Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Inne związane z branżą

Wątek: Podkarpacie bez inwestycji?
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2007-07-15 20:51
Temat: Podkarpacie bez inwestycji?
Treść: Aktualność:
W projekcie budżetu na 2006 rok rząd Marka Belki nie zapisał żadnej wieloletniej inwestycji z rejonu Podkarpacia. Zatem nie ma tam mowy ani o wsparciu dla lotniska, ani dla autostrady, czy drogi ekspresowej.

Posłowie z Podkarpacia zapowiadają walkę. Chodzi o wiele możliwych inwestycji m.in. budowa zalewu w Krempnej, przejścia granicznego, autostrady, drogi ekspresowej S19, dziesięciu obwodnic miast i lotniska.

Według posłów z Sejmowej Komisji Finansów Publicznych jest szansa na realizację choćby dwóch inwestycji. Największe szanse mają te, które mają komplet dokumentów lub zostały już rozpoczęte - tj. budowa terminalu pasażerskiego wraz z infrastrukturą w Jasionce, droga ekspresowa S19 i autostrada. Szczególnie dwie pierwsze z nich mają szansę na finansowanie z budżetu.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Drogi [2007-07-15 20:51 88.220.67.*]
KTO W POLSCE BLOKUJE TIRY NA TORY,ZARABIA KASE NA WYPADKACH,PALIWIE ITP? W 1994 r. Szwajcarzy w powszechnym głosowaniu zdecydowali o zmianie polityki transportowej swojego kraju. Szwajcaria to, podobnie jak Polska, kraj tranzytowy, przez który prowadzą bardzo liczne szlaki komunikacyjne o znaczeniu międzynarodowym. Był czas, gdy Helweci, podobnie jak Polacy dzisiaj, uważali, że aby podołać wyzwaniom, które stwarza ta sytuacja, trzeba budować autostrady. W efekcie ich gęstość jest jedna z najwyższych w Europie, ale również - choć jakość i stosowane zabezpieczenia są daleko wyższej próby niż można się spodziewać po koncernach pana Kulczyka czy Stalexporcie - Szwajcaria jest krajem, gdzie np. z powodu ruchu samochodowego aż ponad 30% ludności żyje w ponadnormatywnym hałasie, co znacznie przekracza średnią europejską. Rozwiązaniu tego problemu służyło referendum, które odbyło się w roku 1994. Nie zastanawiano się jednak, czy budować obwodnicę przez jeden z rezerwatów przyrody. Ludzie aż tak bardzo się od siebie nie różnią, więc prawdopodobnie, tak jak w przypadku Rospudy i Augustowa, jego wynik byłby przesądzony w zależności od tego, w jakiej skali przeprowadzono by głosowanie. Szwajcarzy widząc, że budowa autostrad - oprócz wygody dla cudzoziemców i różnych uciążliwości dla nich samych - żadnych problemów na dłuższą metę nie rozwiązała, a nowe drogi generują coraz większy, narastający z roku na rok ruch samochodowy, postanowili sprawę rozwiązać raz, ale skutecznie. W referendum, o którym mowa zdecydowali się na zmianę całej dotychczasowej polityki transportowej, czyli na to, co od roku 1996 określamy w Polsce hasłem `Tiry na tory'. Zwolennicy tej opcji odnieśli zwycięstwo i choć lobby autostradowe kilka lat potem - także przez referendum - próbowało obalić wyniki głosowania z roku 1994, to jednak obywatele ponownie wybrali kolej. W wyniku głosowania sprzed 13 lat Szwajcarzy zapisali nie gdzie indziej tylko w Konstytucji takie stwierdzenia: Artykuł 84 (1) Konfederacja chroni regiony alpejskie przed negatywnymi skutkami transportu tranzytowego. Konfederacja ogranicza uciążliwości spowodowane przez ruch tranzytowy, tak aby nie przynosiły one uszczerbku ludziom, zwierzętom, roślinom, a także ich środowisku życia. (2) Transport towarowy przez Alpy szwajcarskie będzie odbywać się koleją. Rząd Federalny podejmie w tym celu konieczne kroki. Wyjątki od tej zasady możliwe są tylko wtedy, gdy jest to nieuniknione. Muszą one być określone w ustawie. (3) Przepustowość dróg tranzytowych w regionach alpejskich nie może być zwiększona, za wyjątkiem obwodnic, które mają zmniejszyć uciążliwość ruchu tranzytowego w miastach i wioskach. Artykuł 85 (1) Federacja ma prawo nałożyć na ruch ciężkich pojazdów towarowych opłatę proporcjonalną do powodowanych kosztów, o ile koszty, jakie ponosi na skutek tego ruchu społeczeństwo, nie są pokryte przez inne świadczenia. (2) Wpływy z tych opłat będą przeznaczone na pokrycie strat powstałych w wyniku ruchu drogowego. (3)... odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij