Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Biura turystyczne

Wątek: Niemiecki McFlight nie przyjmuje rezerwacji od agentów
Autor: Czytelnik IP 195.136.71.*
Data wysłania: 2007-08-23 20:30
Temat: McFlight GmbH stracił licencję IATA
Treść: No nie jest tak.
IATA można stracić w każdej chwili...czyli bardzo szybciutko.Wystarczy nie zapłacić na czas 2x (czyli w ekstremalnym przypadku-w ciągu pół miesiąca). A można też stracić za zupełnie inne rzeczy-i to w ciągu 1 dnia.
Ostre przepisy finansowe?? Są sprawdzane raz do roku a to nie gwarantuje,że firma jest wypłacalna i starczy im pieniędzy na zapłacenie wszystkich płatności do BSP, gdyż poziom płatności zależy od sprzedaży.

Posiadanie IATA nie chroni od upadku. To umowny certyfikat.
A niestety posiadanie go (certyfikatu) mocno naraża na takie niebezpieczeństwo.Wystarczy mały poślizg w obracaniu należnościami albo nieumiejętne zarządzanie cashflow- i już po..
Nie..to nie wolne żarty.Nie ma sensu przekonywać kogoś, kto się zacietrzewia w swoim uporze. A konkurencyjność może polegać choćby na niższych cenach. Czy to nie wystarczający powód by chłodno oceniać fakty i wybierać takiego dostawcę biletów, który ma narzędzia i potrafi znaleźć bilet o kilkadziesiąt czy kilkaset złotych tańszy??

A skąd pewność,że biuro posiadające IATA nie straci licencji??
Jaka jest różnica? A no taka,że jak biuro IATA traci licencję-bankrutuje i nie ma żadnych szans na dochodzenie swoich należności u nich (bo biuro to nie ma środków bieżących-bo nie ma mówiąc skrótem produkcji)
A jeśli IATA traci biuro XYZ wystawiające dla McFlight'a - McFlight nie bankrutuje bo bilety zamawia u innego dostawcy.U niego-jako non-IATA produkcja trwa dalej.
Proste nie???

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

McFlight GmbH stracił licencję IATA [2007-08-23 22:02 83.30.203.*]
Drogi kolego,
to, ze oientujez sie w tematyce biletow to pewne. To, ze nie placac 2 razy do BSP (dla wiekszych graczy termin sie wydluza) naleznosci za bilety jest sie pozbawionym IATA nie jest "szybciutko i w kazdej chwili. "
i nie jest blahym przewinieniem. Posiadanie IATA naraza na upadlosc? Dlaczego? Dlatego, ze nie mozna "nieumiejetnie zarzadzac przeplywem pieniadza"? Nieumiejetne zarzadzanie przeplywem pieniadza zawsze doprowadza do upadku, a licencja IATA zmusza do dyscypliny finansowej. Nie kazde biuro podrozy moze byc IATA, ale kazde biuro moze sie nazwac Centrum Biletow Lotniczych, nie miec IATA i byc posrednikiem. Bardzo zaskoczyla mnie wiadomosc, ze MCFlight Polska nie ma IATA. Czy nie uwazasz, ze moze lepiej i bezpieczniej dla nas agentow byloby kupowac bezposrednio w biurze XYZ wystawiajacym dla McFlighta bilety? Osobiscie wole zaplacic np w AMTA, ktore jest w IATA 20 zl za wystawienie biletu i miec pewnosc, ze w razie wymiany zrobia to od reki, niz "zarobic" 20 zl wiecej i miec duzo problemow w dochodzeniu kto ma zrobic wymiane albo kto ma wystawic bilet (jak to jest w przypadku McFlight Polska).
To, ze MCFlight Polska "ma narzędzia i potrafi znaleźć bilet o kilkadziesiąt czy kilkaset złotych tańszy" nie przekonuje mnie. Sama mam system i potrafie znalezc najtansze polaczenie.
Jako non-IATA interesuje mnie biuro IATA, ktore bedzie wystawialo dla mnie bilety i bedzie wiarygodne. Pozdrawiam Nina
odpowiedz »

McFlight GmbH stracił licencję IATA [2007-08-23 23:40 195.136.71.*]
Hahaha,..
Orientuję się troszkę większym zakresie niż tylko bilety ;-))..niestety nie będę Cię tu uświadamiać..bo i nie pora i nie miejsce..a wiedzę zdobywa się latami (więc tak po prostu jej nie oddam bylekomu;-) )
Ale zdradzę sekrecik..może kiedyś wspomnisz moje słowa..może nawet niebawem...
AMTA, która baaardzo kiepsko prosperuje (ale jeszcze ma IATA) właśnie dla McFlight drukuje bilety ;-))
Tylko Ty masz inną cenę....
Zaskoczona???
"Dla większych graczy termin się wydłuża" - a znasz chociaż troszkę zasady akredytacji agentów IATA w Polsce?
Nie ma czegoś takiego jak inne zasady dla większych graczy- na szczęście wszystkich obowiązują te same zasady.Przynajmniej w Polsce.
Owszem-można ewentualnie częściej płacić do IATA...ale rzadziej?
A może telefon na Szpitalną i wszystkie watpliwości zostaną rozwiane?
Brak zapłaty to nie błache przewinienie-i nie moje słowa. Proszę mi uwierzyć,że dzieje się bardzo szybciutko a zdarzyć sie może w każdej chwili (wystarczy,ze pieniążki nie wejdą w odpowiedniej sesji do banku BSP i...nie ma przebacz).
Jak pokazuje historia - posiadanie IATA nie chroni, przed upadkiem oraz zazwyczaj właśnie nieumiejętność planowania bądź zarządzanie środkami do tego właśnie prowadzi.
A IATA nie ma nic wspólnego z dyscypliną finansową.
Proponuję naprawdę przejrzeć wszelkie obligatoryjne dla IATA-ówców dokumenty i zapytać w dziale ksiegowym jak ma się to do dyscypliny finansowej w firmie na codzień. Tak-zgadzam się - nie każdy ma IATA a większość może być pośrednikiem. Trzeba umieć dostrzec różnice....plusy....minusy....określić swoje priorytety..i wybrać-IATA czy non-IATA. No widzisz-nie wiedziałaś..i nie niepokoiło Cię to,że McFlight nie ma IATA.Przecież wywiązywał się ze swoich zobowiązań,prawda?
To jest właśnie śmieszne..jedna historyjka..mocno podrasowana..a już taaakie podejrzenia, domysły, brak zaufania..
Wybór dostawcy biletów-każdy sam wybiera..jeden zapłaci więcej i nie da się przekonać do innego rozwiązania...a drugi będzie poszukiwać lepszego..może tańszego czy profesjonalniejszego..Kwestia gustu i wyboru.
Każda współpraca jest chyba poprzedzona jakąś umową, prawda?...więc nie ma problemu z dochodzeniem kto ma się zająć sprawą..
Nie podważam kompetencji w szukaniu najtańszego połączenia...ale jak było gdzieś wcześniej...praktyka, praktyka...
Super znajomość systemu to jedno..a znajomość "złożenia połączeń" w nietypowy sposób-to drugie...I czasem naprawdę da się taniej niż znajdziemy w systemie ;-) A co do tej wiarygodności..hmmmm...
Pozdrawiam
odpowiedz »

McFlight GmbH stracił licencję IATA [2007-08-24 00:53 83.30.203.*]
Drogi kolego,
ciesze sie, ze podzieliles sie, ze mna swoja wiedza.
Wczoraj powiedziano mi, ze dla McFlight Polska wystawia bilety biuro WBTZ(?) z Warszawy. Nie sprawdzalam jeszcze tej informacji bezposrednio u MCFlight Polska w Warszawie. Ty twierdzisz, ze to AMTA. Byc moze pracujesz wlasnie w McFlight Polska.
Dziekuje za cenne informacje.
Mialam umowe z AMTA i znam pania Joanne, ktora obecnie pracuje w McFlight, potem mialam umowe z McFlight, a obecnie mam umowe z Hurra i zakupuje bilety po tej samej cenie co McFlight od AMTY:))
Tak nawiasem mowiac AMTE podalam jako przyklad rownie dobrze mogl to byc Orbis pobierajacy 25 zeta, no i trafilam.
Jezeli AMTA kiepsko prosperuje to moze zdradzisz u kogo nastepnego w kolejce McFlight Polska, albo moze juz tylko Centrum Biletow Lotniczych bedzie wystawial bilety? Czy jest zabezpieczony na wypadek upadlosci AMTY? Widzisz kolego, jakos automatycznie zalozylam, ze MCFlight Polska ma IATA. Zaniepokoilo mnie , ze maja tylko 1 wykwalifikowanego kasjera lotniczego w Warszawie, ale jako ze interesowaly mnie taryfy i wyloty spoza Polski, konsolidator niemiecki MCFlight uwiarygodnial ich. Teraz juz nie. Nie wiem, czy Mc Flight wywiazywal sie ze zobowiazan. Na szczescie ostatnie bilety wystawilam przez nich, a raczej przez AMTE:)) w czerwcu. Klienci wylecieli 31 JUL, wierze, ze 15 wrzesnia wroca, bo na szczescie wylot byl z Polski. Ale w miedzyczasie wystawilam przez Hurra 30 biletow na wylot 9 wrzesnia Lahore-Paryz-Lahore. Bilety te byly wystawione w Niemczech. Rozumiesz chyba teraz moja ulge? Gdybym sie wczesniej nie zabezpieczyla i nie podpisala umowy z Hurra nie moglabym do 9 wrzesnia spac spokojnie, bo wowczas te bilety bylyby wystawiane przez McFlight w Niemczech!
Dziwie sie, ze informacje o cofnieciu IATA McFlightowi w Niemczech uwazasz za blaha historyjke. Dla mnie jest to duze ostrzezenie. Zadzwonilam dzisiaj do Hurra i zapytalam sie czy maja IATA. Uzyskalam pozytywna odpowiedz. Nie sprawdzilam tego jeszcze w BSP na Szpitalnej. Pozdrawiam Nina
odpowiedz »

McFlight GmbH stracił licencję IATA [2007-08-24 01:52 195.136.71.*]
Droga Koleżanko,
za chwilę będzie to tylko nasza strona hihi;-))
Z tego co wiem jak działają non-IATA (ale nie koniecznie McFlight)- nie muszą mieć tylko jednego dostawcy/wystawcy..i to cały szkopuł;-)..a raczej ratunek;))
Nie..nie pracuję w McFlight...więc nie bronię bo to moja firma..
No to nie rozumiem..skoro Koleżanka tak dobrze zna AMTę..a nic nie wie o jej kondycji??....choć w branży już od dawna mówi się o tym.... A w innych biurach z którymi współpracujesz są tak wykwalifikowani kasjerzy?Hmmm...
A te bilety Lahore-Paryż-Lahore wystawione były w Niemczech przez oddział HURRA??;-)
Cofnięcie IATA w Niemczech firmie McFlight nie uważam za blachostkę ale..czy słyszała Koleżanka aby jakikolwiek pasażer posiadający bilet z upadłego McFlight w Niemczech - miał jakikolwiek problem?
Wątpię..
A na Szpitalnej nie ma BSP - chyba koleżanka od niedawna w branży turystycznej...więc nie dziwię się ogarniającej koleżankę panice po tych kilku zdaniach przeczytanych na tur info
Pozdrawiam
odpowiedz »

McFlight GmbH stracił licencję IATA [2007-08-24 02:27 83.30.203.*]
Drogi Kolego,
po pierwsze proponuje, aby przejsc na gg albo na e-mail, bo z niecierpliwoscia oczekuje informacji od doswiadczonego czlowieka i ciesze sie, ze kolega odpowiedzial mimo tak poznej pory. Jako, ze z niewiedzy kolega bardzo sie myli co do mojej osoby, wolalabym przeniesc nasza dyskusje poza forum. Moj e-mail:atctravel@wp.pl, gg 9214176. Pozdrawiam Nina
PS w branzy zaczelam pracowac w 1994 roku, a kolega?
PS nie napisalam, ze dobrze znam AMTE, pracowalam z nimi przez 4 miesiace w ubieglym roku. Bardziej powiedzialabym, ze lepiej znam ludzi z MCFlight Polska i jezeli prawda jest to, ze wystawiaja bilety w AMTA, o ktorym kolega glosi, ze maja duze klopoty, tym bardziej trudno mi zaufac McFlightowi Polska.
odpowiedz »

McFlight GmbH stracił licencję IATA [2007-08-24 01:51 195.136.71.*]
Droga Koleżanko,
za chwilę będzie to tylko nasza strona hihi;-))
Z tego co wiem jak działają non-IATA (ale nie koniecznie McFlight)- nie muszą mieć tylko jednego dostawcy/wystawcy..i to cały szkopuł;-)..a raczej ratunek;))
Nie..nie pracuję w McFlight...więc nie bronię bo to moja firma..
No to nie rozumiem..skoro Koleżanka tak dobrze zna AMTę..a nic nie wie o jej kondycji??....choć w branży już od dawna mówi się o tym.... A w innych biurach z którymi współpracujesz są tak wykwalifikowani kasjerzy?Hmmm...
A te bilety Lahore-Paryż-Lahore wystawione były w Niemczech przez oddział HURRA??;-)
Cofnięcie IATA w Niemczech firmie McFlight nie uważam za blachostkę ale..czy słyszała Koleżanka aby jakikolwiek pasażer posiadający bilet z upadłego McFlight w Niemczech - miał jakikolwiek problem?
Wątpię..
A na Szpitalnej nie ma BSP - chyba koleżanka od niedawna w branży turystycznej...więc nie dziwię się ogarniającej koleżankę panice po tych kilku zdaniach przeczytanych na tur info
Pozdrawiam
odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij