Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Gastronomia

Wątek: Grupa Kościuszko planuje corocznie otwierać 5 karczm przydrożnych "Polskie Jadło Młyn"
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2008-09-25 14:23
Temat: Grupa Kościuszko planuje corocznie otwierać 5 karczm przydrożnych "Polskie Jadło Młyn"
Treść: Aktualność:
Przedstawiciele Grupy Kościuszko "Polskie Jadło" poinformowali w środę, że ma zamiar otwierać pięć karczm przydrożnych, czyli Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP), rocznie w trakcie kolejnych pięciu lat.

Jak powiedział prezes spółki Jan Kościuszko podczas konferencji prasowej, firma będzie rozwijać się w tempie pięciu MOP-ów rocznie. Każdy z nich będzie skupiał trzy rodzaje działalności. To daje 15 jednostek rocznie. Do tego dochodzą ponadto Lanczowiska. Dodał także, że każdy spośród budynków Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP) ma wartość rynkową większą niż 10 mln zł.

Karczmy "Polskie Jadło Młyn" są przydrożnymi restauracjami z rozbudowaną infrastrukturą (to obszerne parkingi, część hotelowa, a także możliwy koncept fast-foodu obok restauracyjnego).

Pierwsze dwa obiekty powstaną przy trasie Warszawa-Katowice w Poczesnej i w Czechowicach-Dziedzicach, przy trasie Katowice-Bielsko-Biała.

Tego roku Grupa Kościuszko ma w planach uruchomienie łącznie 19 jednostek gastronomicznych, w tym w segmentach premium - 6 restauracji "Polskie Jadło" oraz 13 fast-food "Lanczowisko" i Ready&Go".

W tym tygodniu zostanie otwarta pierwsza w Warszawie, a szósta z kolei, restauracja premium "Polskie Jadło". Grupa jest zarządcą również 11 restauracjami fast-food.
Kościuszko podał informację, że w odpowiedzi na ofertę Sfinksa dotyczącą zakupu restauracji "Chłopskie Jadło" wysłał pismo zwrotne z wiadomością, że spółka jest zainteresowana negocjacjami.

Jak powiedział prezes, w chwili obecnej nie wiadomo, jaka jest chociażby hipoteczna cena, jaką chce uzyskać Sfinks ze sprzedaży. Należy przeprowadzić audyt prawny, który zwykle trwa 3-4 miesiące, audyt finansowy oraz sprawdzić konotację tejże marki. Dodał także, że Brand "Chłopskie Jadło" został skomercjalizowany, trzeba by było go wygasić.

Natomiast na pytanie, za jaką kwotę spółka byłaby gotowa kupić sieć "Chłopskie Jadło", Kościuszko odpowiedział, że cena 27 mln zł, czyli taka, za jaką w 2006 r. odsprzedał Sfinksowi restauracje pod tą marką, nie ma racji bytu.

Prezes poinformował ponadto, że spółka postanowiła zmienić model franszyzy z operatorskiej na własnościową, a dzięki temu uzyska znaczące zwiększenie rentowności, zysków. Nowy model pozwoli również uprościć system zarządzania oraz zwiększy transparentność spółki.

Prezes podtrzymał prognozę wyników na 2008 r., która w swoich założeniach mówi o 29,5 mln zł przychodów oraz 11,5 mln zł zysku netto. Nie wykluczył ponadto ich podniesienia. Jak powiedział, to bardzo zachowawcze prognozy. Historycznie, prognozy od zawsze były podnoszone, według niego ten zwyczaj zostanie utrzymany również w tym roku.

Grupa Kościuszko, po dwóch kwartałach odnotowała 3,53 mln zł zysku netto, przy przychodach 11,56 mln zł.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Powstaną karczmy "Polskie Jadło Młyn" [2008-09-25 14:23 83.15.101.*]
Zdjęcie z "Chłopskiego Jadła" etykiety sfinksopodobnego fastfoodu na pewno będzie kosztowało i potrwa... odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij