Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Biura turystyczne

Wątek: Kto podważa wiarygodność biur podróży?
Autor: Czytelnik IP 188.146.19.*
Data wysłania: 2013-06-04 19:09
Temat: Problemy wizerunkowe branży
Treść: ZNALAZŁEM TAKIE STANOWISKO PITu NA STRONIE TTG:

Zbliżający się letni sezon wakacyjny to pora wypoczynku, zwykle długo oczekiwana i wypatrywana. To okazja do zaplanowania podróży w celu poznania nowych miejsc i ludzi, często pora spełnienia marzeń. Niestety, dla niektórych to świetna okazja do zareklamowania swoich usług poprzez grę na ludzkich emocjach. Takie działania, balansujące na granicy etyki, mają miejsce po raz kolejny w wykonaniu Krajowego Rejestru Długów.

Krajowy Rejestr Długów, będący prywatną spółką, stwarza poczucie zagrożenia dla klientów biur podróży, sugerując szczególnie trudną sytuację branży i informując, że do KRD wpisanych jest ponad 430 zadłużonych biur, czyli wg KRD około jedna dziesiąta wszystkich biur działających w kraju. Ma to zaniepokoić potencjalnych klientów i skłonić ich do opłacenia dostępu do posiadanych przez KRD danych. Tymczasem informacje z KRD mają znikomą przydatność dla oceny touroperatora, pokazują bowiem tylko należności zgłoszone przez wierzycieli, w tym także te niewielkiej wartości, a przede wszystkim należności sporne i nieaktualne. Właścicielom spółki polecamy więc zapewne nieznane im powiedzenie "co było a nie jest nie pisze się w rejestr". Zapłacenie za dostęp do rejestru nie daje gwarancji bezpieczeństwa i nie zapewnia właściwego wyboru. Certyfikat "Rzetelna Firma" świadczy o tym, że dana firma nie została odnotowana w jednym z płatnych rejestrów funkcjonujących na rynku. I tylko tyle. Wśród biur, które okazały się niewypłacalne w roku ubiegłym, były takie które nie figurowały w KRD, były także te legitymujące się posiadaniem certyfikatu "Rzetelna Firma".

Można się domyślać, że agresywna reklama komercyjnej spółki przynosi jej teraz wymierne zyski kosztem turystów i biur podróży. Zapewne później przyjdzie kolej na następną branżę. Dlatego ważna jest konsekwentnie prowadzona edukacja konsumencka, w którą aktywnie zaangażowana jest Polska Izba Turystyki. Trudna do przecenienia jest też rola mediów w tym zakresie, bo ważniejsze od taniej sensacji powinno być obiektywne przedstawianie sytuacji. Tak więc, gdy ktoś próbuje obudzić w nas strach, spróbujmy to uczucie przezwyciężyć. Podobno to początek mądrości.

PAWEŁ NIEWIADOMSKI
PREZES POLSKIEJ IZBY TURYSTYKI

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Problemy wizerunkowe branży [2013-06-04 21:41 178.182.77.*]
Lepiej późno niż wcale. odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij