|
Wątek:
|
Touroperator nie może z góry ustalać wysokości potrąceń w pr
|
Autor:
|
Czytelnik IP 213.241.34.*
|
Data wysłania:
|
2007-01-12 14:30
|
Temat:
|
biuro podróży Kopernik nie ma prawa do zmiany ceny imprezy
|
Treść:
|
Tour-Operatorzy muszą i powinni mieć prawo do potrąceń. Klienci mogą wykupić fakultatywnie ubezpieczenia od kosztów rezygnacji. Po to, właśnie, taką formę wprowadzono. Np. organizatorzy wyjazdów egzotycznych muszą potrącać prawie 100% wpłaty klienta nawet na 14-21 dni przed wylotem, bo lwia część ceny imprezy - to koszt biletu lotniczego, kupowanego z dużym, często, wyprzedzeniem, i bezzwrotnego. Dla imprez autokarem potrącenie 100 % wpłaty klienta powinno obowiązywać w okresie 1-7 dni przed terminem imprezy. BT "Maraton Travel"
|
Odpowiedzi:
dwukrotna sprzedaż wycieczki to tez oszustwo [2007-01-18 09:33 81.219.145.*]
Pracowałem w biurze podróży i wiele razy zdarzyło sie że klient rezygnował, obciążało się go kosztami 100 % na 4 dni przed, a potem robiło sie wielkie "last minute" i sprzedawało się imprezę drugi raz po nizszej cenie. Czy to tez uczciwe, szanowna branżo??? harcerzyk odpowiedz »
dwukrotna sprzedaż wycieczki to tez oszustwo [2007-01-18 12:27 213.241.34.*]
niestety, to nie jest oszustwo. Na 4 dni przed terminem szansa sprzedania zwolnionego miejsca jest bardzo mała. A zatem, ewentualna możliwość sprzedania jest tylko w formule "last minute". Biuro, potrącając 100 % z wpłaty klienta, rezygnującego 4 ,3, lub 2 dni przed wyjazdem nie wie, czy pozyska kogoś na zwolnione miejsce, a przeważnie rezygnują jednocześnie co najmniej 2 osoby. Jest to ryzyko biura. Każdy klient może skorzystać z fakultatywnego ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z udziału w imprezie. BT "Maraton Travel" odpowiedz »
a z jakiej racji 100%????? [2007-01-18 09:29 81.219.145.*]
skoro nie pojechałem to nawet jesli musicie zapłacić za hotel, wyżywienie i puste miejsce w autokarze to przeciez nie macie prawa naliczać prowizji od "niewyjazdu" a wszyscy wiemy że to ok 20 % ceny imprezy... Paweł Gretkowski odpowiedz »
a z jakiej racji 100%????? [2007-02-08 06:25 61.91.191.*]
A niby dlaczego. Przeciez biuro wykonalo swoja prace. A to ze nie chcesz uzyc efektow pracy. to co z tego - jest to Twoj czlowieku wybor!. W calej dyskusji nie ma l;ogiki. Wszyscy maja prawa ale nie biuro? A dlaczego biuro ma pracowac za darmo. Dlaczego? Kto chce moze sie ubezpieczyc od anulacji. I juz a nie pisac brednie! odpowiedz »
a z jakiej racji 100%????? [2007-01-18 10:38 213.241.34.*]
na jakiej podstawie uważasz, Kolego, ze biuro podróży jest instytucją charytatywną. Opłata za hotel i ew. wyżywienie - to są koszty, a za puste miejsca w autokarze biuro płaci pośrednio, ponieważ w przypadku rezygnacji klienta nie może podnieść ceny pozostałym. W pewnym momencie bilans wychodzi na zero. A zatem, marżę musi zastosować jako składnik kwoty potrącenia dla klienta rezygnującego. Jeszcze raz powtarzamy - każdy klient może wykupić ubezpieczenie od kosztow rezygnacji. BT "Maraton Travel" odpowiedz »
|