Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Transport

Wątek: CNG coraz bliżej
Autor: Czytelnik IP 83.11.47.*
Data wysłania: 2007-06-29 01:57
Temat: Za malo stacji CNG
Treść: Witam.Jestem użytkownikiem Opla Corsy 1.4 na CNG.Samochód sprowadziłem 3 tygodnie temu z Włoch.Sporo problemów.Trzeba wyrzucić Włoskie butle bez atestu międzynarodowego i wstawić Polskie Milmetu z atestem.Butla którą zamontowałem mieści 5 m3 gazu i wystarcza na przejechanie Corsy w cyklu miejskim 75 km.Posiadam już sporą wiedzę na ten temat, jak potrzebujecie to piszcie veronagdansk@gmail.com.
Pamiętajcie przy kupowaniu samochodów z założoną instalacją CNG z zagranicy.W większości przypadków nie będzie możliwości zarejestrowania tego samochodu bez dodatkowego nakładu finansowego.Nie dajcie się nabrać na informację między innymi od sprzedawców samochodów (którzy twierdzą ze wszystko jest OK) a w większości przypadków nie mają o tym pojęcia.
U W A G A !!! Dwa proste wyjścia z problemu.
Pierwszy będzie stanowiło kupienie auta z instalacją fabryczną np.Opel Zafira 1.6 CNG monovalent plus z roku co najmniej 2004. Butle posiadają atest międzynarodowy R-110.Po sprowadzeniu samochodu należy udać się do Transportowego Dozoru Technicznego (najbliższego w swoim terenie) i dokonania Polskiego atestu na butlę na podstawie nabitych legalnych atestów.Koszt atestu na 1 butlę 194 zł.W przypadku Zafiry ten koszt wyniesie około 600 zł (4 butle)Z tym dokumentem dopiero na dokończenie przeglądu technicznego,który w pierwszym podejściu zostanie odrzucony na brak atestu na butle.Pamiętajcie na dokończenie przeglądu jest 14 dni.
Zapomnijcie praktycznie o możliwości zdobycia atestu na butlę na której nie ma już wybitego atestu międzynarodowego.Droga do przebycia w Polsce próby ciśnieniowej to jak film z kategorii SF.Chyba yylko w Polsce jest takie prawo.
Drugie wyjście zamontować w Polsce nową instalację ( w tym mogę pomóc) z butlami z Polskim atestem Dozoru Technicznego.Butle są na 10 lat z ponawianiem przeglądu Dozoru co 3 lata.I tu już jest po problemie.Nie ma kłopotu z przeglądem i rejestracją samochodu.
Dodatkowo można otrzymać w wielu regionach Polski dotację do instalacji od np.Pomorskiej Spółki Gazownictwa w wysokości 1820 zł za reklamę.
http://www. psgaz. pl/index. php/aktualnosci/akcje_promocyjne/
Macie pytanie czy problem piszcie,postaram się pomóc.
Pozdrawiam Sławomir Szymański 0-501 501 105

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Dotacja do instalacji CNG [2009-03-24 09:17 87.205.147.*]
Witam. Zakupiłam auto z tą właśnie instalacją. Mieszkam w woj. swiętokrzyskim. Najbliższa stacja od mojego miejsca zamieszkania znajduje się ok. 50 km. Proszę udzielić mi informacji na jakiej zasadzie mozna otrzymać tą dotację do instalacji - za reklamę.
Aneta Gwiazda, tel. 608 348 665, e-mail: anegwi@wp.pl
Dziękuję
odpowiedz »

Dotacja do instalacji CNG [2016-07-02 20:57 195.33.34.*]
jestem posiadaczem Zafiry a,o pojemności 1,6 2004 rok najbliższe tankowanie to Tychy lub Pawłowice śląskie w obie strony to 80 kl. odpowiedz »

Za malo stacji CNG [2008-03-06 00:17 79.184.179.*]
Jeżeli kupowane jest auto z fabryczną instalacją, nie ma problemu z odbiorem instalalacji. Pan z nadzoru zdejmuje osłony, odczytuje numery butli, wypisuje papiery, kasuje i wyjazd. Ważne, żeby butla miała homologację europejską, czyli na butli powinno się znaleźć coś w rodzaju E6 110R. W cywilizowanych miejscach daje się książeczkę serwisową i tam wszystko jest napisane.
Ściąganie auta z montowaną instalacją za granicą, lub kupowanie takiego czegoś na allegro kończy się zakupem nowych butli. I nawet nie ma co próbować walczyć.
Instalacje fabryczne mają tę jeszcze jedną zaletę, że są wykonane elegancko i elegancko działają. W raz postępem cywilizacyjnym w Polsce również zaczną powstawać dobre insalacje tak jak to było z LPG. Obecnie jest tak, że wystarczy wejść na forum taksówkarzy warszawskich, którzy take auta używali, żeby się zniechęcić.
To tak jakby czytać o eksploatacji kotłów kondensacyjnych montowanych przez kółko rolnicze "kłos" w kotłowni zakładowej w 1988 roku.
Sam jeżdżę od niedawna. Na razie, odpukać jest ok. PS
Ale jak ktoś chce ganiać po Polsce to lepiej niech sobie kupi diesla. W Polsce jest na to za mało stacji
Idealna sprawa do jazdy po mieście
odpowiedz »

Za malo stacji CNG [2008-01-04 01:29 83.11.6.*]
Szanowni Forumowicze.Jeżeli macie jakieś problemy z tematami CNG związanymi z instalacjami,rejestracją pojazdów,problemów z kupowaniem samochodów z butlami bez homologacji,zapraszam do zadawania pytań w formularzu na stronie www.cng24.com.Na wszystkie pytania udzielam odpowiedzi bezpłatnie.Pozdrawiam Sławomir Szymański specjalista d/s CNG. odpowiedz »

Za malo stacji CNG [2011-10-12 07:49 83.14.0.*]
odpowiedz »

Za malo stacji CNG [2016-07-02 21:00 195.33.34.*]
dlaczego tak mało stacji przecież każdy użytkownik takiego samochodu działa na dobro ekologi ,powinny być bezpłatne parkingi,ulgi przy przeglądach..itp. odpowiedz »

Za malo stacji CNG [2008-01-06 23:26 83.11.85.*]
Szanowni Forumowicze.Na Allegro nastąpił wysyp aut na CNG.Większość z instalacjami dokładanymi i parę szt. z z fabrycznymi.W wielu przypadkach nie da się zalegalizować zainstalowanych tam butli.Pamiętajcie że instalacja nie jest problemem tylko butle (brak homologacji na starych butlach)Nawet jeżeli cena samochodu wydaje się atrakcyjna, to koszty które trzeba ponieść są bardzo wysokie.Nieświadomość i brak wiedzy kupujących są największą bronią handlarzy samochodów.Kilkanaście osób miesięcznie dzwoni do mnie mówiąc jak dali się praktycznie wpuścić w maliny.Tylko wtedy już jest po fakcie.Praktycznie koszt który trzeba ponieść przy popełnieniu takiego błędu,będzie wynosił w granicach 2000 zł-4500 zł.Opcja 2000 zł jest mało realna a raczej wyjdzie minimum 4000 zł.To znaczy że tyle będzie musiał Kupujący dopłacić do wstawienia nowych butli i zaworów.Warto przemyśleć czy lepiej nie kupić nowszego samochodu.Dla ogólnej informacji.W większości przypadków w samochodach od czerwca 2002 były za granicą wstawiane butle z homologacją międzynarodową.Od każdej reguły występują wyjątki jednak lepiej sprawdzić niż potem dopłacać.W autach z instalacją fabryczną z reguły butle są ukryte.Mają jednak dostęp rewizyjny i numery można spisać.Nie dajcie się nabrać na teksty ludzi w stylu "pomagam załatwić papiery z Dozoru Technicznego na butle" Blef jakich wiele.Jeżeli butle mają homologację sami sobie to załatwicie legalnie w Dozorze Technicznym.Potwierdzenie dokumentów kosztuje 194 zł za 1 butle.Wiele razy słyszałem teksty cwaniaków że przecież samochód jest zarejestrowany to jaki problem.Nic bardziej błędnego.Po 3 latach od wystawienia dokumentów butle muszą przejść kolejną rewizję zewnętrzną(takie przepisy) i można zaliczyć niespodziankę nawet jeżeli auto było zarejestrowane w Polsce.Nie wierzyć na słowo, handlarze samochodów nie mają wobec Kupujących żadnych skrupułów.Jeżeli potrzebujecie pomocy w tematach przepisów krajowych rejestracji i pytań ogólnych zapraszam do wysłania zapytania www.cng24.com .Pamiętajcie nie ma głupich pytań, tylko jest brak wiedzy.Pozdrawiam Sławek odpowiedz »

Za malo stacji CNG [2008-01-16 00:48 83.11.8.*]
Na stronie http://www.cng24.com umieściłem procedurę badania zbiornika CNG oraz zaktualizowane stacje CNG w Polsce. odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij