Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Inne związane z branżą

Wątek: ZIT i Miejski Rzecznik Konsumentów rozmawiają o rynku usług turystycznych
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2005-11-21 07:23
Temat: ZIT i Miejski Rzecznik Konsumentów rozmawiają o rynku usług turystycznych
Treść: Aktualność:
W ubiegłym tygodniu z inicjatywy Zarządu ZIT odbyło się spotkanie z Miejskim Rzecznikiem Konsumentów w Szczecinie, panią Longiną Kaczmarek.

Spotkanie było okazją co nawiązania współpracy merytorycznej w zakresie uwag zgłaszanych przez klientów dotyczących usług turystycznych rozpatrywanych przez MRzK. Rozmawiano na nim m.in. o:

- sprawie funkcjonowania rynku organizatorów turystyki w Szczecinie oraz specyfiki organizowania imprez turystycznych
- wzajemnych relacjach między Zachodniopomorską Izbą Turystyki a Miejskim Rzecznikiem Konsumentów w zakresie przepływu informacji dotyczących potencjalnych skarg,
- stosowaniu klauzul niedozwolonych w warunkach uczestnictwa przez organizatorów turystyki,
- współpracy przy opracowaniu wzorcowych warunków uczestnictwa,
- współpracy w podnoszeniu jakości świadczonych usług przez podmioty zrzeszone w ZIT oraz rozwiązywaniu spraw spornych pomiędzy klientami i biurami podróży.

Podsumowując spotkanie obie strony z satysfakcją zauważyły, że liczba skarg i reklamacji dotyczących usług turystycznych systematycznie zmniejsza się i dotyczy niewielkiego ułamka z całej liczby podmiotów działających w branży turystycznej.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

merytoryczna dyskusja! [2005-11-24 13:36 999.999.999.*]
dopóki branża biur podróży nie będzie mówiła silnym (ale rozsądnym) głosem, dopóki sytuacja ta będzie niekorzystna dla biur podróży; zamiastt bez sensu gadać każdego roku o tym, że UOKiK nie zna się na specyfice biur podróży, że często są zmiany prawa etc. (co sobie upodował p. Korsak) trzeba podjąć merytoryczną dyskusję nad konkretnymi rozwiązaniami odpowiedz »

wzorzec umowy [2005-11-24 14:38 999.999.999.*]
Od lata są prowadzone konsultacje wśród biur podróży zrzeszonych w PIT na temat wzorca umowy, ale - jak już ktoś wcześniej napisał - UOKiK nie chce wiążąco się do tego ustosunkować. To jest takie trochę bładzenie po omacku. odpowiedz »

nie tylko wzór [2005-11-25 11:39 999.999.999.*]
po pierwsze wzór taki został już przygotowany(co się z nim dzieje?);po drugie nie chodzi tu tylko o wzór tylko o bieżące działanie, chodzi o to, aby samorząd gospdodarczy był partnerem w dyskusji, a nie tylko źródłem ataków (częściowo, a nawet w większościsłusznych); do tego potrzebna jest wiedza, której po prostu brakuje i brak jest woli aby to zmienić i dalej będą ukazywały się bzdurne stanowiska UOKiK a w konsekwencji SOKiK media będą robiły aferę itd. czas to zmienić; do tej pory nie spotkałem się z ŻĄDNYM stanowiskiem merytorycznym samorządu w sprawie jakiejkolwiek klauzuli uznanej za UOKiK lub SOKiK za niedozwoloną odpowiedz »

projekt wzorcowej umowy [2005-11-25 17:34 999.999.999.*]
Proponowany wzorzec umowy: http://www.pit.org.pl/?Act=show_doc&id_doc=858&id_dir=AKTUALNOSCI Dla UOKiK stroną jest biuro nie PIT. Podobnie inne urzędy, ze skarbowymi włącznie, traktują wszelkie pisma ze strony PITu. A gdy problem dotyczy biura nie zrzeszonego w PIT ani w którejś z innych izb to już zupełnie nie ma podstaw do zajmowania stanowiska. BRANŻO ZJEDNOCZ SIĘ WRESZCIE !!! odpowiedz »

pokazać że warto [2005-11-26 15:50 999.999.999.*]
raczej izbo pokaż, że warto jest się jednoczyć, a nie działaj pozornie; przykładowo po ostatnim raporcie UOKiK należało pomóc biurom jak uniknąć (w sensie pozytywnym) ataków UOKiK, a nie latać na skargę do Ministerstwa a potem w Rzeczpospolitej robić wygłupy, że niby wszystkie małe biura podróży wyczytały, że UOKiK powiedział, że umowa Triady jest OK i wszystkie małe biura podróży na niej się wzorowały; zagrywka na poziomie uczniaka ze szkoły podstawowej, który skarży się nauczycielce, a nie na poziomie organizacji, która chce być uznawana za wiarygodną odpowiedz »

konsultacje? [2005-11-26 13:48 999.999.999.*]
gdzie jest to wiem, napisano tam jednak, że będą konsultacje - co się z nimi dzieje? czy będzie jak zawsze? odpowiedz »

informacja PIT! [2005-11-26 13:02 999.999.999.*]
na stronie internetowej PIT (jeżeli organizacja ta ma spełniać zadania do których została powołana) powinna znaleźć się informacja o stanowisku izby w najważniejszych, jeśli nie wszystkich, kwestiach podważanych przez UOKiK oraz SOKiK; powinno się aktualizować listę klazuzul wpisanych do rejestru - PIT powinien informować (a jednocześnie gdy jest to wyrok SOKiK) wzywać do zaprzestania stosowania klauzul niedozwolonych odpowiedz »

jest [2005-11-26 13:00 999.999.999.*]
Stroną tak, już jednak w postępowaniu przed sądem są podstawy, aby stanowisko w tej sprawie zajęła także organizacja zrzeszająca przedsiębiorców, której członkiem jest dane biuro podróży; powtarzam nie ma żadnego stanowiska samorządu biur podróży odnośnie którejkolwiek sprawy związane z klauzulami niedozwolonymi. W mojej ocenie jest to ogromny błąd branży. Izba nie stała się partnerem w dyskusji z UOKiK (a jak pokazują przykłady największych biur podróży wiele to daje). UOKiK robi co chce a odpowiedzi ze strony izby są na żenująco niskim poziomie. W zasadzie nic nie robi się w tym kierunku, aby to zmienić. W następnym roku branża znowu dostanie (czy dalej będzie wszystkiemu winna Triada?). Samo zjednoczenie, czy też członkostwo w izbach ma wtey sens, kiedy biura podróży coś z tego mają. Jeżeli np. w tej sprawie brak jest w zasadzie jakiejkolwiek aktywności izby, to biuro podrózy nie widzi sensu uczestniczenia w pracachtakiego gremium . Członkostwo w izbie może robić wrażenie tylko na niezorientowanych klientach. Wacław z Łodzi odpowiedz »

Klauzule niedozwolone [2005-11-21 13:33 999.999.999.*]
Urzędnicy z UOKiKu i Rzecznicy Konsumentów z perwersyjną wręcz radością szukają w umowach klauzul niedozwolonych, ale o współpracy prewencyjnej nie chcą nawet słyszeć. Tymczasem to, że w jednym przypadku dana klauzula jest niedozwolona nie znaczy, że w innym też tak będzie (jest na to wyrok sądu). A pomysł, żeby ułożyć ramowe, ogólne warunki uczestnictwa, do których nie będzie zastrzeżeń spotyka się ze śmiechem: 'tego się nie da zrobić'. UOKiK chce udowodnić takim zachowaniem sensowność swojego bytu. Zresztą co się dziwić, skoro urzędy skarbowe też wydają wiążące interpretacje, tylko, że każdy inną w takich samych przypadkach. Pewna pani rzecznik zapytana, czy sama aby nie korzysta z Last Minute do niewiadomego hotelu odrzekła, że oczywiście, ale ona jest świadoma, co robi, a większość klientów nie... odpowiedz »

niska wiedza rzeczników [2005-11-24 13:34 999.999.999.*]
rzecznicty mało na ten tematwiedzą - dlaczego nie zaskarząją niedozwolonych postanowień umownych? odpowiedz »

Niesolidny PORTUS w Gdańsku [2005-11-21 07:23 999.999.999.*]
Nauczyciele z Wałbrzycha znaleźli w internecie noclegi i wyżywienie w Gdańsku. Firma PORTUS obiecywała zrealizować swoje usługi zgodnie z oczekiwaniem klienta i po przyjeździe turystów rozczarowanie. Nikt nas nie przyjął po przyjeżdzie o 2 w nocy tylko recepcjonistka dała klucze i kazała iść do innego budynku ,niż tego w którym mieliśmy mieszkać .Warunki okropne. Rano okazuje sie że stołówka jest ajentem i Pani kucharka myślała że przyjadą dzieci a nie dorośli. Jedzenie było okropne,całkowicie nie do jedzena. Tutaj był całkowity brak profesjonalizmu w hotelarstwie . Okazało sie że to nie hotel dla turystów tylko jakcyś robotnicy w ciuchach roboczych przychodzili wieczorem popijali wódeczke, hałasowali do późna w nocy i po pijaku korzystali damskiej toalety dla swoich potrzeb. Nauczyciele byli przerażeni tym co sie tam działo. Zbulwersowało nas to że na nasze protesty spełzły na niczym. Aby porozmawiać o tych niedociągnięciach, pani Zalewska Maria organizator imprezy w PORTUSIE nie raczyła przyjechać do nas i wjaśnić . Wycieczka ta miała miejsce w dniach 11,12,13 listopada 2005r. Sławek kierowca autokaru. odpowiedz »

Niesolidny PORTUS w Gdańsku [2007-01-27 20:24 193.189.116.*]
Firma Portus z Gdańska to bardzo solidny partner w interesach. Wiele razy korzystałem z usług tej firmy i zawsze wszystko było ok. Wspólnie z tą firmą organizpwałem kolonie letni, zielone szkoły itp. wszystko dopięte na ostatni guzik, czasami tylko pogoda nie dopisywała, ale trudno winić w tym temacie firmę Portus. Polecam wizytę w ośrodkach w Gołuni i Gołuniu Wdzydzach. SUPER!!!!! Zawsze znajdą się jakieś marudy a to woda za zimna, łóżko za małe itp. drobiazgi. Polecam wszystkim współpracę z "Portusem". odpowiedz »

portus [2005-11-24 07:51 999.999.999.*]
Kto jak kto ale chyba nauczyciele są grupą,która ma doswiadczenie w wyjazdach.Mam nadzieję,że dla dzieci nie biora niesprawdzonych ofert z internetu??????? odpowiedz »

z internetu? [2005-11-24 12:59 999.999.999.*]
Nie, nauczyciele nie biorą ofert z internetu. Raczej też nie korzystają z usług biur podróży i agentów. Oni po prostu robią to wszystko sami. Zazwyczaj bez faktur, płacąc do ręki tak przewoźnikowi jak i na miejscu. Byle taniej (co nie dziwi) i byle nie dać zarobić profesjonalnemu organizatorowi, takiemu co ma ubezpieczenie, kategorię, zezwolenie... odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij