Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Transport

Wątek: Terminal 2 na Okęciu czeka na ekspertyzę straży pożarnej
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2007-08-20 18:10
Temat: Terminal 2 na Okęciu czeka na ekspertyzę straży pożarnej
Treść: Aktualność:
Terminal 2 na Okęciu jest nadal nie uruchomiony, ponieważ nie otrzymał pozytywnej opinii straży pożarnej. A opinia straży pożarnej jest niezbędna, by wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego wyraził zgodę na otwarcie budynku.

Wykonawca warszawskiego Okęcia 2 czeka więc na wynik ekspertyzy Centrum Naukowo - Badawczego Ochrony Przeciwpożarowej (CNBOP).

Aktualnie straż pożarna ma zastrzeżenia tylko do jednej kwestii technicznej w terminalu. Mianowicie w części hali odlotów C2 komunikaty przeciwpożarowe są zbyt słabo słyszalne.

Krzysztof Kozioł, rzecznik konsorcjum Ferrovial Agroman-Budimex-Estudio Lamela, które jest wykonawcą terminala, powiedział, że firma zadeklarowała, że wykona zalecenia ekspertyzy CNBOP i teraz czeka na nie. Poinformował też, że zasugerowano komendzie wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej warunkowy odbiór obiektu.

W Terminalu 2 obecnie funkcjonuje tylko hala przylotów a termin oddania całego obiektu do użytku jest ciągle przesuwany. Z wynajmu powierzchni komercyjnych PPL chce zarobić 600 mln zł w ciągu 10 lat. Ma tam działać m.in. 11 restauracji i 14 sklepów. Dzięki nowemu budynkowi z Okęcia będzie mogło skorzystać 12 mln pasażerów w roku. Powierzchnia nowego terminala ma 110 tys. metrów kw. Jest to ponad dwa razy więcej niż Terminala 1.

Pierwotnie umowa inwestycyjna opiewała na niecałe 200 mln dolarów. Potem kontrakt szacowano na 222 mln dolarów. Obecnie wartość całego przedsięwzięcia przekroczy 240 mln dolarów.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Terminal 2 na Okęciu nadal bez pozwolenia straży... [2007-08-20 18:10 85.221.132.*]
A winą można obarczyć ministra budownictwa ( nie osobę tylko urząd). Obowiązujące rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 kwietnia 2006 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów Dz.U. 2006 nr 80 poz. 563 nakazuje dla ewakuacji w grupie obiektów stosowanie rozgłaszania sygnałów ostrzegawczych i komunikatów głosowych poprzez dźwiękowy system ostrzegawczy. Odpowiednie warunki ewakuacji określają przepisy techniczno-budowlane.
A tych do dzisiaj niema. Dopiero w kwietniu tego roku MB zajęło się tą sprawą poprawki do prawa budowlanego. Brak warunków technicznych to brak określenia czym jest sprawny system DSo a i co powinno być kontrolowane podczas odbioru. Norma PN-EN 60849:2001 Dźwiękowe systemy ostrzegawcze nie jest obowiązkowa do stosowania o może ale niemusi stanowić źródła wiedzy technicznej o DSO. Norma jest pełna błędów w KT 103 PKN prowadzone są prace nad poprawkami ale zostaną uchwalone dopiero w październiku. Najśmieszniejsze jest to że w pracach nad euro nowelizacją normy nie uczestniczą przedstawiciele polski a będzie ona obowiązkowa z mocy dyrektywy UE. Takie problemy z DSO będzie miał każdy port lotniczy do czasu uchwalenie nowelizacji prawa budowlanego.
odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij