Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Transport

Wątek: EvoBus szkoli kierowców
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2008-04-11 11:03
Temat: EvoBus szkoli kierowców
Treść: Aktualność:
EvoBus po raz drugi organizuje szkolenie dla kierowców autobusów. Szkolenie odbędzie się w trzech cyklach i będzie uczyć bezpiecznej i ekonomicznej jazdy zarówno w teorii jak i na torze. Szkolenie jest ogranizowane przy współpracy z Inspekcją Transportu Drogowego

Na torze w Bednarach pod Poznaniem odbędą się trzy dwudniowe kursy, każdorazowo dla 12 uczestników, którzy wywodzą się z różnych firm z terenu całej Polski. Każde ze szkoleń składa się z treningu bezpiecznej i ekonomicznej jazdy. EvoBus odda do dyspozycji kursantów dwa ze swych nowych, pokazowych autobusów: Mercedes-Benz Travego i Setra S 415 GT-HD. Szkolenia EvoBus dla polskich kierowców poprowadzi po raz kolejny Franz Bayer, doświadczony trener z Niemiec, który już od kilku lat współpracuje z EvoBusem.

Uczestnicy treningu bezpiecznej jazdy najpierw w części teoretycznej poznawać będą cechy charakterystyczne nowoczesnych systemów bezpieczeństwa, takich jak: ABS, ARS, EBS, "asystent hamowania", ESP. Zdobytą wiedzę teoretyczną kierowcy wypróbują na torze w drugiej połowie dnia. Na początku na torze jest kilkudziesięciominutowa rozgrzewka, po to, by każdy z kierowców - bez względu na to, jakim autobusem jeździ na codzień - mógł się wczuć w nowoczesnego Mercedesa lub Setrę. Chodzi też o to, by na prostym ćwiczeniu pokazać dotychczasowe nawyki kierowców i zachęcić do ich zmiany.
Właściwe ćwiczenia na torze to np. hamowanie z pełną siłą z prędkości najpierw 30 km/h, potem 50 km/h i 60 km/h. Rożnica w długości drogi hamowania daje kierowcom wiele do myślenia. Kolejny etap ćwiczeń praktycznych to ominięcię podczas jazdy na macie poślizgowej przeszkody z pachołków i powrót na właściwy tor jazdy. Do prędkości 50 km/h jest to proste, ale wraz ze zwiększaniem prędkości coraz trudniej "nie wypaść z trasy".

W drugim dniu szkolenia, podczas treningu ekonomicznej jazdy, część teoretyczna poświęcona jest nowym możliwościom silników Mercedes-Benz. Z faktu, że współczesne silniki dysponują ogromna mocą, wynika też nowa filozofia jazdy. Należy jeździć na mniejszej liczbie obrotów i czasem wskazane jest przeskoczyć "nie po kolei" na wyższy bieg. Tego dnia każdy z uczestników będzie miał możliwość dwukrotnie przejechać jednym z dwóch autobusów ten sam odcinek rzeczywistej drogi. Za pierwszym razem we własnym stylu, zaś za drugim według wskazówek trenera. Przepływomierze w obu autobusach pozwolą na dokładny odczyt zużycia paliwa.

Szkolenie dla kierowców organizowane przez EvoBus Polska ma wsparcie Inspekcji Transportu Drogowego. Podczas każdego z trzech dwudniowych szkoleń na pytania kierowców odpowiadać będzie Inspektor ITD. Na zakończenie każdy z uczestników otrzyma plakietkę-certyfikat ukończenia treningu sygnowaną przez Głównego Inspektora Transportu Drogowego.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Pytanie [2008-04-11 11:03 193.17.14.*]
Czy jest prawo które zabrania kierowcy autobusu pracować w dwóch firmach jednocześnie? Ciekawski. odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij