|
Wątek:
|
Fast foody ostrzą plastikowe noże i widelce
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2007-03-21 15:00
|
Temat:
|
Fast foody ostrzą plastikowe noże i widelce
|
Treść:
|
Aktualność: Fast foody rozpoczynają walkę o polskiego klienta i przy okazji 17 mld zł. Na polskim rynku pojawi się trzeci ze światowych marek barów szybkiej obsługi - Burger King. Pierwsza taka restauracja ma być otwarta już w połowie tego roku w warszawskim centrum handlowym Złote Tarasy, kolejne mają powstać do końca 2007.
Burger King już po raz drugi chce zmierzyć się z Mc Donald’s . Za pierwszym razem mimo usilnych starań, nic z tego nie wyszło, w 2001 roku jego lokale zostały przejęte przez firmę AmRest. Jak twierdzą analitycy problem tkwi w konflikcie między polskimi menedżerami sieci Burger King a jej zagranicznymi właścicielami. Brak firmie dobrego marketingu.
Kto ma być klientem Burger Kinga? Firma AmRest chce zabiegać o ludzi młodych i odważnych , nie bojących się przyznać do swoich upodobań kulinarnych. Wszystko zależy od dobrego pomysłu. Walka z cenami Mc Donald’s nie ma żadnego sensu, natomiast, jak tłumaczy Bartłomiej Serafiński z firmy doradztwa marketingowego Addend Value, wyższe ceny sprawią, że mimo zdrowszego menu, ograniczą rozwój sieci do dużych miast, w wyniku czego Burger King nie będzie w stanie osiągnąć takiej skali co konkurenci.
|