Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Biura turystyczne

Wątek: Całkiem nowe Wakacje.pl
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2006-07-13 13:50
Temat: Całkiem nowe Wakacje.pl
Treść: Aktualność:
Wakacje.pl, jeden z najdłużej działających portali na polskim rynku turystyki internetowej, zmienił szatę graficzną oraz wprowadził szereg innowacyjnych rozwiązań funkcjonalnych, ułatwiających internaucie wybór oferty. Nowe strony portalu mają charakter modułowy i zostały zaprojektowane w taki sposób, aby poszczególne grupy klientów mogły w łatwy sposób odnaleźć idealną dla siebie wycieczkę. Na uwagę zasługują dodatkowe kryteria w wyszukiwarce ofert, które są nowością w polskiej e-turystyce.

Nowe rozwiązania wprowadzono w wielofunkcyjnej wyszukiwarce, będącej sercem nowo zaprojektowanej strony głównej Wakacje.pl.

Standardowo, podstawowe kryteria wyboru to kierunek wakacyjny (klient wybiera spośród 160 różnych krajów), rodzaj dojazdu, cena wycieczki oraz termin wyjazdu. W nowej wyszukiwarce wakacje.pl, aby ułatwić klientowi znalezienie odpowiedniej wycieczki, wprowadzono dodatkowe kryterium wyszukiwania - nie tylko nazwę kraju, ale również regionu, w który turysta chce się udać. Internauta zainteresowany podróżą na przykład do Turcji, może już w początkowym stadium wyszukiwania określić, czy interesują go hotele na Riwierze Tureckiej, na Wybrzeżu Egejskim, Libijskim, czy obiekty zlokalizowane w najpopularniejszych tureckich kurortach, takich jak Alanya, Side, Belek lub Kemer. Dodatkowo wiele popularnych regionów turystycznych podzielono na podregiony. Osoba rezerwująca wczasy np. na Krecie, może wybrać hotel w okolicach Chanii lub Agios Nicolaos (na drugim końcu wyspy).

Absolutnym novum w polskiej e-turystyce są opcje wyszukiwania, których do tej pory nie zaproponował żaden istniejący portal turystyczny. Nowe kryteria są tak pomyślane, aby mogły z nich skorzystać wszyscy klienci, również niepełnosprawni i rodziny z dwójką dzieci. Klient nie tylko wybiera rodzaj wycieczki (m.in. wycieczka objazdowa, pobyt wypoczynkowy, nurkowanie, windsurfing, wyjazd rodzinny), ale może zaznaczyć opcję wyszukiwania, dzięki której za pomocą jednego kliknięcia myszką trafi do bazy obiektów przystosowanych do pobytu osób niepełnosprawnych, innowacyjnym rozwiązaniem jest również wprowadzenie opcji wyszukiwania apartamentów rodzinnych - opcja 2+2. Jest to duże ułatwienie, zwłaszcza że organizatorzy rzadko wyróżniają w katalogach tego typu obiekty, a rodzinne wyjazdy z dwójka dzieci są obecnie coraz bardziej popularne.

- Postawiliśmy na nowoczesny, lekki i przejrzysty design i tak zaprojektowaliśmy nową stronę Wakcje.pl, aby klient nie musiał błądzić w poszukiwaniu interesującej go oferty - mówi Tomasz Kolaszyński - kierownik projektu. W centralnym punkcie strony głównej serwisu umieszczono moduł dobra cena, gdyż z badań portalu wynika, że polski turysta kupujący wczasy za granicą, kieruje się przede wszystkim przystępną ceną imprezy. Obok znalazły się popularne wycieczki last - minute, z których korzysta ponad 60% klientów portalu, natomiast po lewej stronie umieszczono linki do działów informacyjnych, takich jak "porady zdrowotne", "pytania i odpowiedzi", "wakacje z dziećmi", słowniczek turysty". Dzięki rozdzieleniu działów związanych ze sprzedażą imprez i działów merytorycznych, klient łatwo zapamiętuje, jak poruszać się po serwisie, gdzie szukać informacji i gdzie dokonać rezerwacji wycieczki - dodaje Kolaszyński.

Nowością na łamach wakacje.pl jest także baza hoteli odwiedzonych przez specjalistów ds. turystyki portalu. Przez 7 lat działalności pracownicy działu Contact Center, odpowiedzialni za kontakt z klientem, odwiedzili ponad 700 hoteli na świecie. Ich uwagi i wrażenia z pobytu zostały zamieszczone pod hotelami z oferty Wakacje.pl. Rekomendacje pracowników stanowią dobre źródło danych dla klienta, który ma świadomość, że uzyskał szczegółową informację o hotelu i na miejscu nie musi obawiać się przykrych niespodzianek. W związku z tym, że wielu klientów ceni opinie innych internautów, informacja o tym, czy hotel został oceniony przez użytkowników portalu została wyeksponowana i pojawia się już w pierwszych wynikach wyszukiwania. Obecnie w bazie Wakacje.pl znajduje się już blisko 10 tys. ocen obiektów i miejscowości turystycznych.

- Obecnie skupiamy 90% produktu dostępnego na rynku, dlatego możemy pozwolić sobie na selekcję. W trosce o zadowolenie klienta wprowadzamy i wciąż aktualizujemy uwagi naszych sprzedawców, dzięki którym internauta otrzymuje kompleksową informację o stanie faktycznym obiektów z katalogów biur podróży. Informujemy nie tylko o zaletach obiektów, ale również o niedociągnięciach na miejscu zakwaterowania, o ile takie istnieją. Jeśli hotel znajduje się w popularnym kurorcie, blisko centrum, nie będziemy polecać go osobom z małymi dziećmi, którym może przeszkadzać muzyka z pobliskich dyskotek, natomiast luksusowych obiektów nie zarekomendujemy studentom nastawionym na zwiedzanie i poznawanie życia nocnego w kurorcie. Duże znaczenie mają również informacje z pierwszej ręki, np. o niedziałającej poza sezonem klimatyzacji, starym placu zabaw i mało urozmaiconym menu w hotelowej restauracji. Publikacja takich uwag sprawia, że rośnie kredyt zaufania internautów do portalu - tłumaczy Michał Kaczorowski, prezes Wakacje.pl

Portal Wakacje.pl postanowił również pokazać twarz i zaprezentować klientom sylwetki doradców ds. turystyki, z którymi Ci kontaktują się codziennie przez Internet lub za pomocą infolinii. Doświadczeni sprzedawcy to mocna strona portalu - teraz każdy internauta może odwiedzić stronę kontakt i kliknąć na opcję "poznaj naszych specjalistów". Na stronie znajdują się informacje, jakie kraje odwiedzili doradcy oraz w sprzedaży jakich imprez turystycznych się specjalizują. Pracownicy działów IT i marketingu zapowiadają wprowadzenie kolejnych udogodnień dla osób korzystających z usług portalu oraz nowe konkursy i promocje dla internautów.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

totalna bzdura [2006-07-13 13:50 83.8.118.*]
wakacje pl dominują tylko tym, że zartrudniają kilkanaście osób wlepiających wzrok w ekrany monitorów /za niską płacę/. Przecież oferta jest pobrana od touroperatorów, których nazwa nie figuruje na ich stronach. Nie wiem czym się tak bardzo chwalą. Zwiedzili hotele dzięki study-tours, które wyłudzją za dobrą sprzedaż i jeżdżą gratis! Są zagrożeniem dla agentów, którzy nie od 7 lat, ale od 15 lat i więcej budowali swoją dobrą opinię większym wysiłkiem niż klikanie w wyszukiwarce. Nie ma się czym chwalić!!! odpowiedz »

totalna bzdura [2006-07-27 18:53 193.110.229.*]
Nie rozumiem celowości i sensu wypowiedzi :) Niektórzy wycieczki sprzedają w centrach handlowych, niektórzy w internecie - podobnie jak każdy inny towar czy usługi - popyt tworzy podaż...
Podobnie nie wiem, jaki sens ma uwaga, że portal turystyczny jest agentem - a kim ma być? :) Wszystkie portale w Polsce mają własnie taki status... Co do wypowiedzi na temat pracowników portalu (cytuje: "osób wlepiających wzrok w ekrany monitorów /za niską płacę/" + sprowadzanie ich pracy do "klikania w wyszukiwarce" - to zostawiam to bez komentarza. Wypowiedź ta obraża osoby pracujące przy komputerze w ogóle - czyli większość osób na rynku pracy - może obraża nawet osobę, która to napisała... Cóż. Kto mieczem wojuje...
Pozdrawiam.
odpowiedz »

totalna bzdura [2006-07-13 16:30 213.158.197.*]
popieram! odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij