TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Biura turystyczne

7 nowych klauzul niedozwolonych

Data wysłania: 2012-03-01 10:59 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował dziś siedem kolejnych nowych klauzul niedozwolonych. Jak widać luty jest owocny w tym zakresie.

Krzysztof Gąsiorek - Kris-Tour-Turystyka, Rekreacja, Sport
Postanowienie uznane za niedozwolone:
"Koszty rezygnacji z uczestnictwa w imprezie turystycznej wynoszą standardowo na osobę:
do 31 dni przed rozpoczęciem imprezy 20 % ustalonej ceny
od 30 do 23 dnia 25 % ustalonej ceny
od 22 do 16 dnia 35 % ustalonej ceny
od 15 do 9 dnia 50 % ustalonej ceny
od 8 do 3 dnia 70 % ustalonej ceny".

Tomasz Zagroba
Postanowienie uznane za niedozwolone:
"Uczestnikowi nie przysługuje zwrot wartości świadczeń, których nie wykorzystał w czasie trwania imprezy z powodów nie leżących po stronie organizatora. Dotyczy to także przypadku gdzie władze graniczne poszczególnych krajów nie wydadzą zezwolenia na wjazd uczestnika na teren danego Państwa".

Artur Ragan - Studenckie Biuro Turystyczne Gaudeamus w Krakowie
Postanowienie uznane za niedozwolone:
"BT Gaudeamus w wyjątkowych przypadkach zastrzega sobie prawo zmiany warunków zakwaterowania na takie same lub o wyższym standardzie. W takim przypadku nie stanowi to zmiany warunków umowy i nie stanowi podstawy reklamacji".

BBJ Sport Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Jastrzębiu Zdroju
Postanowienie uznane za niedozwolone:
"Uczestnik ma prawo do rezygnacji z imprezy, składając stosowne pisemne oświadczenie. Za datę rezygnacji przyjmuje się dzień wpływu wyżej wymienionego oświadczenia. W takim przypadku B.T BBJ Sport zwraca Uczestnikowi dokonaną przez niego wpłatę po potrąceniu kosztów poniesionych przez Biuro, zgodnie z poniższymi ustaleniami:
- 10% ceny imprezy w razie rezygnacji zgłoszonej na 45 dni przed datą rozpoczęcia imprezy,
- 15% ceny imprezy w razie rezygnacji zgłoszonej pomiędzy 44 a 31 dniem przed datą rozpoczęcia imprezy,
- 40% ceny imprezy w razie rezygnacji zgłoszonej pomiędzy 30 a 21 dniem przed datą rozpoczęcia imprezy,
- 50% ceny imprezy w razie rezygnacji zgłoszonej pomiędzy 20 a 15 dniem przed datą rozpoczęcia imprezy,
- 75% ceny imprezy w razie rezygnacji zgłoszonej pomiędzy 14 a 8 dniem przed datą rozpoczęcia imprezy
- 95% ceny imprezy w razie rezygnacji zgłoszonej do 7 dnia przed datą rozpoczęcia imprezy".

Zero Gravity spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Warszawie
Postanowienie uznane za niedozwolone:
"Klientowi nie przysługuje zwrot równowartości świadczeń i usług, których nie wykorzystał w trakcie trwania Imprezy z przyczyn leżących po stronie Klienta, w tym w szczególności spóźnienia się na miejsce rozpoczęcia imprezy, lub na miejsce realizacji świadczenia lub usługi, przerwania podróży, skrócenia pobytu, zatrzymania Klienta przez organy graniczne lub celne z przyczyn niezależnych od Organizatora, awarii własnego środka transportu, nieprzestrzegania przepisów celno-wizowych, nie posiadania dokumentów podróżnych o których mowa w Rozdziale II.1., nie dostarczenia w terminie wymaganych dokumentów, w tym odmowy wydania paszportu".

Paweł Walenciak - Biuro Turystyczne Waltour Paweł Walenciak z siedzibą w Warszawie
Postanowienie uznane za niedozwolone:
"Reklamację pisemną należy złożyć pilotowi podczas trwania imprezy lub dostarczyć w terminie 7 dni od daty zakończenia imprezy do Biura, a Biuro winno udzielić odpowiedzi w terminie 14 dni od daty otrzymania reklamacji".

Paweł Walenciak - Biuro Turystyczne Waltour Paweł Walenciak z siedzibą w Warszawie
Postanowienie uznane za niedozwolone:
"Biuro z uwagi na poniesione koszty organizacji imprezy, zakupu świadczeń u kontrahentów, zastrzega sobie prawo dokonania potrąceń z wniesionych przez Uczestnika opłat według zasad:
- w przypadku rezygnacji w terminie 40 lub więcej dni przed datą wyjazdu - opłata manipulacyjna w wysokości: dla imprez wielodniowych - 50 zł, dla imprez jednodniowych - 0 zł
- w przypadku rezygnacji od 39 do 21 przed datą wyjazdu opłata manipulacyjna: dla imprez wielodniowych -10 % ceny (nie mniej niż 50 zł) oraz koszty opłat wizowych dla imprez jednodniowych - 0 zł
- w przypadku rezygnacji w terminie od 20 do 8 dni przed datą wyjazdu opłata manipulacyjna: dla imprez wielodniowych i jednodniowych - 50 % ceny imprezy oraz kosztów wizowych
- w przypadku rezygnacji w terminie krótszym niż 7 dni opłata manipulacyjna dla imprez wielodniowych i jednodniowych - 90 % ceny imprezy
- w przypadku nie stawienia się w dniu wyjazdu potrącenie dla imprez wielodniowych i jednodniowych wynosi 100 % ceny imprezy oraz kosztów wizowych".

    • Klauzule cisną coraz bardziej 

      [2012-03-01 10:59 83.238.171.*]

      Nie rozumiem, dlaczego mamy ponosić koszty. To jest najlepszy sposób na doprowadzenie do bankructwa. Konsument ma za dużo praw i w dupie mu się poprzewracało. Jakoś nikt nie myśli o ochronie firm przed konsumentem.   odpowiedz »

    • Klauzule cisną coraz bardziej 

      [2012-03-01 11:08 195.128.228.*]

      Powiedzmy sobie szczerze - działalność prowadzi się na własne ryzyko. Słusznym zatem wydaje się zakaz potrącenia 100% (czyli pobierania niezarobionej marży). Natomiast powinno pozostać po prostu - pobranie wszelkich poniesionych i niemożliwych do odzyskania kosztów. W takim układzie, w biurze pozostaną koszty np hotelu czy przelotu, których nie można odzyskać. Przesadą jednak jest ograniczenie prawa biura do domagania sie tych kosztów od osoby, która po prostu sobie nie pojechała na wycieczkę bo jej się odwidziało.... Nie może byc tez tak, że nie można żądać od klienta pokrycia spowodowanych przez niego strat (zniszczeń)
      Paweł   odpowiedz »

    • Klauzule cisną coraz bardziej 

      [2012-03-01 13:48 79.188.167.*]

      jak długo jeszcze będą pozywali biura,tak można czepiać się w nieskończoność
      zamiast opracować podstawowy "model"umowy jaka ma być i obowiązywać ,wszędzie szukają aby tylko "dołożyć" organizatorom, dość takich praktyk w urzędzie to tylko umieja brać i karać ale pokazać jak powinno to wyglądać to nie ma mądrego   odpowiedz »

    • Klauzule cisną coraz bardziej 

      [2012-03-01 14:26 83.7.207.*]

        odpowiedz »

    • Klauzule cisną coraz bardziej 

      [2012-03-01 14:26 83.7.207.*]

      a co jest, przepraszam, qrva, dozwolone?   odpowiedz »

    • Klauzule cisną coraz bardziej 

      [2012-03-01 19:10 80.52.226.*]

      sami głosowaliście te drugą kadencje i jest lepiej - tylko komu?   odpowiedz »

      • Klauzule cisną coraz bardziej 

        [2012-03-01 19:47 83.4.251.*]

        ale nie jest to wynik głosowania tylko drugiej kadencji. To dzieje się od wielu innych kadencji. To nie wina TUSKA tak dla jasności   odpowiedz »

    • Klauzule cisną coraz bardziej 

      [2012-03-01 19:33 83.4.251.*]

      Coś tu z tym prawem jest nie tak. A może sędzia który wydaje wyrok ma jakieś braki w wyszkoleniu. Jak można zwracać klientowi kasę za nie skonsumowanie usługi (części np. śniadania) bo mu się nie chciało wstać albo wieczorem dobrze popił. KOCHANA BRANŻO ZRÓBMY Z TYM PORZĄDEK !!!!   odpowiedz »

    • Klauzule cisną coraz bardziej 

      [2012-03-01 19:45 83.4.251.*]

      Coś tu z tym prawem jest nie tak. A może sędzia który wydaje wyrok ma jakieś braki w wyszkoleniu. Jak można zwracać klientowi kasę za nie skonsumowanie usługi (części np. śniadania) bo mu się nie chciało wstać albo wieczorem dobrze popił. KOCHANA BRANŻO ZRÓBMY Z TYM PORZĄDEK !!!!   odpowiedz »

      • Klauzule cisną coraz bardziej 

        [2012-03-02 15:03 79.188.171.*]

        Drodzy touroperatorzy zamiast pisać samemu, to co UOKiK kwestionuje odnośnie niewykorzystanych świadczeń przez klienta wystarczy przepisać rozdział 3 ust 11 a z Ustawy o Usługach Turystycznych. Tam jest dokładnie to samo tyle, że zapisane ustawowo. A tego żaden prawniś -mądrala nie może podważyć.   odpowiedz »

    • Klauzule cisną coraz bardziej 

      [2012-03-02 00:10 83.29.174.*]

      Wzór umowy niebudzący zastrzeżeń UOKIK-u czy Ktoś może wskazać żródło takiej umowy? Proszę o wskazanie takiego wzoru. Wszyscy Wiemy dlaczego Urząd nigdy nie opublikuje wzorcowej umowy z klientem, nie miałby kogo karać...   odpowiedz »

    • 7 nowych klauzul niedozwolonych 

      [2012-03-02 12:03 83.7.156.*]

      UOKiK jest tylko po to aby karać Biura Turystyczne bo jak pójdzie się ze skargą np. na operatora telefonicznego, sklep lub producenta to umywają ręce i nie zajmują sie tymi sprawami. Znam to z własnego doświadczenia.   odpowiedz »

    • Klauzule cisną coraz bardziej 

      [2012-03-06 16:40 193.239.244.*]

      To jak się ma do tego swoboda sporządzania umów cywilno =prawnych   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję