Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Inne związane z branżą

Wątek: Uwaga na klientów-szpiegów!
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2008-09-22 19:51
Temat: Uwaga na klientów-szpiegów!
Treść: Aktualność:
Coraz częściej obsługując "dziwnego klienta" możemy podejrzewać, że nie jest to zwykły, nadgorliwy lub nadpobudliwy gość, ale pracownik jednej z firm zajmujacych się "mystery shopping".

"Zakupy od przykrywką", bo taki jest polski odpowiednik nazwy, robią na świecie zawrotną karierę we wszystkich branżach. Ten trend wkracza także do Polski - wydatki na tego typu badania gwałtownie rosną. Według danych Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii, w 2000 roku na ten cel firmy wydały 1,1 mln złotych, a w 2004 roku było to już 13 mln złotych!

Zadaniem podstawionych klientów jest przede wszystkim zbadanie jakości obsługi. Badacze sprawdzają każdy szczegół - w hotelu zwrócą uwagę na wyposażenie pokoi, długość sznura od suszarki, zabezpieczenia przeciwpożarowe. Ale najważniejsze i tak będzie zachowanie personelu, właściwa obsługa klienta i umiejętność zareagowania na sytuację problemową.

W biurze można się spodziewać przede wszystkim badania znajomości technik sprzedaży i właściwego podejścia do klienta czy też profesjonalnego zaprezentowania oferty.

Każdy mystery shopper jest zaopatrzony w specjalnie przygotowany kwestionariusz z wypunktowanymi elementami na które należy zwrócić uwagę. Uzupełnieniem są bieżące notatki. Po zakończeniu badania, całość raportu oceniają specjaliści.

Określenie "mystery shopping", rodem z praktyki detektywistycznej, narodziło się za oceanem w latach 40. Zwrot spopularyzowała firma Shopn Chek, która obecnie jest liderem tej branży w Stanach Zjednoczonych.

Ostatnio o usługi tego typu zabiegają także instytucje rządowe. W Wielkiej Brytanii odpowiednik polskiego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdzał czy warsztaty samochodowe nie zawyżają rachunków i czy dzieciom nie sprzedaj się gier komputerowych dla dorosłych. W USA badaniu poddano jakość obsługi pacjentów w szpitalach.

Pracownicy robiący "zakupy pod przykrywką" maja swój kodeks. W karcie etycznej Stowarzyszenia Dostawców Mystery Shopping (MPSA) znajduje się zapis, że "nie należy polegać wyłącznie na wynikach badań mystery shopping przy podejmowaniu decyzji o zwolnieniu lub udzieleniu nagany".

Firmy jednak często wolałyby pozbyć się nielojalnego lub nieuczciwego pracownika i żądają ujawnienia danych tej osoby. Do kodeksu mystery shopperów należy jednak zakaz ujawniania zleceniodawcom personaliów pracownika. Podaje się jedynie dane placówki w jakiej dokonano nadużyć.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

ściema [2008-09-22 19:51 78.31.154.*]
to kłamstwo ze firmy ze stowarzyszenia MSPA nie ujawniaja danych pracowników badanych . sam pracowŁEM dla firmy z tej grupy i w formularzu trzeba było podac rysopis badanej osoby albo gdy było to mozliwe imie i nazwisko odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij