Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Transport

Wątek: Rzeczywiste ceny biletów lotniczych w reklamach już w czerwc
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2007-12-31 12:44
Temat: Rzeczywiste ceny biletów lotniczych w reklamach już w czerwc
Treść: Aktualność:
Urząd Lotnictwa Cywilnego zaproponował nowelizację prawa o taryfach lotniczych. Do wiadomości publicznej mają być podawane tylko ostateczne ceny biletów lotniczych.

Według Marii Kowalewskiej z Lufthansy, nowe regulacje dotyczące podawania ceny całkowitej biletu wyrównają szanse w walce konkurencyjnej o klienta.

Linie lotnicze zaznaczają, że po wprowadzeniu nowych przepisów rozpocznie się rzeczywista rywalizacja o klienta. Dzięki temu pokazani zostaną najtańsi i najlepsi przewoźnicy.

Już w czerwcu tego roku mogą zniknąć z oferty przewoźników bilety lotnicze za złotówkę. ULC chce, aby w ofertach reklamowych podawane były całkowite ceny biletów. Dotychczas z braku takich nakazów, korzystali głównie przewoźnicy niskokosztowi. Często klienci czuli się oszukani, natomiast narodowe linie lotnicze, które nie stosowały tego typu metod, traciły na konkurencyjności.

Wanda Brociek ze Skandynawskich Linii Lotniczych SAS przyznała - Jesteśmy bardzo zadowoleni z inicjatywy uregulowania nakazu podawania całkowitej ceny. Mimo braku takiego nakazu SAS już od zeszłego roku promuje całkowite ceny - zawierające wszystkie opłaty i podatki. Swoją kampanię reklamową rozpoczętą w zeszłym roku nazwaliśmy Czas na rzeczywiste ceny. Tylko cena całkowita jest jedyną rzetelną informacją przekazywaną klientom.

Przewoźnicy lotniczy, oprócz standardowej opłaty za lot pobierają od pasażerów wiele dodatkowych opłat oraz podatków, które często nie są podawane w reklamach np.: passenger service charge, passenger facility charge, fuel, security charge, a także opłaty za zamówienie biletu przez call center, internet lub w kasach u agenta. Ostateczna cena biletu zazwyczaj jest kilkaset razy wyższa od ceny, którą promowano marketingowo.

Dynamicznie rozwijający się rynek lotniczy w Polsce spowodował walkę o klienta. Jednak nie zawsze była ona wyrównana. Maria Kowalewska, dyrektor generalny Lufthansy Polska zaznacza - Uregulowania dotyczące nakazu podawania całkowitej ceny biletu w reklamach i ofertach reklamowych będą dotyczyć wszystkich podmiotów operujących na rynku lotniczym. Można więc przewidywać, że ich umocowanie na tym rynku pozostanie podobne. Niemniej należy pamiętać, że rynek lotniczy w Polsce charakteryzuje się bardzo dużą dynamiką i z pewnością będzie stawiał wyzwania przed wszystkimi graczami.

Pomysł ULC przyjmowany jest przez linie lotnicze pozytywnie i ze spokojem. Również przewoźnicy niskokosztowi nie protestują. Eryk Kłopotowski ze SkyEurope wyznał - Od początku rozmów na ten temat stanowisko SkyEurope było takie, by ujednolicić prawo, tak jak zrobiono to wiele lat temu w Wielkiej Brytanii. Uważam, że dzięki temu rozporządzeniu będziemy jeszcze bardziej konkurencyjni, nasza cena ostateczna przy założeniu podobnej taryfy będzie nadal dużo bardziej atrakcyjna niż innych przewoźników.

Wprowadzenie przepisu, który będzie nakazywał podawanie całkowitej ceny biletu zmusi linie lotnicze do prezentowania innych walorów ich usług. Już teraz w reklamach pojawiają się takie zachęty jak: samoloty ze skórzanymi siedzeniami, prawdziwe cappuccino i expresso, a także ciepłe posiłki na krótkich trasach w klasie ekonomicznej. Dla oszczędnych podróżnych, linii lotnicze proponują rezygnację z części opłat za limitowany nadbagaż lub za podróż dzieci. Izabela Boguś z Centralwings podkreśla - Jako jedyna linia mamy darmowe loty dla dzieci do 24 miesiąca, 20% zniżki dla dzieci w wieku od 2 do 16 lat i najniższe na polskim rynku ceny za nadbagaż oraz wyjątkową ofertę sumowania darmowego bagażu dla kilku osób podróżujących w ramach jednej rezerwacji.

Linie cały czas ulepszają swoje systemy rezerwacyjne oraz elektroniczne systemy odpraw, aby pasażer mógł jak najszybciej oraz jak najwygodniej dokonać rezerwacji. Leszek Chorzewski z PLL LOT zaznacza - Od niedawna wprowadziliśmy również odprawę lotniskową przez telefon ze wszystkich portów lotniczych w Polsce. Wszyscy pasażerowie, podróżujący tylko z bagażem podręcznym, mogą skorzystać z tele check-in. Ponadto będziemy starali stale udoskonalać nasz produkt tak, aby pasażerowie najchętniej decydowali się na podróż naszymi liniami.

Projekt nowelizacji rozporządzenia ministra infrastruktury z 14 października 2003 r. w sprawie taryf przewozu lotniczego (Dz.U. z 2004 r. nr 232, poz. 2334) obecnie jest na etapie konsultacji społecznych. Zakończenie prac nad projektem planowane jest na maj bieżącego roku, natomiast wprowadzenie go w życie na czerwiec.

Do rozporządzenia ma zostać dodany przepis, który zobowiąże przewoźników lotniczych do publikowania taryf za przewóz lotniczy i stawek za przewóz towarów, jako kwoty, która uwzględnia wszystkie dodatkowe opłaty oraz podatki, które musi ponieść pasażer, dokonujący zakupu danej usługi przewozu.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Koniec biletów za złotówkę już w czerwcu? [2007-12-31 12:44 217.42.108.*]
bilety lotnicze mozna kupic z 6-cio miesiecznym wyprzedzeniem .czy kupujac bilet w lutym na lipiec bedzie to uwzglednione/ odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij