Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Turystyka zagraniczna wyjazdowa

Wątek: Jak turyści radzą sobie z rzeczywistością turystyczną?
Autor: Czytelnik IP 83.6.199.*
Data wysłania: 2007-07-31 23:02
Temat: Turyści w realiach turystyki
Treść: Bzdura!
Nadrzędna w stosunku do Warunków Uczestnictwa jest Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. o usługach turystycznych, która mówi:
Art. 11a. 1. Organizator turystyki odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych...
Art. 16a. 1. Organizator turystyki, który w czasie trwania danej imprezy turystycznej nie wykonuje przewidzianych w umowie usług, stanowiących istotną część programu tej imprezy, jest obowiązany, bez obciążania klienta dodatkowymi kosztami, wykonać w ramach tej imprezy odpowiednie świadczenia zastępcze. Jeżeli jakość świadczenia zastępczego jest niższa od jakości usługi określonej w programie imprezy turystycznej, klient może żądać odpowiedniego obniżenia ceny imprezy.
2. Jeżeli wykonanie świadczeń zastępczych, o których mowa w ust. l, jest niemożliwe albo klient z uzasadnionych powodów nie wyraził na nie zgody i odstąpił od umowy, organizator turystyki jest obowiązany, bez obciążania klienta dodatkowymi kosztami z tego tytułu, zapewnić mu powrót do miejsca rozpoczęcia imprezy turystycznej lub do innego uzgodnionego miejsca w warunkach nie gorszych niż określone w umowie.
3. W razie odstąpienia od umowy, o którym mowa w ust. 2, organizator turystyki nie może żądać od klienta żadnych dodatkowych świadczeń z tego tytułu, w szczególności zapłaty kary umownej. Klient może żądać naprawienia szkody wynikłej z niewykonania umowy.
Wynika z niej, że KAŻDA zmiana warunków umowy wymaga zgody klienta!

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Turyści w realiach turystyki [2007-08-01 12:49 83.15.101.*]
Ustawa nakazuje określić tylko "położenie, rodzaj i kategorię obiektu zakwaterowania, według przepisów kraju pobytu" (art.12.1.4). Przytoczona opinia prawnika co do ewentualnego roszczenia o niezgodność z umową jest rozsądna o ile taka niezgodność faktycznie była. Klienci zbyt często przywiązują się do ilości gwiazdek nie patrząc na faktyczny standard obiektu i oferowane usługi. To często nie ma żadnego związku z kategorią hotelu, a zwłaszcza w krajach, w których nie ma jednolitego systemu kategoryzacji. odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij