|
Wątek:
|
PKP Intercity musi walczyć o pasażerów?
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2008-01-11 15:05
|
Temat:
|
PKP Intercity musi walczyć o pasażerów?
|
Treść:
|
Aktualność: PKP Intercity, chcąc zatrzymać klientów, którzy coraz częściej decydują się na podróże lotnicze, zamierzają kupić nowe wagony oraz stworzyć nowoczesne centra obsługi klientów, w których będzie można kupić bilety.
Spółka PKP Intercity, która wozi pasażerów pomiędzy największymi miastami, w ubiegłym roku przewiozła ponad 11,5 mln pasażerów, czyli o ponad 8% więcej niż w roku 2006. W sumie spółka osiągnęła 53 mln zł zysku, a jej przychody przekroczyły 1 mld zł.
Czesław Warsewicz, prezes PKP Intercity podkreśla - Chcemy rozwijać profesjonalną obsługę klienta. Spółka w następnych miastach otwiera centra obsługi klienta, w których można w komfortowych warunkach kupić bilety kolejowe. PKP zaplanowało również ustawienie na największych dworcach ekranów plazmowych, na których będą wyświetlane informacje o połączeniach. Firma chce też uruchomić program lojalnościowy taki jak mają linie lotnicze, a także rozwijać sprzedaż internetową.
Poprawić ma się również komfort jazdy pociągami. W bieżącym roku PKP Intercity zamierza zainwestować w modernizację starego oraz na zakup nowego taboru ponad 500 mln zł, czyli więcej niż w latach 2001-2006 łącznie.
Pod koniec tego roku firma ma ogłosić przetarg na zakup 20 składów zespolonych, czyli pociągów typu TGV i Pendolino. Warsawicz wyznał - Chcemy współfinansować ich zakup ze środków europejskich. Spółka oszacowała, że wartość kontraktu wyniesie około 1,5 mld zł. Pociągi te mają wjechać na polskie tory najwcześniej w 2010-11 roku.
Jednak do tego czasu może się dużo zmienić, ponieważ na rynku transportowym wzrośnie konkurencja. Włodzimierz Rydzkowski, szef katedry polityki transportowej Uniwersytetu Gdańskiego zaznacza - PKP Intercity będzie coraz mocniej odczuwało konkurencję ze strony tanich linii lotniczych. Według niego linie lotnicze będą bardzo konkurencyjne na długich połączeniach, jak: Gdańsk - Katowice i Gdańsk - Wrocław, gdzie jazda pociągiem jest bardzo uciążliwa.
W 2010 roku otwarty zostanie rynek międzynarodowych kolejowych przewozów pasażerskich. Wówczas przewoźnicy zagraniczni będą mogli zatrzymywać się w Polsce w mijanych miastach i stamtąd zabierać pasażerów.
Według Rydzkowskiego prawdopodobne jest, że na polskie tory wjedzie prywatny konkurent PKP Intercity: Brytyjska Arriva, która jeździ już na trasach regionalnych w województwie kujawsko-pomorskim.
Większa konkurencja oznacza dla pasażerów tańsze bilety i wyższą jakość świadczonych usług. Jednak PKP Intercity dysponuje dużo gorszym taborem niż koleje zagraniczne. Rydzkowski podkreśla - Spółka musi być szybko sprywatyzowana, by zyskać dodatkowe pieniądze na inwestycje.
PKP Intercity planuje wejść na giełdę pod koniec tego roku. Firma została już przekształcona w spółkę akcyjną. Zamierza wyemitować dodatkowe akcje, z których planuje pozyskać 500 mln zł na inwestycje.
|
Odpowiedzi:
PKP Intercity musi walczyć o klienta? [2008-01-12 22:30 195.94.208.*]
Komfort jazdy to jedno, a szybkość to drugie. Na razie PKP = Polskie Koleje Powolne. Śmiało mogą się reklamować hasłem: zawsze na miejsce, zawsze powoli, niezawsze na czas. odpowiedz » PKP Intercity musi walczyć o klienta? [2008-01-11 15:05 62.87.137.*]
A kto się zajmie zwyklymi przewozami PKP? Wszystkim znany jest problem braku miejsc w przedziałach w okresach około świątecznych. Przecież wystarczy policzyc ile sprzedało się biletów i pod tę cyfrę podstawić ilość wagonów. Siedziałem pod kiblem 6 godzin w nocy, zmarzłem, ubrudziłem płaszcz i jeszcze zapłaciłem za to 120zł!!! Skandal. PS. Przy tej okazji zauważyłem że niektórzy pasażerowie siedzą sobie w najlepsze na dwóch miejscach jednocześnie, poczas kiedy inni marzną na korytarzach i w przejściach. A płacimy tyle samo! Brak szacunku na lini kolej-pasażer-pasażer. Przykra przypadłość naszego narodu.. Pytamy przez grzeczność czy są wolne miejsca kiedy są i akceptujemy kiedy ktos mówi że nie ma a są i nie informujemy innych że tam są miejsca siedzące!!! Pozdrawiam i zycze wszystkim prostych torów. odpowiedz » PKP Intercity musi walczyć o klienta? [2008-01-11 15:06 62.87.137.*]
acha zapomniałem dodać że bilet na Intercity na tej samej trasie był tylko 15 zł droższy. Mnie to czegoś nauczyło, a Ciebie? odpowiedz »
|