Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Transport

Wątek: Przewoźnicy lotniczy cały czas reklamują bilety za złotówkę!
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2007-11-16 11:29
Temat: Przewoźnicy lotniczy cały czas reklamują bilety za złotówkę!
Treść: Aktualność:
Z raportu Komisji Europejskiej wynika, że ponad połowa przewoźników lotniczych nadal nie podaje w reklamach całkowitej ceny biletu lotniczego. Lot z Warszawy do Dublina tanią linią Ryanair teoretycznie kosztuje 99,00 zł. Jednak po doliczeniu opłat lotniskowych oraz podatku za bilet trzeba zapłacić 205,26 zł.

Jeszcze nie wiadomo kiedy wejdzie w życie przepis, który zakazuje takich praktyk. Nie będzie to 1 stycznia 2008 roku, jak wcześniej zapowiadano.
Meglena Kuneva, europejska komisarz ds. ochrony konsumentów podała przykład nieprawidłowych praktyk przewoźników - 20 euro - tyle według wielu reklam trzeba zapłacić za lot. Kiedy jednak chcemy kupić taki bilet, okazuje się, że trzeba do niego doliczyć podatki, opłaty lotniskowe, bagażowe i że w rzeczywistości kosztuje 100 euro, a nie 20. Komisja Europejska sprawdziła ponad 400 stron internetowych linii lotniczych w 14 krajach. Okazało się, że większość z nich oszukuje pasażerów.

Głównym zarzutem Komisji były reklamy "darmowych" biletów, które nie zawierały opłat i podatków, a także pokazywanie zaniżonej ceny na stronie głównej witryny internetowej. Opłata, którą musi uiścić pasażer rośnie wraz z przechodzeniem do kolejnych etapów rezerwowania biletu. Komisarz zwróciła również uwagę na automatyczne dodawanie ubezpieczenia, które nie jest obowiązkowe, a także brak możliwości dokonywania transakcji w rodzimym języku.

Tylko dwóch przewoźników, którzy operują w Polsce podają od początku cenę ostateczną biletu. Są to: Norwegian i Wizz Air.

W Centralwings oraz Sky Europe cena końcowa jest często nawet dwa razy wyższa niż na początku. Według oferty internetowej lot z Warszawy do Dublina Ryanairem kosztuje 99,00 zł. Jednak, gdy do tej sumy doda się opłaty lotniskowe i podatek w wysokości 106,26 zł, za bilet trzeba zapłacić 205,26 zł. Natomiast na stronie easyJet podano koszt przelotu z opłatami, jednak pod koniec rezerwacji okazało się, że nie wliczono ceny bagażu.

Katarzyna Krasnodębska, rzecznik Urzędu Lotnictwa Cywilnego zastanawia się - Jeśli pytamy o bilet autobusowy czy kolejowy, dostajemy od razu konkretną sumę. Dlaczego w przypadku biletów lotniczych miałoby być inaczej? Jednak przewoźnicy nie widzą w tym nic złego. Kamil Wnuk, rzecznik prasowy Centralwings wyznał - Rzeczywiście na początku podajemy tylko cenę netto, ale całkowity koszt znamy już w trzecim kroku. Dodaje - Jeśli jednak przepisy zakazujące tego wejdą w życie, dostosujemy się.

Przepisy te nie wejdą jednak w życie 1 stycznia 2008 roku. Andreas Kleiner z PE poinformowała - Projekt przeszedł już trzy czytania w Parlamencie Europejskim. Aby jednak wszedł w życie, muszą go przegłosować ministrowie transportu krajów członkowskich. Nie wiadomo, kiedy takie głosowanie się odbędzie.

Cezary Grabarczyk z PO, przyszły minister infrastruktury, pytany czy poprze projekt odpowiedział - Pasażer powinien znać od razu cenę biletu. Myślę, że poprę to rozwiązanie.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Linie lotnicze nadal okłamują klientów [2007-11-19 00:54 62.111.139.*]
Dlatego może trzeba patrzeć na portale,które promują swoją działalność przez jasne reguły dotyczące ceny połączenia między poszczególnymi państwami etc...Ja korzystałam 2-3 razy z portalu bliżejsłońca.pl i jest tam jasno i wyraźnie podane ->jeśli chodzi o cenę przelotu. odpowiedz »

Linie lotnicze nadal okłamują klientów [2007-11-16 11:52 80.53.59.*]
niestety wizzair i norqwegian tez nie podaja ostatecznej ceny dodają dod opaty za bagaż i online -wizzair jest info na stronie że cena bez opł manipulacyjnej , bagaż / norwegian/ odpowiedz »

Linie lotnicze nadal okłamują klientów [2007-11-16 11:45 83.15.101.*]
Doliczanie dodatkowych opłat za każdą formę przekazania należności za bilety jest sposobem na dalszy zysk. Nie ma możliwości, żeby zapłacić bez opłat, a czasem zależne jest to jeszcze od rodzaju karty. Easyjet inaczej liczy za różne karty, zwykle jest tak, że tak którą się chce zapłacić jest akurat najdroższa... Polskie wypukłe debetówki są traktowane jak kredytowe. odpowiedz »

Linie lotnicze nadal okłamują klientów [2007-11-16 11:29 83.31.164.*]
... niestety nie znamy ceny w "trzecim kroku" bo tuż przed wystawieniem biletu pojawiają nam się opłaty za płatność kartą ( swoją drogą to kuriozalne, przecież ten kto daje kartę jest obciążany za transakcję. jesli jeszcze obciążana jest druga strona, może KE powinna zareagować ? ).
Ponadto kolej ma zwracać kwoty za opóźnienia. A co z opóźnieniami samolotów ?
odpowiedz »

Linie lotnicze nadal okłamują klientów [2007-11-18 20:30 83.27.165.*]
Nie tyle co okłamują ile zatajają prawdę o końcowej cenie biletu, pewnie w nadziei że klient się nie połapie...:/ Na szczęscie już coraz więcej się o tym mówi, więc ludzie nie są całkiem nieświadomi. Zamawiając bilety np na line4you.pl jest prostsze, tam informacje są podane zwięźle i prosto. Natomiast na stronach bezpośrednio należących do linii prawie zawsze cena ostateczna różni się od pierwotnej. odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij