|
Wątek:
|
POT do likwidacji?
|
Autor:
|
Czytelnik IP 195.200.88.*
|
Data wysłania:
|
2008-04-17 11:13
|
Temat:
|
POT znów grozi likwidacja
|
Treść:
|
Czyli historia kołem sie toczy! Rząd powraca do odrzuconego i totalnie skrytykowanego przez całe środowisko turystyczne projektu poprzedniego Ministra Gospodraki Pana Woźnika / połączenia m.in. POT i PAIZ /. Ten nowy projekt wdrażany w okresie rozpoczęcia wydatkowania na turystykę przez POT środków europejskich typu POIG 6.3 i 6.4 czy także w RPO będzie "gwoździem do trumny" polskiej turystyki. Przypomina się komentarz słynnego polskiego naukowca do analogicznych koncepcji poprzedniego Rządu : "Połączenie huty z gastronomia turystyczną przez surówkę" Trudno mówić o jakimkolwiek efekcie synergii czy ograniczeniu kosztów lub wzrostu pozytywnych efektów przy łączeniu z sobą tak różnorodnych instytucji i obszarów promocji jaki jest proponowany przez Rząd- trudno mówić o jakichkolwiek podobieństwach. W myśl wszystkich kanonów marketingowych przekaz promocyjny ma być adresowany do precyzyjnych segmentów odbiorców / szczególnie w turystyce i biznesie gospodarczym te segmenty są bardzo wysublimowane / a nie do " szerokiego grona odbiorców " czyli de facto do nikogo. Prostszym sposobem niż ustawowe łączenie instytucji promocji przy likwidacji m.in. POT, jest doprowadzenie do nakazania stosowania przez istniejące instytucje tej samej marki i znaku (godła) bez konieczności przeprowadzania skomplikowanych prawnie i organizacyjnie zmian (łączeń), powodujących często w fazie reorganizacji straty wynikające z okresu jaki jest potrzebny na tworzenie nowej struktury i jej sprawne działanie, szczególnie trudne przy tak drastycznym rozszerzeniu obszaru działania a więc również jej dostosowania do wszystkich działań. Poza tym warto aby twórcy projektu zapoznali się z terminami: marka, znak, godło i ich stosowaniem w celu promocji Polski.
|