Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Transport

Wątek: Amadeus: jak technologie mobilne przekształcą podróże lotnicze?
Autor: Czytelnik IP 87.105.185.*
Data wysłania: 2011-07-07 12:14
Temat: Globalny raport firmy Amadeus
Treść: TECHNOLOGIA MOBILNA TO PRZYSZŁOŚĆ
W zależności od subiektywnego horyzontu czasowego: daleka lub bliska. Zależna jest od docelowego użytkownika, jego doświadczenia, przekonania i nawyków korzystania z rozwiązań informatycznych. Nie dziwi wynik rynku azjatyckiego. Tam korzystanie z takich rozwiązań jest mocno popularyzowane. Szczególnie w Japonii i metropoliach Chin, czy Tajwanie i Hong Kongu.

JAK SZYBKO W EUROPIE? JAK SZYBKO W POLSCE?
Rozważając czy korzystanie szybko się rozprzestrzeni należy wziąć pod uwagę przekonanie i oczekiwania potencjalnych użytkowników do korzystania z takich usług.
Z aplikacji mobilnych korzystają w większości ludzie młodzi. A czym najczęściej kierują się przy wyborze oferty? CENA. W związku z tym aplikacja agregująca ofertę biletów tanich linii lotniczych (czy też jednej linii), hoteli o rozsądnej cenie, klubów i pubów może cieszyć się powodzeniem. A gdyby tak połączyć w aplikacji to co na swoich stronach oferują przy zakupie biletu tanie linie lotnicze z usługami grupowych zakupów, serwisami społecznościowymi typu "zamieszkaj w drodze, przyjmę podróżujących" czy jeszcze innymi? Warte rozważenia.
Drugą grupą są klienci biznesowi. I tu warto rozważyć inwestowanie w aplikacje mobilne. Tutaj cena ma drugorzędne znaczenie. Czynnikiem decyzyjnym jest jakość, wygoda, szybkość obsługi. Usługi typu concierge.
Przy większych przychodach rentowność zakupu aplikacji wzrasta.
Tylko czy klienci biznesowi nie dostają tego wszystkiego kupując bilet za pośrednictwem agenta linii lotniczych jak np. aero.pl, czy esky.pl?
Co jest większym kosztem dla linii lotniczych: stworzenie, utrzymanie i marketing korzystania z aplikacji mobilnej, czy wynagrodzenie agenta. Tego nie wiem. Ale departament finansów każdego z przewoźników na pewno będzie brać to pod uwagę akceptując inwestycję. Najważniejsze słowo dyrektora finansowego w rozmowie z biznesem "RENTOWNOŚĆ".

PRZYKŁAD
Przykładem obrazującym rozwój korzystania z aplikacji mobilnych przy zakupie biletów są rozwiązania pozwalające kupić bilet komunikacji miejskiej. Nie jest to koszt biletu lotniczego, czy hotelu w Rzymie więc popularność powinna być wielka. Do tego wygoda "Nie muszę szukać gdzie kupić bilet". Czy to spowodowało, że nie sprzedają się bilety tradycyjne. Nie. Nie jest też tak, że nagle wszyscy zainstalowali sobie takie aplikacje w telefonach. A przecież wygoda, oszczędność papieru, ekologia, itd. Tradycja.

CZY TO JEST OPŁACALNE DLA LINII LOTNICZYCH?
Czy na rynku europejskim jest tak duża konkurencja by inwestować w rozwiązania mobilne aby uzyskać tym przewagę konkurencyjną. Myślę, że nie. A przynajmniej można taką przewagę uzyskać mniejszymi kosztami w inny sposób. Np. poprzez rozwój umiejętności doradców czy pracowników agentów linii lotniczych w zakresie skutecznej sprzedaży, a nie psychologicznych rozważań na temat komunikacji interpersonalnej, szumnie nazywanych "technikami sprzedaży". Poprzez szkolenia dopasowane do rzeczywistości biznesowej. Uwzględniające klienta docelowego, jego nawyki zakupowe i proces podejmowania decyzji.

PODSUMOWANIE
Na pewno ciekawym rozwiązaniem jest powiadamianie sms-em o wylocie, bagażu, konieczności odprawy, itd. Ale do tego nie potrzeba aplikacji mobilnej. Tego typu usługa jest składową dobrej obsługi klienta. A jak wiemy dobra obsługa klienta nie wpływa na wzrost sprzedaży. Zła natomiast, może wpływać na jej spadek.
Aplikacje mobilne tak tak tak! To przyszłość! Tylko jak daleka i czy na pewno opłacalna. Bo może się skończyć jak instalowanie różnych interfejsów w komputerach do których nie było praktycznie co podłączyć. Do dziś nie wiem po co były niektóre gniazda w moim laptopie :-). A przecież kosztowały i za nie zapłaciłem. Zapewne korzystanie z aplikacji mobilnej będzie darmowe, ale czy to motywuje do jej użytkowania? www.trenerturystyki.pl

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij