Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Transport

Wątek: PPL nadal portem niekoordynowanym
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2007-08-08 11:47
Temat: PPL nadal portem niekoordynowanym
Treść: Aktualność:
Rzecznik prasowy Polskich Linii Lotniczych Artur Burak poinformował, iż PPL nadal chcą być portem niekoordynowanym. Status takiego portu oznacza, że przewoźnicy nie muszą uzgadniać czasów startów i lądowań, wykonują loty tylko zgodnie z własnym rozkładem. Okęcie ma taki status, przyznany przez prezesa ULC, od 2006 roku.

PLL LOT wystąpiły do prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego o powołanie koordynatora ds. poprawienia przepustowości Okęcia. Prezes PLL LOT Piotr Siennicki mówi, że to właśnie LOT ponosi negatywne konsekwencje braku przepustowości portu oraz spiętrzeń startów i lądowań. Natomiast Polskie Porty Lotnicze uważają, że koordynacja jest niepotrzebna i nieuzasadniona. Artur Burak wyjaśnia, iż spiętrzenia operacji są tylko w określonych porach dnia i są rozładowywane. PPL twierdzi, iż brak koordynacji jest istotnym udogodnieniem dla linii lotniczych, także dla LOT-u. przewoźnik ustala samodzielnie harmonogram lotów i może go modyfikować. Koordynator przyznawałby tzw. sloty, czyli okienka czasowe startu lub lądowania na danym lotnisku. Zdaniem rzecznika konsekwencją wprowadzenia tego rozwiązania będzie zwiększenie opóźnień lub konieczność odwoływania niektórych rejsów.

Statystyki PPL pokazują, że w ostatnich dwóch latach najczęstsze przyczyny opóźnień lotów były następujące:
- spóźniony przylot z poprzedniego odcinka lotu (ok. 30%),
- przepustowość (ok. 11%),
- ograniczenia pojemności przestrzeni powietrznej (ok. 9%),
- środki bezpieczeństwa (7%).

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Okęcie chce być nieskoordynowane [2007-08-08 11:47 83.15.101.*]
a pozostałe 43%? owszem, opóźnienia - szczególnie dla low costów - wynikają z efektu domina. jeśli rano gdzieś jest mgła i przewoźnik czeka, a nie odwołuje lotu (jak ma w zwyczaju Ryan) to potem wszystko jest spóźnione i psuje statystykę. ale linie tradycyjne nie mają aż tak napiętych rozkładów i tutaj spóźnienia generuje często lotnisko - za późno rozpoczęta lub za długa odprawa, za mało bramek bezpieczeństwa na ten sam czas odlotu, za mało obsługi bagażowej itp. jeśli lotnisko ma jakąś przepustowość na dobę, to wcale nie znaczy, że na godzinę będzie to ta sama liczba podzielona przez 24. Pamiętacie ostatnie plenum z "Misia"? odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij