TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Baza turystyczna

Klienci Sky Clubu mają związane ręce?

Data wysłania: 2014-03-27 10:33 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Kilka dni temu w serwisie gazeta.pl pojawił się artykuł poświęcony odszkodowaniom wypłaconym klientom Sky Clubu. Oczywiście bezsprzeczny jest fakt, że wysokość wypłaconych odszkodowań jest niezgodna z prawem unijnym i klienci mają pełne prawo żeby czuć się pokrzywdzonymi.

Cały artykuł można przeczytać pod tym linkiem wiadomosci.gazeta.pl


Nas szczególnie zainteresował fragment, w którym wypowiadała się dyrektor Departamentu Turystyki i Kultury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego. Wynika z niego, że klienci nie mają praktycznie żadnych możliwości dochodzenia utraconych pieniędzy. Turyści, którzy czują się zawiedzeni takim, a nie innym podziałem środków, praktycznie nic nie mogą z tym faktem zrobić. Jak mówi dyrektor Stelmańska, nie ma odwołania od tej decyzji. Teoretycznie można byłoby pójść do sądu z pozwem przeciwko organizatorowi wyjazdu. Tyle że szanse na odzyskanie pieniędzy są niewielkie. Sky Club walczył przed sądem o ogłoszenie upadłości, ale do dziś jej nie uzyskał. - Jak się dowiedzieliśmy z zapisów sądowych, nie było nawet wystarczających środków na zabezpieczenie samej procedury upadłościowej - dodaje pani dyrektor. - napisano w artykule.

Nie do końca zgadzamy się z takim stanowiskiem, dlatego poprosiliśmy o komentarz radcę prawnego, dr Piotra Cybulę z krakowskiej kancelarii Bielański i wspólnicy.

Artykuł przedstawia moim zdaniem fałszywy obraz sytuacji klienta niewypłacalnego biura podróży. W zupełności pomija fakt, że obowiązek wprowadzenia odpowiedniego systemu zabezpieczenia finansowego na wypadek niewypłacalności organizatora turystyki wynika z prawa unijnego. Zgodnie z art. 7 dyrektywy 90/314 "Organizator i/lub sprzedawca-detalista będący stroną umowy powinni zapewnić dostateczne zabezpieczenie zwrotu nadpłaconych pieniędzy na wypadek swojej niewypłacalności". Obowiązek ten został skonkretyzowany w kilku orzeczeniach Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Przypadek np. Sky Clubu moim zdaniem jednoznacznie potwierdza, że przepisy prawa polskiego są niezgodne z prawem unijnym. Z prawa unijnego wynika też, że w takim przypadku co do zasady przysługuje roszczenie odszkodowawcze względem państwa członkowskiego. Są więc podstawy żądania odszkodowania, ale nie od organizatora turystyki, tylko od Skarbu Państwa. Podstawą jest nieprawidłowo wdrożony przepis wspomnianej dyrektywy konsumenckiej i poniesiona w związku z tym szkoda przez turystów - komentuje specjalista od prawa turystycznego.

Poprosiliśmy o komentarz także w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego. "Środki z umów gwarancji ubezpieczeniowych posiadanych przez Sky Club Sp. z o.o. zostały rozliczone przez ubezpieczyciela. Cała kwota pozostała po opłaceniu kosztów powrotów poszkodowanych klientów do kraju została rozdysponowana i w związku z tym, nie ma możliwości odwołania się od decyzji ubezpieczyciela w tym zakresie. Ta kwestia była poruszona w wypowiedzi Pani Dyrektor Izabeli Stelmańskiej i odnosiła się do zwrotów z zabezpieczenia finansowego biura. Poza złożeniem roszczenia do środków z zabezpieczenia finansowego biura Sky Club Sp. z o.o., klienci mogą dochodzić zwrotu poniesionych kosztów na drodze sądowej z powództwa cywilnego w stosunku do Sky Club Sp. z o.o. ze względu na cywilno prawny charakter umowy o imprezę turystyczną zawartej między klientem a Sky Club Sp. z o.o. Ponadto klienci mogą wystąpić z pozwem przeciwko Skarbowi Państwa w związku z niewłaściwym wdrożeniem dyrektywy unijnej w sprawie zorganizowanych podróży, wakacji i wycieczek, zgodnie z którą klienci powinni otrzymać 100% zwrotu.Klienci, którzy zwracają się do Urzędu z zapytaniami o sposoby dochodzenia swoich roszczeń są informowani o ww. możliwościach" - podają przedstawiciele biura prasowego urzędu.

    • Odszkodowania dla klientów Sky Clubu 

      [2014-03-27 10:33 79.188.167.*]

      bo mamy takich "specjalistów"ministrów od 7-boleści-znają sie na wszystkim i niczym najlepiej jak sobie dogodzić   odpowiedz »

    • Odszkodowania dla klientów Sky Clubu 

      [2014-03-27 11:09 82.160.25.*]

      a co z polisammi dla deweloperów i ionnych firm jak padnie biuro to generalnie kierunki europejsskie + tunezja mmaoko Eipt TUrcja , średni 2500 zl na os a czesc to sa zaliczki i dotyczy to os które maja kasę lub zbierały dłuższy czas no ale nie jest to uszczuplenie ich sytuacji życiowej a co z Deweloperami BUdowlanymi gdzie ludzie powpłacali dzisiatki tysięcy zł oszczedności życia i poszlo.....   odpowiedz »

    • Odszkodowania dla klientów Sky Clubu 

      [2014-03-27 11:19 159.205.255.*]

      Dziwne są te wyjaśnienia. Chyba czegoś tu nie napisano. Przecież jeżeli sąd nie zgodził się na upadłość, z powodu braku środków finansowych, to oznacza, że likwidacja musi być przeprowadzona w trybie zwykłym. A wtedy za zobowiązania spółki odpowiadają członkowie zarządu. Wystarczy zaczekać na zlikwidowanie spółki (bez upadłości) i złożyć pozew do sądu przeciwko wszystkim członkom zarządu lub wybranym. Oczywiście członkowie zarządu wykażą, że nie mają tych 30 mln zł (liczy się tylko majątek osobisty, nie można brać pod uwagę np mieszkania, bo zwykle jest to tzw. współwłasność małżeńska) i może być problem z windykacją. Ale jeżeli znajdą gdzieś jaką pracę, to komornik wejdzie im na pensję.   odpowiedz »

    • Odszkodowania dla klientów Sky Clubu 

      [2014-03-27 12:08 77.252.178.*]

      Latem ubiegłego roku pojawiła się informacja o pozwie przeciw Skarbowi Państwa z tytułu zwrotu pieniędzy wpłaconych na wyjazd z biurem, które upadło. Jakie są losy tej sprawy, którą prowadził zresztą p.Cybula?   odpowiedz »

    • Odszkodowania dla klientów Sky Clubu 

      [2014-03-27 12:29 83.12.32.*]

      Cała sprawda od samego początku "śmierdzi" ! Ogłoszenie niewypłacalności Sky Club-u w nastroju pikniku przez dwie panie Prezes, w obecności wiceministra z rządu przy półsmieszkach to już jest bardzo wymowne.Termin ogłoszenia niewypłacalności w momencie najwięcej zgromadzonych od Klientów pieniędzy - poczatek sezonu wyjazdowego, to druga sprawa. Następna sprawa to marnotrastwo wielkich pieniędzy przez Urząd Marszałkowski na tzw. sprowadzenie turystów z kurortów zagranicznych. Charterowanie samolotów np. po 19 osób na Bali to rozrzutność niewyobrażalna. I tak też było z wieloma kierunkami. Oczywiście co pozostało to podzieliła wynajęta firma nazwijmy ja prawno-księgowa po wypłaceniu sobie "nalezności". Kto ucierpiał ? biedny ciągle okradany przez rzadzących cwaniaczków polski naród.   odpowiedz »

    • Odszkodowania dla klientów Sky Clubu 

      [2014-03-27 12:57 80.52.137.*]

      nieustająco, ciągle czekam, aż urzędnicy unijni gwarantujący 100% zwrot, zwrócą pieniądze ze swoich, a nie podatników !!! (skoro to wymyślili to może sami będą ponosi konsekwencje swych głupot). Nieustająco również czekam na przykład w której to branży na świecie, zwroty dla klientów w przypadku bankructwa/upadłości sięgają 100% ?!!!   odpowiedz »

    • Odszkodowania dla klientów Sky Clubu 

      [2014-03-27 21:40 31.61.131.*]

      Bardzo jestem ciekawa jak skomentuje to Pani Podsekretarz Stanu Katarzyna Sobierajska, która już prawie 2 lata temu kategorycznie stwierdziła, że "dyrektywa unijna 90/134 została w polskim prawie w pełni zaimplementowana" ?
      Sorry, takich mamy ministrów.   odpowiedz »

      • Odszkodowania dla klientów Sky Clubu 

        [2014-05-20 12:16 78.11.13.*]

        Generalnie Pani Minister Sobierajska ma rację. W ustawie o usługach turystycznych klienci są teraz (od 2010 roku) w pełni zabezpieczeni. To Minister Finansów wydał rozporządzenie o wysokości sum gwarancyjnych. Spokojnie więc można występować przeciwko Skarbowi Państwa:)   odpowiedz »

    • Klienci Sky Clubu mają związane ręce? 

      [2014-04-15 14:28 83.10.42.*]

      odnosząc sie do najwazniejszej częsci tych wypowiedzi,kopia ponizej,,czy jesteśmy wstanie zmobilizowac całą spolecznośc pozkodowanych przez ,,s.c.,,i walczyć o reszte niewypłaconej kwoty,,chętni kontakt mail,,,marx99@op.pl...dziękuje.....{ klienci mogą dochodzić zwrotu poniesionych kosztów na drodze sądowej z powództwa cywilnego w stosunku do sky club sp. z o.o. ze względu na cywilno prawny charakter umowy o imprezę turystyczną zawartej między klientem a sky club sp. z o.o}   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję