Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Transport

Wątek: Na bydgoskim lotnisku koczowało przez 12 godzin 200 urlopowi
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2008-08-08 13:50
Temat: Na bydgoskim lotnisku koczowało przez 12 godzin 200 urlopowi
Treść: Aktualność:
Jak żaliła się Ewa Sierocka, gdańszczanka, nikt nie zaproponował nawet hotelu, aby jej czteroletnie dziecko nie było zmuszone drzemać na twardych, plastikowych krzesłach - czytamy w Gazecie Wyborczej.

Samolot należący do tunezyjskich linii lotniczych Karthago miał początkowo wystartować z Bydgoszczy o godzinie 24:20 z czwartku na piątek. Celem całej wyprawy miała być malownicza miejscowość Monastir w Tunezji. Jak opowiedziała Mariola Ignasiak, w środę zadzwoniła do niej pracownica biura podróży, w którym dokonała zakupu wycieczki i zawiadomiła ją o zmianie planów. Poinformowała, że lot został przesunięty kilka godzin wcześniej na czwartek na 8.50. Nie mając większego wyboru, wzięła więc dodatkowy dzień urlopu i stawiła się na miejscu już o godzinie 7.

Ale kiedy pasażerowie ustawili się już w kolejce do odprawy, usłyszeli w głośników zaskakującą informację o przewidywanym półgodzinnym opóźnieniu lotu. Janina Górska, która do Afryki leciała z pięcioletnią wnuczką - Julką żaliła się, że nikt nie podał przyczyny tego poślizgu, a nawet nie gwarantował rzeczywistego odlotu za 30 minut. Niestety przeczucia pasażerów nie myliły. Za chwilę została podana wiadomość, że z dwóch kwadransów zrobiła się godzina, a potem była kolejna i kolejna. W południe przewidywano, że przed 18 na pewno nie uda się urlopowiczom opuścić bydgoskiego lotniska, ponieważ samolot jeszcze nie wyruszył po nich z Tunezji.

Na lotnisku zaczęło się zamieszanie. Część turystów próbowała znaleźć dla siebie jakieś wygodne miejsce wewnątrz portu, inni zaś zamawiali taksówki i jechali do centrum miasta albo wracali po prostu do domów. Emerytka Eulalia Kowalska opowiadała, że nie dosyć, że szczędzili im informacji, to jeszcze nikt nawet nie zapewnił niedoszłym podróżnym hotelu. Jej biuro podróży zdecydowało się umyć ręce i nawet nie można się było z nim skontaktować. Dopiero koło 13 przysłali kanapki oraz wodę. Miłych wspomnień z Bydgoszczy nie zachowa również Alina Matuszewska, która na co dzień mieszka w Toronto, a do Polski przyleciała na wakacje. Wraz ze swoją bydgoską koleżanką miały zamiar wypocząć nad tunezyjskim morzem, ale jak sama skomentowała, już bokiem im to wyszło, ponieważ tylko się nadenerwowały.

W momencie, kiedy o godzinie 18 pasażerowie pechowego lotu usłyszeli, że samolot jest już w drodze z Tunezji, zaczęli spontanicznie klaskać. W powietrze zdołali wzbić się około 20. Linie Karthago bardzo zawile i skąpo tłumaczą powód całodniowego opóźnienia. Przedstawicielka przewoźnika wyjaśniała lakonicznie, że maszyna miała problemy techniczne, które udało się jednak sprawnie rozwiązać.

Jak podaje Gazeta, pasażerowie zaczęli liczyć straty. Ich zdaniem została marnowana cała doba hotelowa wypoczynku oraz zaplanowane na czwartek przyjemności. Każdy z nich wycenia średnio straty na 300 zł od osoby. Natomiast biura podróży nie widzą w sobie żadnej winy i proponują złożenie pisemnego zażalenia, które zostanie rozpatrzone w przeciągu 30 dni. Jak tłumaczy Paweł Owczarek z biura podróży "Triada" jednego z kilku biur, które sprzedają wycieczki na wczasy, na które miał dowieźć urlopowiczów pechowy samolot linii Karthago, zwrot kosztów zależy od samych linii lotniczych, ponieważ to właśnie one zawiodły.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Bydgoszcz: o 12 h opóźnił się wylot do Tunezji [2008-08-11 22:54 77.114.175.*]
Czemu polacy nie czekają tylko koczują? Czyżbyśmy byli koczowniczym narodem? odpowiedz »

Bydgoszcz: o 12 h opóźnił się wylot do Tunezji [2008-08-09 22:06 72.28.219.*]
A może organizatorem jest biuro Sky Club, ktore jest powiazane z Triada??? Pewnie nie wszyscy wiedza, ze zalozycielem Sky Club jest byly prezes upadlego Opentravel. Radze uwazac na to biuro a najlepiej z nim nie jezdzic. odpowiedz »

Bydgoszcz: o 12 h opóźnił się wylot do Tunezji [2008-08-09 13:47 83.12.103.*]
ej heloł kukrka JAKIE STRATY ?! Skoro początkowo mieli wylecieć w nocy z czwartq na piątek a wylecieli ostatecznie w czwartek o 20stej to jakie straty doby hotelowej ponieśli ?!! Wyzyskiwacze... odpowiedz »

potraga za korenima [2010-07-16 01:10 93.136.166.*]
kukrke čehi od kad ste tu naseljeni?
nas kukrka ima u srbiji u Beogradu i u Rumi i još u Australiji.
odpowiedz »

Bydgoszcz: o 12 h opóźnił się wylot do Tunezji [2008-08-08 15:26 217.149.249.*]
przy zmianie dnia operacyjnego wylotu można zrezygnować z imprezy i odzyskać całość wpłaconych pieniędzy Można też złożyć reklamację dotyczącą dodatkowego dnia urlopu. odpowiedz »

Bydgoszcz: o 12 h opóźnił się wylot do Tunezji [2008-08-08 13:50 85.226.64.*]
Hmm... ale (jezeli ja dobrze rozumiem czytany tekst) prawo do hotelu ma sie dopiero "gdy oczekiwany w sposób uzasadniony czas odlotu nastąpi co najmniej dzień po terminie poprzednio zapowiedzianego odlotu" wowczas pasazerowie maja prawo do:
"a) posiłki oraz napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania;
b) zakwaterowanie w hotelu w przypadku: - gdy występuje konieczność pobytu przez jedną albo więcej nocy, lub - gdy zachodzi konieczność pobytu dłuższego niż planowany przez pasażera; c) transport pomiędzy lotniskiem a miejscem zakwaterowania (hotelem lub innym).
2. Ponadto, pasażerom bezpłatnie przysługują dwie rozmowy telefoniczne, dwa dalekopis, dwie przesyłki faksowe lub e-mailowe." Pasazerowie czekali 12 godz na lotnisku, czyli wg. prawa mieli oni prawo do:
"a) posiłki oraz napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania;
2. Ponadto, pasażerom bezpłatnie przysługują dwie rozmowy telefoniczne, dwa dalekopis, dwie przesyłki faksowe lub e-mailowe.
pasażerowie mają prawo wyboru pomiędzy: a) - zwrotem w terminie siedmiu dni, za pomocą środków przewidzianych w art. 7 ust. 3, pełnego kosztu biletu po cenie za jaką został kupiony, za część lub części nie odbytej podróży oraz za część lub części już odbyte, jeżeli lot nie służy już dłużej jakiemukolwiek celowi związanemu z pierwotnym planem podróży pasażera, wraz z, gdy jest to odpowiednie, - lotem powrotnym do pierwszego miejsca odlotu, w najwcześniejszym możliwym terminie;"
Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylające rozporządzenie (EWG) nr 295/91Tekst mający znaczenie dla EOG. Takze, o jakim hotelu tutaj mowa? Nie mieli prawa do hotelu. Mieli prawo do posilkow i napojow i dwoch rozmow tel lub faksow lub e-maili, ale niestety do hotelu nie mieli prawa. Przykro mi, ze musieli czekac na samolot tyle czasu. Wiem, ze to kosztuje duzo nerwow. Sama latam duzo i czesto i wiem, ze z dwojga zlego to lepiej jak jest opozniony, ale w koncu odleci niz jak ma byc odwolany...
odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij