|
Wątek:
|
Metro radzi turystom, co robić, gdy samolot się spóźnia, a u
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2008-07-25 15:06
|
Temat:
|
Metro radzi turystom, co robić, gdy samolot się spóźnia, a u
|
Treść:
|
Aktualność: Opóźnione samoloty i przez to strata wakacji to bardzo powszechny zmora polskich turystów - pisze dzisiejsze "Metro".
Turyści koczują na lotniskach po kilkanaście godzin, bo albo winna jest pogoda, albo samoloty mają usterki. Biura podróży i pośrednicy sprzedający wycieczki nie mają bowiem na to wpływu.
Metro piszę, iż w takich sytuacjach, według ustawy o usługach turystycznych, turyści mogą zażądać odszkodowania. Podstawą, dzięki której można występować o odszkodowanie jest zapis w umowie o dacie rozpoczęcia i zakończenia wycieczki.
Jeśli klient traci jeden dzień bądź jedną noc z opłacanej imprezy turystycznej, np. siedmiodniowej, zwracamy mu 1/7 wartości wycieczki - mówi Grzegorz Baszczyński, prezes Rainbow Tours.
Na nic więcej turysta nie może liczyć - twierdzi UOKiK oraz Miejski Rzecznik Konsumentów w Warszawie. Kamila Kurowska z UOKiK powiedziała, że można ewentualnie negocjować przedłużenie pobytu, ale decyzja zależy tylko od dobrej woli biura podróży.
|