Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Biura turystyczne

Wątek: CHARGEBACK - PŁACICIE????
Autor: Czytelnik IP 95.48.153.*
Data wysłania: 2012-12-10 08:18
Temat: CHARGEBACK - PŁACICIE????
Treść: Nie masz absolutnie racji. Klient udowadnia bankowi, że usługa nie została wykonana lub została źle wykonana (w tym przypadku sprawę ma prostą - bo biuro padło i usługa nie została i nie zostanie wykonana). Udowadnia bankowi, że nie może dojść odszkodowania czy też zwrotu kosztów od sprzedawcy (czyli od upadłego biura) i tu bank stwierdza - no ok - rzeczywiście. Klient jest poszkodowany.
Bank w tym momencie przejmuję rolę instytucji rozpatrującej reklamację.
Po udowodnieniu, że Klient został oszukany (co nie jest problemem w przypadku bankructwa biura) bank zwraca się do agenta rozliczeniowego o zwrot pieniędzy. Agent zwraca bankowi pieniądze. Bank pieniądze oddaje Klientowi i sprawa dla Klienta się kończy. Tak to działa.
To w jaki sposób i czy agent rozliczeniowy odzyska pieniądze od agenta turystycznego, czy od TO to już inna historia. Oczywiście Ty podpisując umowę z agentem rozliczeniowym wziąłeś na siebie odpowiedzialność za uzasadnione reklamacje klienta (oczywiście wszystko zależy od umowy) i w zasadzie teraz walka toczy się już tylko między Tobą a agentem rozliczeniowym i jej wynik zależy od determinacji obu stron.
Fakt jest jeden.
Regulamin kart płatniczych gwarantuje Klientowi ochronę (czyli zwrot pieniędzy) jeśli sprzedawca nie zrealizuje usługi. Jeśli Klient udowodni bankowi, że został oszukany - bank zwraca pieniądze.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

CHARGEBACK - PŁACICIE???? [2013-01-18 13:27 93.157.66.*]
!!!!! posty w dużej mirze są pisane przez pracowników firm windykacyjnych !!!!! nie oddawajcie i nie płaćcie , wy (agenci ) wywiązaliście się z umowy i przekazaliście $ dalej do to . nie jesteście stroną w umowie pomiędzy sky club a klientem . do waszych obowiązków należy pośrednictwo nie wykonanie warunków umowy ( ustawa o usługach turystycznych ) - przeczytajcie !!!!! nie dajcie się zastraszyć odpowiedz »

CHARGEBACK - PŁACICIE???? [2012-12-10 08:37 95.48.153.*]
Mało tego. Radzę dokładnie przestudiować zapisu umowy z agentem rozliczeniowym. Były różne umowy (w tej chwili wszystkie są już dużo bardziej restrykcyjne). Może jakimś cudem nie było w tej umowie zapisu o reklamacjach i wtedy być może masz szansę sprawę w sądzie wygrać. Nie wiem tylko kto taką sprawę założy. Czy Ty założysz sprawę agentowi (nie wiem za bardzo tylko o co? O niesłuszne dochodzenie należności?), czy (co bardziej prawdopodobne) agent rozliczeniowy założy sprawę Tobie.
Obciążenie zwrotne to nic innego jak normalne zobowiązanie - po prostu jak byś nie zapłacił komuś faktury. Kwestia tylko formy dochodzenia pieniędzy i determinacji agenta rozliczeniowego.
Wszyscy więksi agenci (internetowi, czy sieci agencyjne) po prostu "wtopili" pieniądze. Zapłacili agentom rozliczeniowym - bo nie mieli wyboru. Wszystko zależy teraz od tego w jaki sposób będziesz windykowany. Czy to tylko będą SMSy, czy w grę wejdzie także wpisanie do jakiegoś rejestru, czy może w końcu komornik itp.
Sytuacja jest bardzo smutna i przykra, gdyż odpowiadamy za nie swoje winy i z własnej kieszeni oddajemy ludziom pieniądze.
Znajdą się pewnie tacy, którzy powiedzą - nie trzeba było gówien sprzedawać. Ale ilu z nas rzeczywiście zdawało sobie sprawę z problemów firmy? Kto to teraz powie? Jakie znaczenie ma fakt, iż Klient kupił wycieczkę na 6 czy 10 miesięcy przed upadkiem i po prostu do niej nie doczekał. Czy na 10 miesięcy przed upadkiem ktoś mógł przypuszczać, że SKY padnie?
Tego nie wiedział nikt.
Konieczne są zmiany w prawie. Zmiany, które zapewnią Klientom spokojne wakacje, bez obaw o swoje pieniądze i powrót do kraju oraz zmiany, które zdejmą z małych przedsiębiorców odpowiedzialność za błędy nieuczciwych lub źle zarządzanych TO. Przez SKY nie tylko ucierpiała cała branża turystyczna, ale wielu małych agentów nie wytrzymało i często z długami (oddając swoje pieniądze Klientom) zamknęło działalność. Sam boję się o przyszłość i zastanawiam nas ryzykiem. Szanuję Klienta i nie chcę odmawiać mu możliwości płacenia kartą. Boję się jednak także o siebie i o swoją rodzinę. Nie chciałbym, aby mój biznes doprowadził do bankructwa mnie - nie z mojej winy.
Pracuję w tym biznesie w dobrej wierze i z pasją. Nie chcę się martwić głupotami, którymi są upadki TO.
Konieczne są zmiany w prawie, które nas wszystkich będą chronić.
Teraz prowadzenie agencji turystycznej przypomina grę na rynkach forex.. ryzyko podobne, a efekty mogą być nawet dużo gorsze..
odpowiedz »

CHARGEBACK - PŁACICIE???? [2013-01-18 13:25 93.157.66.*]
!!!!! posty w dużej mirze są pisane przez pracowników firm windykacyjnych !!!!! nie oddawajcie i nie płaćcie , wy (agenci ) wywiązaliście się z umowy i przekazaliście $ dalej do to . !!!!! nie dajcie się zastraszyć ( z doświadczenia ) odpowiedz »

CHARGEBACK - PŁACICIE???? [2012-12-12 13:31 188.33.66.*]
Dlatego my zamknęliśmy nasze biuro:( odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

ryba maślana


© 2021 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij