|
Wątek:
|
Pasażerowie skarżą się na linie lotnicze
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2007-02-20 10:39
|
Temat:
|
Pasażerowie skarżą się na linie lotnicze
|
Treść:
|
Aktualność: W 2005 roku do specjalnie powołanej do tego celu komisji Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC) trafiło 231 skarg od pasażerów linii lotniczych - poinformował w środę przedstawiciel ULC.
Składane przez klientów skargo dotyczyły w znacznej mierze odwoływania lotów, znaczących opóźnień i odmowy przyjęcia na pokład. ULC aż 60% skarg rozpatrzyło na korzyść pasażerów.
Rozpatrywaniem skarg klientów zajmuje się w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego specjalna jednostka - Komisja Ochrony Praw Pasażerów. Klient ma prawo złożyć skargę na przewoźnika do prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego dopiero po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej u przewoźnika. Do skargi poszkodowany pasażer powinien załączyć:
- kopię reklamacji skierowanej do przewoźnika, - kopię odpowiedzi udzielonej przez przewoźnika na reklamację, - kopię potwierdzenia rezerwacji na dany lot.
W przypadku gdy szkoda rzeczywiście wystąpiła, pasażerowi przysługuje również prawo do dochodzenia odszkodowania przed sądem.
|