TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Biura turystyczne

Trzecie biuro w tygodniu ogłasza niewypłacalność

Data wysłania: 2016-07-15 10:44 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Kończący się tydzień nie należał do udanych dla branży turystycznej. Po upadku Biur Podróży Italy Tours i ART TOUR, trzecia firma w tygodniu ogłosiła niewypłacalność.

Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego informuje, iż w dniu 14 lipca 2016 roku firma NAUTICA Incentive Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, ul. Dietla 93/6 złożyła oświadczenie o niewypłacalności. Podmiot wpisany jest do Rejestru Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych Marszałka Województwa Małopolskiego pod numerem Z/59/2011.

Firma Nautica Incentive Sp. z o.o. posiada gwarancję ubezpieczeniową wystawioną przez AXA Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji S.A., która opiewa na kwotę: 913 253.60 PLN. Termin obowiązywania zabezpieczenia finansowego: od 12 grudnia 2015 r. do 11 grudnia 2016 roku.

"Środki z gwarancji ubezpieczeniowej zostaną uruchomione na zwrot wpłat oraz części wpłat wniesionych przez klientów z tytułu zawartych umów na organizację imprez turystycznych, które nie zostały zrealizowane. Z informacji przekazanej przez firmę wynika, że obecnie nie ma poza granicami kraju klientów Nautica Incentive" - czytamy w komunikacie.

Biuro Nautica Incentive Sp. z o.o. specjalizowało się w usługach z zakresu turystyki biznesowej. Oferowało wyjazdy integracyjne, motywacyjne dla instytucji, klientów korporacyjnych i indywidualnych. Firma organizował także szkolenia i konferencje, warsztaty tematyczne, programy CSR. Biuro zajmowało się także turystyką przyjazdową do Polski.

Wnioski osób poszkodowanych przez firmę Nautica Incentive Sp. z o.o. o wypłatę środków z umowy gwarancji ubezpieczeniowej należy kierować na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Departament Turystyki i Sportu, ul. Racławicka 56; 30-017 Kraków

    • Biuro NAUTICA Incentive niewypłacalne 

      [2016-07-15 10:44 89.64.188.*]

      to dopiero początek sezonu, upadłości o znacznie większym ciężarze gatunkowym nasilą się pod koniec..   odpowiedz »

    • Biuro NAUTICA Incentive niewypłacalne 

      [2016-07-15 17:12 83.26.85.*]

      Jeśli upadłe biura posiadały gwarancje ubezpieczeniowe firmy AXA to najpewniej nie dostaną NIC !!! Właśnie dzięki przekrętom prawnym AXA (tak to trzeba nazwać) Klenci upadłego wcześniej biura Digitur z Bielska stracili wszystko. Pytam więc po co durne "gwarancje ubezpieczeniowe" i gdzie jest "Państwo Polskie" (chyba tylko w teorii) i ta dobra zmiana, że pozwala Niemcom tak bezczelnie naciągać i oszukiwać Polaków.   odpowiedz »

    • Biuro NAUTICA Incentive niewypłacalne 

      [2016-07-18 10:06 78.11.129.*]

      Oświadczenie Zarządu Nautica Incentive Sp. z o.o.

      Szanowni Państwo,

      Zarząd spółki Nautica Incentive Sp. z o.o. z przykrością informuje, iż z uwagi na brak środków na kontynuowanie działalności operacyjnej spółki jest zmuszony złożyć do sądu rejonowego dla Miasta Krakowa wniosek o upadłość spółki. Złożenie wniosku nastąpiło w dniu 14.07.2016. Tym samym spółka zawiesza działalność touroperatorską i sprzedaż wyjazdów, a anulowaniu podlegają wszystkie wyjazdy, które mają się rozpocząć od dnia 14.07.2016.

      Informujemy, iż w momencie złożenia wniosku o upadłość za granicą nie przebywał żaden z klientów spółki, w związku z czyn nie jest konieczne uruchamianie procedury ściągania turystów z zagranicy. Zarząd Nautica Incentive Sp. z o.o. niezwłocznie poinformował także Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, który jest dysponentem gwarancji ubezpieczeniowej nr. 02.546.627 na kwotę 912 tys. PLN. Zawarta w towarzystwie ubezpieczeniowym AXA.

      Zgodnie z ustawą Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego uruchomi procedurę zwrotu wpłat wniesionych przez klientów na rzecz umów, które nie zostały zrealizowane. Suma gwarancyjna wystarczy na zwrot 100% wpłat.

      Pragniemy z całą mocą podkreślić, iż Nautica Incentive Sp. z o.o. jako firma odpowiedzialna wobec klientów niezwłocznie z chwilą zaistnienia okoliczności złożenia wniosku o upadłość poczyniła wszelkie starania aby zabezpieczyć interes klientów, poprzez poinformowanie Urzędu Marszałkowskiego i poinformowanie klientów, którzy mają zaplanowane wyjazdy o zaistniałej sytuacji.

      Z wyrazami szacunku,

      Zarząd Nautica Incentive Sp. z o.o.   odpowiedz »

      • Biuro NAUTICA Incentive niewypłacalne 

        [2016-07-18 16:26 89.74.136.*]

        Czy zgodnie z obowiązującą procedurą Marszałek będzie czekał pełny rok aż wpłyną wnioski od klientów biura i dopiero wtedy będzie będzie można przystąpić do zwrotu zaliczek?????   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję