|
Wątek:
|
Będzie nowelizacja ustawy o usługach turystycznych?
|
Autor:
|
Czytelnik IP 83.13.135.*
|
Data wysłania:
|
2012-05-22 17:33
|
Temat:
|
Zmarnowany urlop
|
Treść:
|
dyrektywy 90/314, mówi też : ...w Artykuł 5 / pkt 2 .. " W kwestiach szkód wyrządzonych niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem usług objętych pakietem, Państwa Członkowskie mogą dopuszczać ograniczenie wysokości odszkodowania zgodnie z konwencjami międzynarodowymi regulującymi dany typ usług. Na wypadek szkody innej niż szkoda na osobie wynikłej na skutek niewykonania lub nienależytego wykonania usług objętych pakietem , państwa członkowskie mogą dopuszczać w rozsądnych granicach umowne ograniczenie wysokości odszkodowania.
oraz co ważne w Polsce UOKiK praktycznie kwestionowane: dyrektywa 90/314 mówi też : w Artykuł 5 / pkt 4 " 4. Konsument ma obowiązek zawiadomienia dostawcy usług o zauważonym na miejscu jakimkolwiek zaniedbaniu w wykonaniu umowy. Zawiadomienie to ma być dokonane przy najbliższej sposobności na piśmie lub w innej właściwej formie. Obowiązek ten musi być jasno i wyraźnie określony w umowie. "
Najlepiej wprowadźmy do Ustaw kary umowne kwotowe lub procentowe, przynajmniej nie trzeba będzie czekać łaskawie latami na zebranie się sądów w Polsce. Proponuje się rónież wprowadzić w KC kary umowne na sędziów, udzędników, na inne osoby - klientów którzy też są ludźmi, co nie znaczy, że jak występuje w roli klienta to już nie może dopuszczać się próby oszustwa? Praktycznie klient już przed wyjazdem powinien występować do TO z roszczeniem "o kompensatę szkody niemajątkowej", przeciesz wszystko może zepsuć urlop; zachowanie innych klientów, pijani goście, pogoda, zła atmosfera, zagrożenie terrorystyczne, niemiła obsługa w hotelu, niezrozumiały język tubylców, niesmaczne dania, nieprzyjazne gesty tubylców, temperament tubylców, ...
|