Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Transport

Wątek: 160 km na godzinę koleją z Radomia do Warszawy
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2008-03-03 19:56
Temat: 160 km na godzinę koleją z Radomia do Warszawy
Treść: Aktualność:
Niestety obcięto fundusze na modernizację linii kolejowej Radom - Kielce, ale remont trasy z Radomia do Warszawy zostanie przeprowadzony. Po modernizacji linii pociągi będą mogły jeździły z prędkością 160 km na godzinę.

Na spotkaniu ze świętokrzyskimi samorządowcami, Zbigniew Szafrański, wiceprezes Polskich Linii Kolejowych poinformował, że Ministerstwo Transportu przeznaczyło mniej o półtora miliarda złotych na modernizację linii Warszawa - Kielce - Kraków. W wyniku tego mniej pieniędzy zostanie przeznaczonych na remont trasy Radom - Skarżysko-Kamienna - Kielce. PKP jednak nie zrezygnuje zupełnie z prac modernizacyjnych na tym odcinku. Krzysztof Łańcucki, rzecznik Polskich Linii Kolejowych poinformował - Będziemy chcieli przy wykorzystaniu własnych pieniędzy i funduszu kolejowego przystosować go do prędkości 120 i 100 km na godzinę. Jednak koszty przebudowy trasy, aby pociągi mogły osiągać prędkość 160 km na godzinę (jak pierwotnie przewidywano), byłyby zbyt duże. Łańcucki dodaje - W wielu miejscach konieczne byłoby przesunięcie torów i wybudowanie nowych nasypów, żeby zmienić geometrię torów. Niektóre zakręty są zbyt ostre, aby pociągi mogły wchodzić w nie z dużą prędkością.

Nic się nie zmieniło w planach modernizacji odcinka Warszawa - Radom. Po zakończeniu prac pociągi będą jeździły na tej trasie z prędkością 160 km na godzinę. Łańcucki przyznał - Na razie jednak nie wiadomo, czy powstanie drugi tor na trasie Radom - Warka. - To określi dopiero studium wykonalności.

Obciętymi funduszami bardzo niepokoi się radomska posłanka PiS Marzena Wróbel. Zapowiedziała, że będzie się uważnie przyglądać przygotowaniom do modernizacji linii kolejowej z Radomia do Warszawy. Podkreśliła - To jest zbyt ważna sprawa dla naszego regionu, abyśmy mogli ją lekko potraktować. A skoro już raz ktoś postanowił obciąć pieniądze z tej inwestycji, może znów wpaść na podobny pomysł. Dlatego już zapowiadam: będziemy uważnie patrzeć na ręce ludziom, którzy są odpowiedzialni za realizację tej inwestycji.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

(brak tematu) [2010-11-03 13:19 178.56.134.*]
To wszystko fajne, że chce się komuś przyśpieszyć kolej. Smutne jest tylko to, że nikt , absolutnie nikt nie myśli o tym by zapytać miejscową ludność o zdanie w tej sprawie. W planach jest budowa szybkiej linii kolejowej kosztem przejazdów drogowych łączących np wieś. O tym ,że zamyka się drogi i utrudnia komunikację pieszym i autom z jednego końca wsi na drugi ( bo w środku wsi są tory kolejowe ) to już nieważne, prawda? Między jednym wiaduktem a drugim ma być odległość kilkudziesięciu kilometrów !!! Ale co tam, niech wieśniaki zapitalają kilometry do szkoły, kościoła czy lekarza. W końcu najważniejsze jest, żeby mieszczuchy mogły szybko dojechać koleją :) Żenada. To jest Polska właśnie. /kobieta/ odpowiedz »

Damian [2008-03-03 20:04 83.15.251.*]
Brak toru drugiej nitki z Radomia do Warki powoduje że przejazd trwa 2 godziny i 30 minut.Jak najszybciej trzeba budować drugą nitkę toru. odpowiedz »

Janusz [2008-03-03 19:56 83.15.251.*]
Budowa toru drugiej nitki z Radomia do Warki powinna być kontynuowana jak najszybciej odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij