|
Wątek:
|
Wielka Gala Miss World jednak w Warszawie!
|
Autor:
|
Czytelnik IP 85.168.136.*
|
Data wysłania:
|
2006-05-07 22:31
|
Temat:
|
Brawo dla odwaznej decyzji
|
Treść:
|
Jest spore prawdopodobienstwo na zwiekszenie zainteresowania Polska podczas tej imprezy. Moje dlugoletnie obserwacje/praktyka w hotelarstwie (praca zawodowa i naukowa - robie doktorat dotyczacy rozwoju hotelarstwa w Paryzu na Sorbonie) wskazuja ze istnieje takie prawdopodobienstwo. W Paryzu, zarowno podczas waznych imprez (wystawy/kongresy/mecze typu mistrzostwa swiata w pilce noznej) to glowne olbrzymie czynniki zapelniajace hotele. ZAinteresowanie Paryzem wzroslo nie tylko w trakcie samego trwania imprez (mistrzostwa swiata) ale trwalo i po zakonczeniu imprezy. Albowiem cos takiego jak frekwencja, to zjawisko wcale nie stale, nawet w tak "swiatowym" miescie uwazanym za stolice turystyki miejskiej na arenie miedzynarodowej. Obserwuje sie bowiem zaznaczajaca sie konkurencje wylaniajacych sie nowych metropolii (tak w Azji jak w Europie Srodkowej ) ktore dawniej, w starym systemie komunistycznym byly odizolowane w duzym stopniu od wolnego swiata (z wiadomych powodow). Ogranieczenia m.in. wizowe byly ogromnym utrudnieniem (znaja to ci, ktorzy tracili duzo czasu i energii na ich zalatwienie) . W zwiazku z tym, nalezy wykorzystac takie okazje jak Wybory Miss Swiata, zeby sie "zamanifestowac" na arenie miedzynarodowej. Jak kazda reklama, wymaga to zainwestowania pewnej, czy nawet sporej sumy pieniedzy ale.... reklama dzwignia handlu. Z tego co wiem, to Polska niezbyt duza sume przeznacza na reklame za granica (ok. 10mln dolarow), podczas gdy kraj duzo mniejszy - Wegry - cztery razy wiecej (ok. 40mln $). (informacja pochodzi z pewnego zrodla, wygloszonego wykladu na Sorobonie przez specjaliste z dziedziny turystyki). Zycze powodzenia w odwaznych przedsiewzieciach. Miroslawa Woroniecka (m.woroniecki@noos.fr)
|