TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter




Forum grupa: Biura turystyczne

Zbliża się termin przedawnienia roszczeń dla klientów Summerelse

Data wysłania: 2016-01-12 11:17 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Coraz więcej poszkodowanych w wyniku upadków biur podróży klientów wygrywa procesy ze Skarbem Państwa.

Podstawą roszczeń w takim przypadku jest nieprawidłowa implementacja unijnej dyrektywy 90/314 w polskim systemie prawnym. Chodzi o fakt niezapewnienia turystom ochrony wymaganej przez unijne prawo. W kilkunastu dotychczasowych sprawach sądy przyznawały turystom odszkodowania w wysokości różnicy pomiędzy sumą wpłaconą na konto touroperatora, a sumą otrzymaną z zabezpieczenia finansowego biura. Aktualnie we wszystkich sprawach trwają postępowania apelacyjne.

Reprezentujący turystów w tych sprawach dr Piotr Cybula przypomina o zbliżającym się terminie przedawnienia roszczeń dla klientów poszkodowanych przy upadku biura Summerelse. W związku z tym, że są jeszcze Klienci tego biura podróży, którzy nie podjęli jeszcze decyzji odnośnie tego, czy są zainteresowani wystąpieniem w takiej sprawie na drogę sądową, należy zwrócić uwagę na zbliżający się termin przedawnienia. Choć materia ta jest nieco skomplikowana, w dotychczasowej praktyce sądów w tego rodzaju sprawach dotyczących Summerelse ukształtowało się stanowisko, że trzyletni termin przedawnienia należy liczyć od chwili, kiedy poszkodowani klienci zostali poinformowani przez marszałka województwa o tym, że z zabezpieczenia finansowego nie otrzymają żadnego zwrotu. - pisze na swoim blogu dr Cybula.

Jak dodaje, informacje do poszkodowanych klientów najczęściej były wysyłane w marcu 2013 roku. Więcej szczegółów na blogu dr. Piotra Cybuli pod adresem prawoturystyczne.wordpress.com

Dla klientów biura Summerelse to ostatni dzwonek aby spróbować odzyskać utracone pieniądze. Przypomnienie o terminie przedawnienia przez np. sprzedającego wycieczkę agenta może zostać odebrane jako wyraz troski i dbałości o interesy klienta, co z kolei może przełożyć się na zdobycie sympatii i lojalności tegoż klienta.

    • Informacja dla klientów Summerelse 

      [2016-01-12 11:17 80.52.137.*]

      przede wszystkim "przypomnienie o przedawnieniu" jest "wyrazem troski" Pana Cebuli, który nie chciałby stracić klientów i pieniędzy.Co, rzecz jasna, jest zrozumiałe, tylko po co dorabiać do tego ideologię "troski"?   odpowiedz »

      • Informacja dla klientów Summerelse 

        [2016-01-12 19:47 213.227.95.*]

        a czy to przypadkiem nie Pan/Pani dorabia tę ideologię?   odpowiedz »

    • Informacja dla klientów Summerelse 

      [2016-01-12 14:27 85.11.96.*]

      dr piszę się bez kropki na końcu!!!   odpowiedz »

      • Informacja dla klientów Summerelse 

        [2016-01-12 19:42 213.227.95.*]

        :) uwielbiam takich znawców; raz pisze się z kropką, a raz bez; zależy od jakiego wyrazu jest to skrót (od "doktora" - jest kropka, a od "doktor" kropki nie ma   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję