|
Wątek:
|
Travelplanet.pl najlepszym sklepem internetowym
|
Autor:
|
Czytelnik IP 217.67.212.*
|
Data wysłania:
|
2011-12-05 11:31
|
Temat:
|
Travelplanet najlepszym sklepem
|
Treść:
|
UWAGA - ten ranking to lipa. Zeby w nim uczestniczyc trzeba miec podlaczona witryne do firmy Gemius. Jesli twoja witryna nie jest podłączona do Megapanelu Gemiusa to nie ma cie w tym rankingu :-) A to był warunek. Wiec jest to po prostu kryptoreklama Gemiusa, a nie zaden wiarygodny ranking.
Ponizej wyciag z ich regulaminu: Jak ocenialiśmy Warunkiem uczestnictwa w rankingu była - podobnie jak w poprzednich latach - popularność sklepu wśród internautów. Z każdej kategorii monitorowanej w ramach Megapanelu, w kategorii e-commerce/sklepy wybraliśmy po 15 sklepów, które w ciągu roku poprzedzającego badanie odwiedziła największa liczba osób. Tam, gdzie Megapanel (standard badania polskiego internetu) uwzględniał wyniki mniej niż 15 sklepów, połączyliśmy kategorie. W rankingu prezentujemy po 10 sklepów, które podczas badania od sierpnia zeszłego roku do lipca 2011 r. zyskały najwięcej punktów. Sklepy ocenialiśmy na podstawie 60 kryteriów, podzielonych na 10 grup: • asortyment - liczba produktów w sklepie, podział tematyczny, narzędzia i funkcje ułatwiające poznanie oferty • informacje o produkcie - opisy towarów, opinie, dostępność, narzędzia pomagające podjąć decyzje o zakupie • procedura zamawiania i dostawa zakupów - funkcjonowanie i przejrzystość formularzy zamówień, możliwości korekty, reklamacje, czas realizacji, śledzenie przesyłki • sposoby płatności - dostępne formy, raty, bezpieczeństwo • interakcja z klientem - kanały kontaktu, subskrypcje informacji • jakość obsługi - czas reakcji na maila, obsługa infolinii, fachowość udzielanych informacji • łatwość dotarcia do informacji - wyszukiwarki, mapy serwisów, regulaminy, faq • przejrzystość i budowa strony - estetyka, czytelność, współpraca z różnymi przeglądarkami i systemami operacyjnymi • bonusy - wyprzedaże, programy lojalnościowe i partnerskie, możliwość negocjacji ceny • pozostałe - obecność w porównywarkach cen, opinie internautów o sklepie, unikalne narzędzia dla klientów. Maksymalnie w badaniu sklep mógł uzyskać 100 punktów. Wyjątkiem jest branża turystyczna, w której nie ocenialiśmy dostawy zakupów i pochodnych kryteriów. W tej kategorii maksymalnie do zdobycia było 90 punktów.
|