotele.pl jest zafiliowane z Travel OnLine, jeśli odpowiedni zapis w umowie między TOL a hotelem to dopuszcza to ZłoteHotele.pl mogłyby wtedy korzystać z tych samych danych, które hotel przesłał do TOL. Przykładowo, jeśli ktos z Państwa podpisuje umowę z np. PTQV, to oferta hotelu pojawi sie nie tylko na stronie OdkryjPolske.pl ale też na dziesiątkach innych, zafiliowanych stron. I o to w gruncie rzeczy chodzi, bo w ten sposób jest większa szansa, że ktoś trafi na informacje o obiekcie. Adresów większości z takich stron nie będziecie Państwo znali, o ile po prostu nie poprosicie o ich spis. Podchodząc na spokojnie do całej sprawy muszę przyznać, że jak nie we wszystkich prezentacjach na stronie ZłoteHotele.pl ceny są wyższe od tych oficjalnie dostępnych, ale sporo jest też takich prezentacji, które wprowadzają w błąd Klienta. D.A. odpowiedz »

EOS PHU Maciej Podhajny, ZłoteHotele.pl - oszust [2006-08-18 13:33 83.15.101.*]
Najniższa prowizja za którą internetowy portal sprzedaje mój hotel to 8% netto od rack rates. Najwyższa jest średnio 23% (wliczając w to opłaty stałe) którą z kolei zażądał globalny potentat, ale za to przysyła mi gości, którzy wyjadają/wypijają majątek w restauracji. Coś za coś - większy obrót, to większa prowizja. Hotel nie jest w żadym atrakcyjnym miejscu, a goście typowo biznesowi. odpowiedz »

Nie generalizujmy proszę.... [2006-08-18 13:03 80.53.252.*]
Jeśli odnosimy się konkretnie do firmy EOS PHU, to ograniczmy się do tego, nie generalizujmy. Hotele dają prowizję, raz większą, raz mniejszą, kierując się przede wszystkim zobowiązaniami wobec innych kontrahentów. W żadnym z hoteli, w których pracowałem nowe biuro nie dostanie więcej niż 10% na starcie. Dlaczego mamy dawać 15-20% prowizji nowym kontrahentom, i tyle samo tym, z którymi współpracujemy od lat? Dla mnie to normalne, że na dobrą prowizję trzeba sobie zapracować. Zgadzam się też, że są hotele, w których wynegocjowanie nawet 5% prowizji będzie katorgą, ale nie uogólniajmy.
A co do EOS PHU, to polecam wizytę na stronie www.zlotehotele.pl i uważną lekturę, wtedy można zaczynać dyskusję. Moim zdaniem oszustwem jest informacja o rabacie do 40% od cen RR. Wystarczy porównać z cennikiem ze strony obiektu. A co do braku umowy EOS PHU, to należy chyba skontaktować się z firmą Travel OnLine, która de facto pośredniczy w tych rezerwacjach:
"Rezerwacje realizuje firma Travel OnLine - bookpoland@hoteladvisor.com " A zakładam że z Travel OnLine zarówno Novotel, jak i Radisson SAS umowy odpisane mają :) I tworzy nam się ciekawa piramidka:
1. Hotel podpisuje umowę z Travel OnLine. Goście płacą sami w hotelu, gwarantują rezerwacje kartą kredytową. Jednym z warunków umowy jest to, że Gość powinien dostać 10% rabatu od standardowych cen obowiązujących w hotelu.
2. Hotel powinien przygotować cennik dla Travel OnLine, uwzględniając prowizję dla tej firmy i rabat, którego udzieli Gościom.
3. Oferta pojawia się w serwisie Travel OnLine, jeśli dokonamy rezerwacji przez ich stronę, to w hotelu zapłacimy cenę niższą o 10% od cen RR. Łatwo to sprawdzić, bo na skrzynkę powinniśmy dostać potwierdzenie rezerwacji, na samym dole powinna być informacja o rabacie i cenie, którą mamy zapłacić.
4. Ale na jakiej zasadzie oferta obiektu bez wiedzy hotelu trafia na stronę ZłoteHotele....to już inna kwestia. Proces rezerwacji wygląda tak samo, tylko że dochodzi do tego kolejny pośrednik, który dolicza swoją marżę, zakładam że sam decyduje o jej wysokości. W efekcie cena ze strony ZłoteHotele jest w najlepszym razie taka sama, a raczej wyższa od cen RR w obiekcie. W ten sposób łańcuszek pośredników rozdziela między siebie całą prowizję, zniżkę, którą powinien otrzymać Klient i marżę. A recepcjonista w obiekcie musi obciążyć Gościa na kwotę widniejącą na potwierdzeniu rezerwacji.
Jeśli gdzieś się pomyliłem, to proszę koleżanki i kolegów z branży o korektę :)
Damian Andruszkiewicz
odpowiedz »

Nie generalizujmy proszę.... [2006-08-18 13:23 83.15.101.*]
TravelOnLine działa również w ten sposób, że ogłasza ceny RR i wg nich goście robią rezerwację płacąc w hotelu. TOL wystawia fakturę na prowizję w wysokości wg umowy (np. 10% netto). Cena podana w ZłoteHotele jest o około 15-20% wyższa niż RR, ale uwaga: NIE WSZYSTKIE hotele mają nagłówek PROMOCJA i informację o 40% niższych cenach. odpowiedz »

Nie generalizujmy proszę.... [2006-08-18 14:02 80.53.252.*]
Ok, a czy wie Pan na jakiej zasadzie współpracują Travel OnLine i EOS PHU? Czy to jedna ze stron affiliated? W sumie to większość umów zawiera klauzulę, że oferta hotelu będzie prezentowana również na stronach zafiliowanych, w tym układzie obecność Radissona czy Novotelu "bez ich wiedzy" nie byłaby dziwna. Cena podana na Złote Hotele jest o 15-20% wyższa. Z tym się zgodzę. W niektórych przypadkach jest i tak niższa niż oficjalna cena w obiekcie. Zgodzę się również, że nie wszystkie hotele mają nagłówek promocja i informację o rabatach max. do 40%. Nie mam zastrzeżeń. Tylko co to zmienia? Może konkretne przykłady pomogą mi to lepiej wyjaśić:
1. Hotel Classic, Kraków - ma informację o promocji, o rabacie, a cena jest o 2 EURO niższa od cen RR. Wszystko gra.
2. Hotel Senacki, Kraków - ma informację o promocji, rabacie, cena za sgl w sezonie jest o 18 EUR wyższa niż na ladzie.
Miałoby to jakiś sens jeśli w tym drugim przypadku nie byłoby informacji o żadnej promocji, ale w ten sposób dla mnie jest to niezbyt logiczne.
D.A
odpowiedz »

Nie generalizujmy proszę.... [2006-08-18 15:07 83.15.101.*]
Sprawdziłem swój hotel i okoliczne zaprzyjaźnione. U mnie jest drożej niż na ladzie i nie ma informacji o rabacie. U sąsiada jest o kilkanaście złotych taniej niż RR i jest informacja o rabacie (ale nie jest to 40%). Chciałem tylko zwrócić uwagę, że TOL nie zawsze publikuje ceny niższe od RR - bywa, że są takie same, a hotel płaci im prowizję. Oczywiście, że w oczach gościa na oszusta wyjdzie hotel, który ma RR niższe niż to, co gość ma zapłacić lub już zapłacił. Ciekawe jak z tego wybrnie TOL i czy to dobijanie swojej prowizji było z nimi uzgadniane? odpowiedz »

Nie generalizujmy proszę.... [2006-08-24 12:59 81.21.194.*]
ależ skąd. nic nie było uzgadniane. walka trwa! odpowiedz »

Wykorzystanie cudzej marki w celu wyłudzenia? [2009-04-03 05:58 77.113.69.*]
Niezgodne z prawem konsumenckim jest wprowadzanie w błąd przez formułowanie nieprawdziwej oferty dotyczącej np. "rabatu 40% od ceny hotelowej", którego w rzeczywistości nie ma, a nawet klient zapłaci więcej, niż w samym hotelu i nie jest poinformowany o tym, że jest to w istocie prowizja doliczana sobie za cokolwiek przez wymieniony portal. Takie działania handlowe są w istocie na szkodę hoteli i ich marek, ponieważ polegają na wykorzystaniu ich wizerunku i dobrego imienia w celu wyłudzenia dodatkowych pieniędzy od ich klientów. Żenujące są błędy na stronie typu "Warning..." lub "Fatal error..." zamiast wyniku wyszukiwania. Bez komentarza. Portal najwyraźniej istnieje przez kilka kolejnych lat od pojawienia się powyższego artykułu oraz dyskusji w środowisku hotelarskim... odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij