Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Transport

Wątek: Nareszcie więcej graczy na rynku lotów czarterowych w Polsce
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2007-11-13 17:33
Temat: Nareszcie więcej graczy na rynku lotów czarterowych w Polsce
Treść: Aktualność:
Polscy przewoźnicy alarmują, że pojawia się coraz więcej obcych linii lotniczych, które przejmują ruch czarterowy w kraju. Polscy touroperatorzy oddychają z ulgą - nareszcie będzie zdrowa konkurencja w segmencie lotów czarterowych.

Po Eurocyprii, której Urząd Lotnictwa Cywilnego wydał zgodę na wykonywanie połączeń z Polski do krajów trzecich pojawiają się następni przewoźnicy.

Krzysztof Szymański, wiceprezes Primy Charter zaznaczył - Podobne pozwolenia uzyskały Cabo Verde z Wysp Zielonego Przylądka i Air Italy. Pierwsza może latać do krajów trzecich, a druga na Kubę i Dominikanę.

Katarzyna Krasnodębska tłumaczy, że Cabo Verde Airlines złożyły wniosek o otrzymanie pozwolenia ogólnego na wykonywanie nieregularnych przewozów handlowych pomiędzy Polską, a Wyspami Zielonego Przylądka, co stanowi czwartą wolność lotniczą, czyli przywilej zabierania pasażerów, poczty oraz towarów z przeznaczeniem na terytorium przynależności statku powietrznego. W czwartek, 8 listopada przewoźnikowi wydano zgodę na wykonywanie przewozów na trasie Sal - Warszawa.

Krasnodębska wyznała - Włoskiemu przewoźnikowi zostały udzielone zezwolenia pojedyncze na wykonanie przewozów lotniczych na trasach z Warszawy do Varadero na Kubie, Bangkoku w Tajlandii i Goa w Indiach. Umowy bilateralne z tymi państwami nie odnoszą się do przewozów nieregularnych. Air Italy jest przewoźnikiem koncesjonowanym w UE, a w stosunku do podmiotów unijnych, zgodnie z traktatem europejskim, obowiązuje swoboda przepływu usług i przedsiębiorczości.

Dodała też, że uzasadnienie wydania tego zezwolenia jest tożsame z przypadkiem Eurocyprii, czyli względy ekonomiczne, społeczne oraz zadowolenie klientów i biur podróży. Jednak przedstawiciele krajowych linii czarterowych są oburzeni zaistniałą sytuacją.

Adam Wychowaniec, prezes Prima Charter spytał Grzegorza Kruszyńskiego, prezesa ULC dlaczego urząd tak jawnie oraz ewidentnie działa na szkodę polskich przewoźników. Wojciech Kądziołka, rzecznik LOT-u podkreśla - Taka praktyka bezpośrednio uderza w grupę LOT.

Przedstawiciele PCh już od dłuższego czasu wysyłają pisma do ULC oraz resortu transportu, a także liczą straty. Adam Wychowaniec zaznacza - Kto pokryje blisko 1 mln USD miesięcznych kosztów leasingu nowych samolotów, które przez całą zimę stać będą bezużytecznie, oraz straty wynikłe z anulowania części już zakontraktowanego programu czarterowego na dalekim dystansie. Właśnie otrzymaliśmy pierwsze anulacje 10 lotów do Brazylii, na Kubę i Dominikanę zaplanowanych na listopad i grudzień w wyniku rozpoczętych operacji Cabo Verde i Air Italy. Straty szacujemy na 1,8 mln USD.

Cała sytuacja, chociaż trudna dla przewoźników, w dłuższym okresie czasu przynieść może tylko korzyści. Korzyści przewoźników, którzy będą zmotywowani przez konkurencję, dla touroperatorów, którzy nareszcie będą mogli wybrać najlepszą ofertę lotów spośród wielu dostępnych i dla turystów, którzy finalnie kupią usługę o lepszej jakości. Uczciwa konkurencja bowiem nigdy nie jest szkodliwa.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Nareszcie więcej graczy na rynku lotów czarterowych w... [2007-11-22 09:33 83.24.246.*]
Ciesze się , że będzie coś innego niż Prima Charter! Kto latał z nimi to mnie poprze. Jeden czy dwa samoloty miernej kondycji uzurpujące sobie owładnięcie wszystkich połączeń "turystycznych".
A prujące się maszyny? Wieczne opóźnienia? podstawianie zamienne innych samolotów? Już Panowie z Prima Charter zapomnieli jak to bylo w letnim sezonie? Może teraz bardziej będą się starać. A mądre biura podróży zrezygnują z niepewnego przewoźnika na rzecz konkurencyjnego zagranicznego dla dobra swoich klientów - nas turystów.
podróżnik
odpowiedz »

konkurencja, ale... [2007-11-16 14:53 83.238.109.*]
na calym cywilizowanym swiecie pastwo sprzyja swoim podmiotom gospodarczym, a obywatele zazwyczaj korzystaja z rodzimych uslugodawcow. Tak jest np. z Niemcami, Francuzami, Litwinami. Zreszta Litwa postawila glownie na samorozwoj a nie na kapital obcy ktory moze niebawem zmienic obiekt zainteresowania z powodu rosnacych kosztow i zostana nam puste hale... odpowiedz »

Nareszcie konkurencja na [2007-11-14 11:06 79.188.142.*]
panowie wychowaniec kładą przedsięwzięcia odpowiedz »

Nareszcie konkurencja na [2007-11-13 17:33 83.5.148.*]
biedne Prima Charter i LOT. Nie potrafią poradzić sobie w warunkach rynkowych ( w polsce od 1990r.). Najłatwiej jest skarżyć się na konkurencję. odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij