|
Wątek:
|
Fundusz gwarancyjny ochroni klientów biur podróży?
|
Autor:
|
Czytelnik IP 83.12.68.*
|
Data wysłania:
|
2012-07-25 13:19
|
Temat:
|
Chcą powołać fundusz gwarancyjny
|
Treść:
|
Kolejny rewelacyjny pomysł, gratuluję! Żaden najlepiej skonstruowany fundusz nie wyeliminuje z rynku nieuczciwych podmiotów, w tym przypadku biur podróży! A kolejne składki i podwyższenie gwarancji ubezpieczeniowych wyeliminuje tylko z rynku małe firmy, które i tak muszą płacić wysokie gwarancje (w porównaniu ze swoimi przychodami) za nieuczciwych. No bo chyba nie można powiedzieć tego o firmach takich jak Triada, Sky Club itp., które jeszcze w przeddzień złożenia do sądu wniosku o upadłość sprzedawały imprezy, wiedząc, że się one nie odbędą, a klienci i tak nie odzyskają swoich pieniędzy! Raczej rozporządzenie MF w sprawie m.in minimalnych gwarancji ubezpieczeniowych powinno być tak skonstruowane, żeby najwięksi organizatorzy płacili wysokie gwarancje, stosownie do ryzyka, jakie wiąże się z organizacją wyjazdów z wykorzystaniem lotów czarterowych oraz przychodami, jakie generują. Natomiast małe firmy, gdzie prawdopodobieństwo, że nie sprowadzą do kraju np. klientów 2-dniowej wycieczki do Pragi jest bliskie 0 powinny płacić ubezpieczenia na obecnym poziomie. Inaczej kolejne uczciwie działające małe biura turystyczne będą zmuszone zrezygnować ze swojej działalności, bo koszty je przerosną. W ten sposób eliminuje się je z rynku!
|