odp [2006-03-25 00:50 83.7.249.*] Agent dziala w IMIENIU organizatora,dlatego to ten ostatni odpowiada. Touroperator wybiera przeciez swoich agentów, udziela im pełnomocnictwa do zawierania umów. Klienci zawierają umowy w zaufaniu do tego pełnomocnictwa. Jeśli agenci działają na szkodę organizatora, to od nich może dochodzić jej naprawienia. Ostatecznie kto otrzymuje wynagrodzenie od konsumenta? Skoro na rzecz organizatora dokonywana jest wpłata ceny za wycieczkę,to tylko on może zwrócić jej całość lub część w przypadku wady świadczenia. Następnie może dochodzić zwrotu tej straty na zasadzie regresu od agenta. Czy jeśli taki sam "błąd w przedstawieniu oferty" popełni pracownik biura, to będzie musiał zwracać klientowi z własnej kieszeni? Biuro może go zwolnić z pracy, ale nie żądać pokrycia strat. Ryzyko działalności gospodarczej polega na ponoszeniu odpowiedzialności za swoich pracowników oraz inne osoby, którymi się posługujemy w jej wykonywaniu. W "normalnych krajach" też tak jest. Proszę spojrzeć na orzeczenia sądów zagranicznych. Są identyczneodpowiedz »
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie. OK, zamknij