Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Biura turystyczne

Wątek: "Bliżej incentive travel" na TT Warsaw
Autor: Czytelnik IP 87.105.185.*
Data wysłania: 2011-07-07 12:57
Temat: Trendy w turystyce biznesowej
Treść: Rynek tego typu usług jest już mocno nasycony. Tak jak rynek szkoleń. Z tego względu firmy wybierają lub za chwilę zaczną wybierać dostawców, którzy dają duże prawdopodobieństwo osiągnięcia konkretnych wymiernych celów i korzyści (ROI).
Impreza, która gwarantuje zadowolenie i fajną zabawę odchodzi do lamusa, tak jak szkolenia oparte na książkach akademickich z psychologii bez konkretnych doświadczeń i dopasowania do realiów rynkowych klienta obejmujące zagadnienia komunikacji interpersonalnej, zwane szumnie "szkoleniami z technik sprzedaży".

BUDOWANIE LOJALNOŚCI KLIENTÓW I PRACOWNIKÓW POPRZEZ INCENTIVE? Wątpię.
Często można usłyszeć opinie "Lubię Heńka, ale kupuję od Ryśka bo ma taniej". To samo "Podobała mi się praca w firmie X, ale odszedłem z niej bo w Y zaproponowali mi dwa razy więcej". Dziś często lojalność w dużej mierze jest kwestią ceny. I zgodzę się, że w jednostkowych przypadkach bardzo wysokiej ceny. W pewnej firmie zorganizowano wyjazd integracyjny połączony ze wspinaczką. Handlowiec zabezpieczał klienta przed odpadnięciem ze ściany i odwrotnie. To zbudowało potężne bariery wejścia dla konkurencji i wyjścia dla klienta. Przecież "zawdzięczał mu życie".

CO INNEGO BUDOWANIE RELACJI I SYMPATII. To tak jak z profesjonalną obsługą klienta. Jest bardzo ważna. Ale jest wg teorii Herzberga tzw. "czynnikiem higieny", czyli w opinii klientów "należy się jak psu buda". Dobra obsługa nie zwiększa wyników sprzedażowych. Ale brak dobrej obsługi na pewno je obniża. To samo z relacjami w biznesie.

ORGANIZOWANIE EVENTÓW JAKO ELEMENT PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ? Tak, w niektórych branżach, które jeszcze tego nie organizują. NIE, w branżach, w których to się już "przejadło" np. medyczna. Kolejne sympozia i związane z nimi wyjazdy egzotyczne nadal gromadzą chętnych. Przecież jest fajna zabawa. Ale praktycznie wszyscy najwięksi dostawcy to organizują. To nie wyróżnia i nie buduje wtedy lojalności. W pewnym momencie buduje wręcz przeciwnie, roszczeniowość.
W przypadku incentive tours dla pracowników w niektórych firmach obserwuje się wręcz niechęć do wyjazdu, co prowadzi do niezadowlenia pracowników i również efekt odwrotny od zamierzonego.

WAŻNY JEST CEL I POMYSŁ JAK GO ZREALIZOWAĆ.
Dlatego coraz częściej korporacje, aby zbudować lojalność pracowników, angażują do tego ich rodziny. Od listów gratulujących do najbliższych jakiego mają świetnego tatę, męża, mamę, żonę, poprzez tanie połączenia telefoniczne w grupie, organizowanie pikników rodzinnych, aż do wyjazdów incentive czy konkursów pod hasłem "wygraj i zabierz ze sobą rodzinę". Integracja społeczna. Nie tylko pracowników, ale też ich rodzin.
To tworzy społeczne bariery wyjścia z organizacji. Jak kontynuować relacje ze znajomymi w pędzącym świecie, w którym nie ma na to czasu, a najwięcej znajomych mamy na Facebook-u.
www.trenerturystyki.pl
EWOLUCJA
Nowym pomysłem są CSR-y czyli eventy, których celem jest wygenerowanie dobra publicznego. Przykładem może być pomysł zrealizowany w jednej z firm. Losowano wśród pracowników u czyjego dziecka w przedszkolu zarząd i top management wybuduje własnymi rękoma plac zabaw. Project management dla zarządzających i CSR i duma, połączona z dozą lojalności, wylosowanego rodzica.

PODSUMOWUJĄC.
Jeśli planujesz event, CSR, czy Incentive tour planuj to z głową i myśl co chcesz tym osiągnąć w granicach rozsądku, realnie, a nie pobożnymi życzeniami.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij