Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Transport

Wątek: Po polskich torach będą mknąć szybkie pociągi?
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2007-05-07 09:51
Temat: Po polskich torach będą mknąć szybkie pociągi?
Treść:

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Pociągi TGV będą jeździć po Polsce? [2008-12-10 17:54 83.25.104.*]
mi sie wydaje ze powinno by to jakies 1,5 godz..bo zeby zrobic to w trzy wystarczy zmienic tory a nie kupowac TGV odpowiedz »

Pociągi TGV będą jeździć po Polsce? [2007-05-10 08:52 89.79.140.*]
Ciekawa informacja, ale nie ma nic wspólnego z prawdą. Nawet jeśli nie będzie to TGV, a niemieckie ICE, to czas przejazdu z Warszawy do Gdańska w 3 godziny to nadal zbyt dużo. Trasa ta ma 350km więc w przypadku szybkich kolei powinna być pokonywana w czasie ok. 2 godzin. Z resztą, ciekawe dlaczego trasa Gdańsk - Warszawa jest tak zaniedbywana, a połączenie Warszawa - Kraków, czy Warszawa - Katowice nieprzerwanie są modernizowane. Teraz z Gdańska do Warszay podróż trwa od 4,5 do 5 godzin. Paranoja ... !!! odpowiedz »

Pociągi TGV będą jeździć po Polsce? [2007-12-05 22:45 212.76.37.*]
ja raz z warzsawy do opola jechałem 7,5 godziny. więc nie narzejak na 3 godzinną podróż waw-gda odpowiedz »

Pociągi TGV będą jeździć po Polsce? [2007-05-10 14:00 86.129.113.*]
Bo na Slasku i Malopolsce mieszka wiecej osob? Po drugie to chyba logiczne, ze latwiej jest zmodernizowac cos lepszego (CMK - Centralna Magistrala Kolejowa) niz stara trase kolejowa do Gdanska.
Sa mieszkalem we Wroclawiu i wiem ze dojazd do Warszawy 4,5h a teraz juz ponad 5,5h to stanowczo za duzo, aby moc cos zalatwic w jeden dzien. No ale co zrobic. Wydaje mi sie, ze jednak powinno sie szybciej zbudowac tego Y-greka, (Warszawa - Kalisz - Poznan i Kalisz - Wroclaw) bo wtedy z tej linii bedzie korzystalo wiecej ludzi niz z 3miasta plus cala siatka polaczen z Europy Zachodniej (Frankfurt a/M -Lipsk - Drezno - Wroclaw - Kalisz - Warszawa jak i Paryz - Hannower - Berlin - Poznan - Warszawa - Moskwa)!
odpowiedz »

Pociągi TGV będą jeździć po Polsce? [2007-05-07 09:51 83.9.144.*]
Nie wierzę. PKP to beton. Najpierw nauczcie kultury konduktorów, aby ważniacy nie karali bezmyślnie dzieci w wieku szkolnym i harcerzy za uchybienia na legitymacji szkolnej. Poza tym umyjcie wagony i zapewnijcie czystość. Może wtedy ktoś pojedzie koleją. Z powodu brudu nie korzystam z kolei od kilku już lat. odpowiedz »

Pociągi TGV będą jeździć po Polsce? [2007-05-08 19:59 81.159.187.*]
no wlasnie widac ze nie korzystaz z PKP od paru lat... jesli chodzi o czystosc to ta sie poprawila znacznie! Jezdze obecnie po Europie pociagami i wiem ze wcale nie sa one czystsze a napewno nie bardziej punktualne niz nasze PKP ! (np FS - takie koleje wloskie) odpowiedz »

Pociągi TGV będą jeździć po Polsce? [2007-05-09 11:44 213.199.225.*]
Proszę nie mylić pojęć! TGV to cały system kolei szybkich ,w skład którego wchodzi infrastruktura kolejowa przystosowana do poruszania się tylko pociągów powyżej300 km/godz.W przypadku polskich kolei wchodzą w grę jedynie pociągi typu włoskiego "Pendolino" czy niemieckiego"Siemensa",( są to składy zespolone z wychylnym pudłem)które mogą poruszać sie po torach przystosowanych pod względem profilu do mniejszych szybkości, z większymi szybkościami niż pociągi z konwencjonalnym taborem.(160km/godz/200km/godz.) We Francji pociągi TGV jeżdżą z szybkościami 320 km/godz. jedynie na wydzielonych magistralach natomiast po innych torach jeżdżą 160-180km/godz. Dziwi mnie fakt, że dziennikarze którzy szukając tematu nie przygotują się merytorycznie i piszą bzdury w prasie wywołując niepotrzebne emocje.... odpowiedz »

Pociągi TGV będą jeździć po Polsce? [2007-09-26 22:21 83.7.205.*]
Pociąg TGV może jeździć po zwykych torach, jednak sposób profilowania zakrętów i jakos stali użyta na tory nie pozwala na osiąganie wysokich prędkości. CMK ma być przystosowana w 1 etapie do 200 km/h a później do 25o km/h i taką prędkość może osiągnąć tam TGV. Oczywiście również ze względu na to że trakcja w normalnej sieci kolejowej posiada inna harakterystykę pociągi te nie wykorzystają pełnego poncjału. odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij