|
Wątek:
|
Powstaje wzorcowa umowa dla biur!
|
Autor:
|
Czytelnik IP 999.999.999.*
|
Data wysłania:
|
2005-08-02 14:21
|
Temat:
|
Biedny Turysta Po Zaakceptowaniu Powyższego Wzoru
|
Treść:
|
Jak ten projekt przejdzie, to ja zaczynam jeździć z NIEMIECKIMI ORGANIZATORAMI.. Bo już widze, że:
- katalog będzie okłamywać klientów - jak zrobi go firma niezależna, to organizator nie odpowiada,
- standard hotelu może być przeróżny (w zależności od kraju przecież) - organizator nie odpowiada,
- wycieczki fakultatywne trzeba będzie wykupywać na miejscu i już organizator nie odpowiada,
- ceny będą rosły po zakupie, bo "wzrosły kosztu transportu" - np. spółka córka organizatora podniosła ceny usług - organizator ma prawo...
Chyba ktoś nie podszedł zbyt poważnie do tej umowy... Ja nigdy czegoś takiego nie podpisze kupując wycieczkę.. Już wole latać z Berlina..
|
Odpowiedzi:
pracownik biura [2005-08-09 16:26 999.999.999.*]
- Nie katalog a folder wydany przez np. hotel. - A jak podać standard hotelu? Można tylko wg. standardu miejscowego z dołączona oceną biura. - Jeżeli nie bierze za wycieczki pieniędzy i zaznacza, że nie odpowiada za wycieczki to dlaczego ma odpowiadać? - a spółka Córka też musi wykazać np. wzrost cen paliwa. i co na to odpwowie miłośnik Berlina? ............. czekam odpowiedz » odpowiedź [2005-08-16 10:27 999.999.999.*]
za informacje "wydane przez hotel" organizator nie odpowiada chyba że doręczył je przy lub przed zawarciem umowy, względnie jeśli wprowadza klienta w błąd (np. podając adres strony internetowej hotelu w katalogu z informacją, że tam znajdą klienci więcej szczegółów). Standard hotelu zgodnie z ustawą o usługach turystycznych musi być podany wedle przepisów prawa miejscowego, co nie znaczy, że organizator nie może dodać swojej klasyfikacji, jednak ze stosowną informacją o charakterze takiej informacji. Co do odpowiedzialności za wycieczki fakultatywne istotą problemu jest charakter imprezy turystycznej. Organizator turystyki proponuje klientowi pakiet za określoną cenę i w tym przypadku zastosowanie znajdują przepisy ustawy o usługach turystycznych. Zarówno w przypadku imprezy turystycznej (co do zasady) jak i imprez fakultatywnych organizator jest "pośrednikiem". Chodzi o to, aby sądy nie uznawały, że wspomniane postanowienie nie zmierza do uchylenia odpowiedzialności organizatora turystyki. odpowiedz » odpowiedź [2005-08-16 10:27 999.999.999.*]
za informacje "wydane przez hotel" organizator nie odpowiada chyba że doręczył je przy lub przed zawarciem umowy, względnie jeśli wprowadza klienta w błąd (np. podając adres strony internetowej hotelu w katalogu z informacją, że tam znajdą klienci więcej szczegółów). Standard hotelu zgodnie z ustawą o usługach turystycznych musi być podany wedle przepisów prawa miejscowego, co nie znaczy, że organizator nie może dodać swojej klasyfikacji, jednak ze stosowną informacją o charakterze takiej informacji. Co do odpowiedzialności za wycieczki fakultatywne istotą problemu jest charakter imprezy turystycznej. Organizator turystyki proponuje klientowi pakiet za określoną cenę i w tym przypadku zastosowanie znajdują przepisy ustawy o usługach turystycznych. Zarówno w przypadku imprezy turystycznej (co do zasady) jak i imprez fakultatywnych organizator jest "pośrednikiem". Chodzi o to, aby sądy nie uznawały, że wspomniane postanowienie nie zmierza do uchylenia odpowiedzialności organizatora turystyki. odpowiedz » w Niemczech znaczna większość biur podróży nie... [2005-08-03 09:41 999.999.999.*]
w Niemczech większość biur podróży nie sporządza samodzielne warunków uczestnictwa; z uwagi na ich problemy z przepisami dotyczącymi praw konsumentów, stowarzyszenia branżowe (szeroko rozumiane odpowiedniki PIT) przygotowały wzory warunków uczestnictwa; do tego zmierza więc też omawiany projekt odpowiedz » najwięcej reklamacji [2005-08-02 15:10 999.999.999.*]
co do niemieckich organizatorów, to największa liczba reklamacji w Europiej składanych jest na niemieckich organizatorów odpowiedz » informacje dostarczone przez inne osoby [2005-08-02 15:05 999.999.999.*]
co do katalogu, do organizator odpowiada za informacje przedstawione klientowi przez klienta; w tym postanowieniu chodzi po prostu o to, że np. jeżeli klient wejdzie na stronę internetową hotelu i wyczyta, że w każdym pokoju jest klimatyzacja, a takiej informacji nie będzie ani w umowie, ani w katalogu przedstawionym przez organizatora klientowi, to po prostu nie może skutecznie tej klimatyzacji żądać odpowiedz » najpierw lektura ustawy o usługach turystycznych [2005-08-02 15:03 999.999.999.*]
polecam przed komentarzem zapoznać się z przepisami ustawy o usługach turystycznych i dyrektywą 90/314 odpowiedz »
|