Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Biura turystyczne

Wątek: Itaka ukarana przez UOKiK
Autor: Czytelnik IP 83.31.121.*
Data wysłania: 2011-06-14 10:58
Temat: Itaka ukarana przez UOKiK
Treść: Szanowni Państwo, wydaje mi się ,że ukaranie BP "Itaka" przez UOKiK nie jest bezpodstawne. O niespecjalnie dobrej jakości usług tej firmy świadczą chociażby wpisy na forach internetowych.
Nie przekonały mnie wpisy osób oburzonych potraktowaniem "Itaki" i podnoszone w nich argumenty. Świadczenie usług w niższej cenie / w porównaniu z TUI czy Neckermanem/ nie oznacza, że można świadczyć je byle jak, bez żadnego standardu. To tak jakby ktoś powiedział, że zepsute , trujące jedzenie można sprzedawać taniej, a jak się ktoś zatruje, to nie powinien mieć pretensji, bo przecież kupił coś taniej.
Nadto skoro BP "Itaka" oferuje do sprzedaży swoje imprezy turystyczne , reklamuje je, to domniemywać należy, że jest zainteresowana ich sprzedażą. Stąd argumentacja, że jak się komuś nie podoba, to może nie korzystać z usług tego biura jest nie do przyjęcia.
CO DO LINII LOTNICZYCH, Z KTÓRYMI WSPÓŁPRACUJE "ITAKA"- to biuro podróży wybiera przewoźnika, z którym współpracuje, stąd ono odpowiada względem swoich klientów , za skrócenie czasu trwania imprezy turystycznej z powodu opóźnienia wylotu, czy też wcześniejszego lotu powrotnego, a ewentualnego odszkodowania może dochodzić od swojego kontrahenta, tj. przewoźnika.
Nadto pragnę wskazać, że klient , zawierając umowę z BP "Itaka" nie ma żadnego wpływu na to, jakimi linami będzie transportowany, mało tego, w przypadku imprez "first minut " w dacie zawierania umowy pracownicy biura nie potrafią często wskazać jakimi liniami nastąpi przelot , a gdy linie te nie odpowiadają klientowi , nie stanowi to podstawy do odstąpienia od umowy przez klienta.Nadto BP "Itaka" nie informuje klientów przy zawieraniu umowy o Regulaminie przewozu danego przewoźnika, np. za jakie uszkodzenia i kradzieże bagażu on nie odpowiada , czego nie można przewozić w luku bagażowym pod rygorem utraty prawa do odszkodowania / pod tym względem regulaminy bardzo się różnią/, a to naprawdę ciekawa lektura,
Pragnę wskazać, że opóźnienia wylotów w 2011 roku , nie są stanem permanentnym / informacja od pracownika lotniska im. F. Chopina na Okęciu/ , natomiast u przewoźnika współpracującego z BP "Itaka" są można powiedzieć, wręcz na porządku dziennym. Biuro zamiast jedynie twierdzić, że za nic nie odpowiada , powinno w tej sprawie podjąć działania mobilizujące w stosunku do przewoźnika, z którym współpracuje.

Co do moich własnych doświadczeń z BP "Itaka"-
1/zmiana hotelu po przybyciu na miejsce na hotel położony w gorszym punkcie- impreza miała miejsce w marcu, okazało się, że hotel jest dostępny dla turystów dopiero od kwietnia. Z rozmowy z kierownikiem tego ośrodka wiem, że fakt ten był znany Itace w momencie, gdy sprzedawała imprezy na miesiąc marzec, zresztą, jest to praktyka , która ma miejsce w tym hotelu od 2004 roku. Niepoważnymi / a nadto niezgodnymi z prawdą/ wydawały mi się tłumaczenia rezydenta, że jest to sytuacja nagła, że hotel zamknięto, Od innych "przeniesionych" uzyskałam informację, że zakwaterowano ich w hotelu , który był w trakcie przebudowy i remontu,
2/ zachowania rezydentów , czasami wręcz niegrzeczne, i brak zainteresowania turystami, chęci udzielenia im pomocy /mogę to porównać z opieką w innych biurach, i stwierdzam ,że wypada to na niekorzyść "Itaka"/,
3/realizacja imprezy nie do Końca zgodna z ofertą, np. pobyt 16 -dni, z tym że pokój w hotelu należy opuścić np. o 12.00, a wylot jest następnego dnia o 1.00 w nocy. Przedłużenie pobytu, oczywiście dodatkowo płatne, gdy hotel w sezonie jest zapełniony nie zawsze jest możliwe. Uważam, że biuro powinno nieco "popracować " nad skorelowaniem terminów opuszczenia hoteli z wylotami. Z własnego doświadczenia wiem, że w innych biurach jest to możliwe, więc BP "Itaka" też nie powinno być gorsze,
4/ co do imprez turystycznych w krajach orientu postulowałabym ograniczenie ilości obowiązkowych pobytów w punktach handlowych / jeżeli rezydenci robią to bez wiedzy biura , to wydanie im w tej kwestii stosownych poleceń/ , ewentualne rzetelne informowanie turystów o tym, co ich czeka.
Pozdrawiam i man nadzieję, że BP "Itaka" wyciągnie właściwe wnioski z nałożonej kary i krytycznych uwag klientów na forach, D.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »



© 2020 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij