|
Wątek:
|
Orbis likwiduje oddziały
|
Autor:
|
Czytelnik IP 999.999.999.*
|
Data wysłania:
|
2005-05-19 11:59
|
Temat:
|
to tylko kolejny krok...
|
Treść:
|
... w unifikacyjnej polityce globalnych koncernów.
Accor, gdy pojawił się z marką NOVOTEL w Polsce (jakoś tak za późnego Gierka) był wielokrotnie mniejszą siecią niż Orbis. I po latach go wchłania. To jest czysta wygoda w cięciu kosztów i nic więcej: teoria o tym, że goście wolą zatrzymać się w obiekcie sieciowym o znanym standardzie ma sens tylko dla gości biznesowych, zbierających punkty w programach lojalnościowych. Dla turysty to cena się liczy, a sieciowych obiektów mają dość u siebie. Niszczenie polskich marek to 'tylko' globalizacja w kolonialnym wydaniu, a o tym, że Francuzi mają skłonności imperialne (vide: TPSA i sieci supermarketów) wiadomo nie od dziś...
|