Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Biura turystyczne

Wątek: Błagam o pomoc
Autor: Czytelnik IP 217.70.48.*
Data wysłania: 2008-06-19 16:15
Temat: EXIM TOURS i Tunezja - czerwiec 2008
Treść: EXIM TOURS -
Nie daj wpuszczać się w maliny biurom podróży

Patrz:
http://m. ciesielczyk. salon24. pl/80067, index. html
oraz
http://www. ithink. pl/artykuly/styl - zycia/podroze - i - turystyka/nie - daj - sie - wpuszczac - w - maliny - biurom - podrozy/

Właśnie dowiedzieliśmy się, że ponad 90 procent polskich biur podróży nabija w butelkę swoich klientów. Polscy turyści są traktowani znacznie gorzej niż w innych krajach UE.

Gdy swego czasu wyraziłem swoje niezadowolenie z warunków, w jakich przyszło mi mieszkać w hotelu w Egipcie, biuro podróży zwróciło mi oraz osobie towarzyszącej całą (CAŁĄ !!!) sumę, którą zapłaciłem za urlop nad Nilem. Dziwicie się? I słusznie. Urlop wykupiłem w Niemczech, Niemczech nie w Polsce. Mimo, że nie miałem zastrzeżeń do lotu Monachium-Kair, mimo, że byłem bardzo zadowolony z hotelu w Kairze, niemieckie biuro podróży oddało mi kilka tysięcy marek (było to jeszcze przed wprowadzeniem euro), gdyż nie byłem zadowolony z hotelu, w którym mieszkałem nad Morzem Czerwonym, w drugim tygodniu mego urlopu egipskiego. Tak działa system w cywilizowanym kraju europejskim. W Polsce jest inaczej.

Na przełomie maja i czerwca wybrałem się z polskim biurem EXIM do Tunezji. Lot z Katowic, który miał dojść do skutku przed północą 25 maja do Monastiru, był opóźniony ok. dwie godziny. Czyli wylecieliśmy już 26 maja. Później pilot Eximu poinformował nas, że umowa zakłada, iż pierwszy i ostatni dzień wycieczki przeznaczone są na podróż. Czyli już w tym przypadku EXIM nie wywiązał się z umowy z klientem.

W sobotę 31 maja, na dzień przed powrotem pracownik EXIMU w Tunezji poinformował klientów, że wyjazd z hotelu na lotnisko nie nastąpi ok. godz. 15:oo, lecz po 5:oo rano (!), a więc 10 godzin wcześniej! Gdy usłyszał protesty polskich turystów, stwierdził, że umowa zakłada, iż pierwszy i ostatni dzień podróży przeznaczone są na dojazdy. Przypomniałem mu więc, iż dojazd z Polski do Tunezji nie odbył się jednak w pierwszym, lecz drugim dniu wycieczki.

Gdy 1 czerwca rano znaleźliśmy się na lotnisku w Monastirze, okazało się, że na liście pasażerów do Katowic nie ma nikogo z naszej 130-osobowej grupy EXIMU. Po prostu ktoś zaspał i nie zgłosił, że cała nasza grupa zamiast o godz. 19, wylecieć ma przed południem 1 czerwca. Nastąpiła zmiana numeru naszego lotu i nikogo z nas nie było na liście lotu niby tego samego, ale oznaczonego innym numerem. Doszło prawie do rękoczynów między pracownikiem EXIMU na lotnisku w Monastirze i jednym z uczestników naszej wycieczki, gdyż zanosiło się w pewnym momencie, że 130 Polaków zostanie na lotnisku, a pusty samolot linii polsko-włoskich poleci bez nas do Katowic. W końcu udało się wprowadzić nas na listę pasażerów i wylecieliśmy.

Dodać należy, iż w informacjach EXIMU nasz hotel Vime Lido w Nabeul w Tunezji reklamowany był jako posiadający piękną, szeroką, piaszczystą plażę. Okazało się , że już wiele lat temu morze całkowicie zniszczyło tę plażę, co widać na zdjęciach, które tu przedstawiam. Jeśli ktoś chciał mieć "szeroką, piaszczystą plażę), musiał iść kilkanaście minut w stronę dzikiej plaży. Gdyby coś takiego zdarzyło się w Niemczech (nie słyszałem, by w Niemczech coś takiego się kiedykolwiek wydarzyło), biuro zwróciłoby natychmiast wprowadzonym w błąd turystom 100 procent zapłaconej kwoty. Ale nie w Polsce!

Opisałem tę historię i wysłałem ze zdjęciami mailem do Prezesa EXIM TOURS. Zaproponowałem, by biuro podróży z własnej woli zrekompensowało jakoś wszystkie przykrości turystom. Byłaby to świetna reklama dla biura podróży. Popełnili kilka "błędów", ale sami, z własnej woli próbują naprawić szkody. Do dziś jednak nie otrzymałem żadnej odpowiedzi od Prezesa EXIM TOURS.

Jako że w sumie byłem tak czy tak zadowolony z urlopu (przeżyłem jakoś opóźnienie samolotu, wcześniejszy wylot, który pozbawiał nas w praktyce jednego dnia urlopu oraz brak hotelowej "szerokiej, piaszczystej plaży"), nie mam zamiaru w dalszym ciągu "wojować" z EXIMEM. Piszę o tym tylko dlatego, by uświadomić innym turystom, którzy zostali poszkodowani (albo będą w lecie poszkodowani) przez polskie biura podróży, że mają prawo upominać się o zwrot nie tylko części, ale nawet całości kosztów wycieczki i to także w tak opóźnionym cywilizacyjnie (w tym legislacyjnie) kraju, jak Polska.

Dr Marek Ciesielczyk
uczciwosctarnow@yahoo.pl

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

EXIM TOURS i Tunezja - czerwiec 2008 [2009-06-12 11:49 213.76.179.*]
ja z 2-tyg pobytu w sousse z Eximem jestem zadowolona- wszystko zgodnie z umową i opisem. jedynie pilot wycieczki na saharę- Nouri nie sprawdził się. odpowiedz »

EXIM TOURS i Tunezja - czerwiec 2008 [2008-09-20 22:58 83.30.122.*]
Opoznienia lotow nie zależą od biura, więc nie pisz że straciłeś cały dzień, skoro czekałeś tylko 2 godziny na samolot. Jeżeli z tą plażą to prawda to faktycznie miałeś pecha. Ja przed wyjazdem sprawdziłam wszystkie informacje na temat hotelu, plaży i miejscowości (hotel el mouradi hammamet w hammamet yasmine) i było dokładnie tak jak miało być, żadnych przykrych niespodzianek, wręcz przeciwnie, hotel fundował nam nawet darmową wycieczke 2-dniową w ramach promocji hotelu el mouradi w tunisie. Ogólnie było super, nawet wycieczka na sahare była udana. Polecam sprawdzać informacje o hotelu zanim sie wyleci na wakacje, zamiast niszczyć opinie biurom w internecie. odpowiedz »

EXIM TOURS i Tunezja - czerwiec 2008 [2008-08-09 02:11 83.5.244.*]
ten zapis jest naganianiem Klientów. Reklamowałam sam fatalną obsługę i nie prawdą jest, że zajmują się reklamacją. Nie uznają żadnych argumentów poza własnym zdaniem. Mój kolega z pracy był w innym czasie z tym biurem przyjechał bardzo, bardzo nie zadowolony, reklamował on i inne osoby, oczywiście też nie uznano zwalając winę na tzw. cały świat. NIE NALEŻY POLECAĆ, anie też samemu wybierać się na dawkę stresu z EXIMEM. NIE POLECAM, są mili jak biorą pieniądze, a później już mają głęboko i daleko wszystko i wszystkich. odpowiedz »

EXIM TOURS i Tunezja - czerwiec 2008 [2008-08-09 02:18 83.5.244.*]
Oj tak, nie nalezy korzystać z usług Exim-u popieram nie nalezy polecać usług tego biura. Są wyjątkowo fatalni. odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij