|
Wątek:
|
Które z polskich województw wiedzie prym w krajowym rynku turystycznym?
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2011-12-11 17:40
|
Temat:
|
Które z polskich województw wiedzie prym w krajowym rynku turystycznym?
|
Treść:
|
Aktualność: Dzięki położeniu nacisku na rozwój podróży krótkookresowych i tradycyjnego wypoczynku przy jednoczesnym wykorzystaniu regionalnych wydarzeń i atrakcji turystycznych woj. pomorskie odnosi sukcesy. Współpraca z przewoźnikami lotniczymi i promowymi okazała się dobrym pomysłem.
Pomorskie skoczyło z trzeciego miejsca w 2008 r. na drugie miejsce w 2010 r. wśród liderów krótkoterminowego ruchu turystycznego. Województwo odnotowało również wzrost liczby krajowych podróży długookresowych.
Działania promocyjne, m.in. kampania "Czas na Bałtyk" zaowocowały 28 - proc. wzrostem krajowych podróży długookresowych. Pomorskie wskoczyło z drugiego miejsca w 2008 r. (3,75 mln podróży) na pierwsze miejsce w 2009 r. i w 2010 r. potwierdziło swoją pozycję (4,5 mln podróży).
Gdańskie lotnisko obsłużyło w 2008 r.1 954 000 pasażerów, a rok później - 2 232 000. W tym czasie liczba bezpośrednich zagranicznych połączeń z Gdańska zwiększyła się dwukrotnie - do 40. Przewoźnik promowy Stena Line, który w 2010 r. wprowadził nową, większą i bardziej luksusową jednostkę pasażerską na trasie Karlskrona-Gdynia zamierza zaoferować pasażerom drugą, bliźniaczą jednostkę jeszcze w 2011 r. To pozwoli na przewiezienie nawet 3600 pasażerów dziennie. Finnlines, wprowadził połączenie Helsinki-Gdynia oraz Rostock-Gdynia.
Według prognoz na 2011 r. kampania promocyjna "Pomorskie-Nabierz kolorów" ma się stać kolejnym sukcesem Pomorskiego.
|