Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Inne związane z branżą

Wątek: Strategia Warmii i Mazur już jest gotowa
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2009-04-28 20:45
Temat: Strategia Warmii i Mazur już jest gotowa
Treść: Aktualność:
Opracowano strategię promocji województwa warmińsko-mazurskiego. Dokument zakłada, że w przyszłości region będzie rozpoznawalny w Europie tak jak włoska Toskania.

Urząd Marszałkowski i olsztyński ratusz nie chcieli samodzielnie przygotowywać strategii promocji. Dlatego też w ubiegłym roku zlecono to zadanie Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki. Opracowany dokument ma pomóc rozreklamować region w kraju i za granicą. Strategia kosztowała ponad 140 tys. zł. Została zaakceptowana przez urzędników. Jednak zanim zostanie oficjalnie upubliczniona, musi ją jeszcze zaakceptować zarząd województwa, który decyduje, czy promocja w takim kształcie będzie realizowana.

W sumie prace nad dokumentem trwały blisko rok, czyli dwa razy dłużej niż przygotowanie przez Eskadrę strategii promocji Olsztyna.

Promocja ma opierać się na dwóch hasłach reklamowych, które będą pojawiać się na plakatach, billboardach, reklamach w prasie oraz telewizji.

"Warmia i Mazury leżą w naszej naturze" to pierwsze z haseł. W minionym roku PART wraz z agencją Synovate sprawdziły wśród tysiąca osób, jak Warmię i Mazury widzą mieszkańcy innych regionów kraju. Warmia i Mazury znajdują się na trzeciej pozycji w rankingu najatrakcyjniejszych miejsc turystycznych w Polsce. Na pierwszych miejscach są: Małopolska i Pomorze. Według specjalistów od marketingu turyści i inne osoby, które chciałyby mieszkać lub inwestować na Warmii i Mazurach cenią region głównie za piękną przyrodę, czyste środowisko i jeziora.

Imprezą promocyjną, która wykorzysta to hasło ma być festiwal Dobrych Miast, czyli miejscowości, które należą do europejskiej sieci Cittaslow (obecnie: Lidzbark Warmiński, Reszel, Bisztynek i Biskupiec). Włosko-angielskie połączenie słów znaczy "miasto powolne" (do 50 tys. mieszkańców), czyli wolne od stresu, chaosu, bezładnej bieganiny oraz którego mieszkańcy nie spieszą się i delektują życiem. W strategii można przeczytać między innymi: "Festiwal ma promować założenia sieci Cittaslow poprzez koncerty, wystawy, festyny uliczne, targi. Festiwal ma się odbywać latem i każdego dnia przenosić do innego miasta".

Drugie hasło brzmi: "Warmia i Mazury - Wielkie Możliwości". Majka wyjaśnia - Wielkie Możliwości to dobry splot słów. Chcieliśmy także złamać stereotyp. Ale przede wszystkim powiedzieć o potencjale, którego teraz nie dostrzegacie. Według specjalistów z PART w podobnej sytuacji była wiele lat temu również Irlandia, Kanada i włoska Toskania.

Strategia przygotowana przez PART składa się z trzech dużych części i liczy w sumie blisko 200 stron sondaży, analiz, pomysłów graficznych oraz propozycji wydarzeń.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Warmia i Mazury mają strategię [2009-04-28 20:45 88.156.30.*]
Oparcie koncepcji reklamowej o podstawowy walor regionu jakim jest NATURA, ze zmienna elementów przyrodniczo-krajobrazowych wydaje się rozsądna i trafiona. Pozostaje tylko w kampanii reklamowej nie zapominając o rozpoznawalnych "diamentach" takich jak; Jeziora, Krutynia, Kanał, Zamki, wykreować nowe produkty i nośne hasła.
Koncepcja Cittaslow, to pomysł przyszłościowy nad którym trzeba będzie mocno popracować aby stał się atrakcyjny !
W otoczeniu czystej i ożywczej natury chce się regenerować siły uprawiając turystykę aktywna. A jak się ma koncepcja budowy infrastruktury i tras rowerowych ?
odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij