Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Transport

Wątek: Produkcja pendolino już się rozpoczęła, a PKP Intercity czeka na decyzję Brukseli
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2012-04-19 23:45
Temat: Produkcja pendolino już się rozpoczęła, a PKP Intercity czeka na decyzję Brukseli
Treść: Aktualność:
Pod koniec 2013 r. na polskich torach mają pojawić się nowe pociągi pendolino. Maszyny powstają we włoskiej fabryce w Savigliano. Pojawił się jednak problem. PKP Intercity czeka na decyzję Brukseli w sprawie finansowania zakupu dwudziestu pociągów.

Właścicielem zakładów Fiata Ferrovarii jest francuski Alstom. Wcześniej, przed zawarciem umowy z PKP Intercity sugerowano, że część zamówienia zrealizuje zakład Alstom-Konstal w Chorzowie. Tak się jednak nie stało.

Prawdopodobnie nowe pociągi będą kursowały pod nazwą Bielik, zatem Aero i Błyskawica odpadną. Są to jednak niepotwierdzone jak na razie informacje. Wstępna wersja znaku graficznego jest już gotowa. Zostanie on wkomponowany w malaturę pociągów (ich wzór malowania).

W Pendolino Intercity podróżni będą mogli wybrać klasę drugą, pierwszą albo biznes (to całkowita nowość). Ceny biletów za podróż w klasie biznes i pierwszej będą zależne od liczby odbywanych podróży, przewoźnik ma zamiar wprowadzić program lojalnościowy. Opłata za przejazd w klasie drugiej będzie natomiast uzależniona od daty zakupu biletu, im wcześniej i dalej od szczytu przewozów, tym taniej. Przykładowo, najmniej za bilet na pociąg Pendolino z Warszawy do Gdyni, Krakowa lub Katowic w drugiej klasie zapłacimy ok. 60 zł, zaś najwięcej w pierwszej - ok. 150 zł. Koszty podróży w klasie biznesowej wciąż owiane są tajemnicą. Pasażerowie będą mogli skorzystać z sieci WiFi, za dodatkową opłatą.

PKP Intercity zapowiada, że na pokładach Pendolino będzie można pojechać z Warszawy do Trójmiasta (na remontowanej linii E65, na której modernizację zostanie wydanych 10 mld zł do 2013 r.) w 2,5 godziny, zaś ze stolicy do Krakowa i Katowic w 2 godz. 15 minut. Na trasie z Warszawy do Gdańska pendolino ma się rozpędzić do 160 km/h, 200 km/h na CMK.

PKP Intercity ma jednak problem. Do tej pory inwestycja nie ma oficjalnie zapewnionego finansowania. Połowa potrzebnych na pendolino środków ma pochodzić z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko. Resztę spółka ma pozyskać z kredytu Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Komisja Europejska ma wątpliwości co do zaproponowanego modelu finansowania i 10-letniej umowy na świadczenie przewozów międzywojewódzkich zawartej przez spółkę PKP IC i Ministerstwem Infrastruktury w lutym 2011 r. KE bada czy taka pomoc publiczna jest dozwolona.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Pendolino bez finansowania [2012-04-19 23:45 83.22.239.*]
Idiotyzm... W. odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij