Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Transport

Wątek: Spółki PKP będą płacić za używanie logo
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2008-02-26 13:40
Temat: Spółki PKP będą płacić za używanie logo
Treść: Aktualność:
Polskie Koleje Państwowe mają znaną markę i dlatego też chcą na niej zarobić. Aż osiem z dziewięciu kolejarskich firm ma dawać pieniądze za używanie skrótu PKP.

Według Pulsu Biznesu, PKP nie ma na rynku dobrej marki. Kojarzy się ze złym stanem dworców i pociągów, a także z licznymi opóźnieniami. Pomimo to, PKP Intercity chce zachować ten człon swojej nazwy.

Ciekawostką jest fakt, iż kilka lat temu PKP Intercity przeprowadziły badania wśród podróżnych, dając im do wyboru dwie nazwy: samo Intercity oraz Intercity poprzedzone literami PKP. Zdecydowanie wygrała pierwsza opcja.

Jednak przewoźnik zapowiedział, iż szyldu nie zmieni i będzie płacił za wykorzystywanie skrótu PKP, ponieważ zamierza nazwę PKP Intercity wpisać do strategii spółki, którą obecnie przygotowuje.

Zarząd PKP zamierza wprowadzić opłaty za wykorzystywanie skrótu przez spółki, które należą do grupy. Pomysł ten rozważano już kilka lat temu. Michał Wrzosek, rzecznik grupy wyjaśnia - Opłata korporacyjna pobierana jest w wielu dużych przedsiębiorstwach. W przypadku PKP nie chodzi tylko o świadczenia za używanie logo czy skrótu literowego, ale również usługi, np. marketingowe za granicą, jakie na rzecz spółek córek świadczy spółka matka. PKP utrzymują sześć przedstawicielstw zagranicznych, które działają na rzecz wszystkich spółek.

Obecnie pod wspólnym szyldem PKP działa kilka różnych podmiotów. Są to przewoźnicy pasażerscy i towarowi, firma energetyczna, deweloperska, operator sieci kolejowej i jeszcze kilka innych.

Według Michała Wrzoska, odbiór logo kolei państwowych jest różny przez różnych klientów. Wśród podróżnych nie jest on dobry, jednak PKP to nie tylko przewóz osób, ale też biznesy na innych rynkach. Rzecznik PKP zaznacza - Kolejowe korzenie na pewno pomagają w kontaktach z dużymi firmami zainteresowanymi wspólnymi przedsięwzięciami deweloperskimi. PKP są graczem na rynku nieruchomości.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Intercity czy PKP Intercity? [2008-02-26 13:40 195.94.208.*]
Przelewanie z pełnego do pustego. Ktoś chce zarobić, a ktoś musi dać zarobić. Stołki kosztują. PKP ( Polskie Koleje Powolne ) w sensie marki może się kojarzyć tak samo jak marka: "chińska tandeta", która to marka występuje w wielu segmentach ale w tych segmentach mam wybór innych marek. W segmencie pasażerskich przewozów kolejowych nie mam praktycznie żadnego wyboru. Spólka Intercity też może pozwolić sobie na wyrzucanie pieniędzy na różne strategi i opłaty, bo to taka sama "bezkonkurencyjna" marka jak PKP. Ciekawe, że na rynku usług pocztowych, który jest częściowo zliberalizowany nikt nawet nie pomyśli, żeby może negocjować z Pocztą Polską o użycie tej zacnej, tradycyjnej i utrwalonej przez pokolenia marki. odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij