Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Biura turystyczne

Wątek: Dla TUI i Scan Holiday ważniejsze prawa rynku niż dobro klie
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2006-07-18 12:17
Temat: Dla TUI i Scan Holiday ważniejsze prawa rynku niż dobro klie
Treść: Aktualność:
Jedne z największych biur podróży TUI i Scan Holiday od 19 lipca do końca sezonu zrezygnowały z połączeń lotniczych do Egiptu z lotnisk w Katowicach i Poznaniu - podaje Metro. Pozostało hasło: "turysto martw się sam".

Turyści chcący za pośrednictwem tych biur podróży lecieć do Egiptu muszą teraz sami martwić się o to, czy zamienić Egipt na inny kraj, w którym spędzą wakacje, czy też na własną rękę dotrzeć na warszawskie Okęcie i po prawie 300 kilometrowej podróży ze Śląska wylecieć do Egiptu ze stolicy. Ci, którzy zdecydują się na wylot z Warszawy dostaną rekompensatę w wysokości 40 euro, która ma pokryć koszty dotarcia do stolicy.

Kierownictwo TUI i Scan Holiday zasłaniają się regulaminem twierdząc, że jeżeli nie osiągnięto określonej w katalogu liczby uczestników imprezy, to organizator ma ku temu wszelkie prawo. Biura te tłumaczą, iż decyzje takie podejmują bardzo rzadko i zawsze z bolącym sercem, za moment dodając, że prawa rynku i zysk są jednak najważniejsze.

Niestety, w takim działaniu nie sposób dostrzec troski o klienta. Klienta, który w szerokiej ofercie biur podróży, czasem mając do wyboru tańsze propozycje wakacji u innych organizatorów, zdecydował się spędzić urlop właśnie za pośrednictwem TUI i Scan Holiday? Czy podziękowaniem za wybór jest dla turystów ze Śląska dodatkowe pół dnia męczącej podróży "gratis", aby dotrzeć na lotnisko do Warszawy?

Prawda jest taka, iż czasami prawa rynku i zysk warto poświęcić na koszt tego, by turysta-klient, który skorzystał z oferty organizatora, wrócił ponownie.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

TUI i Scan Holiday nie będzie latać z Katowic i... [2010-07-13 19:55 77.254.24.*]
Chciałbym tutaj przestrzec potencjalnych klientów firmy TUI którzy dokonują rezerwacji online lub za pośrednictwem telefonu. Generalnie z usług tego biuro ( lub TUI Niemcy ) korzystamy od wielu lat i nigdy nie mieliśmy żadnych poważnych problemów. Mój opis nie ma na celu szykanowania lub oczerniania biura podróży - chciałbym aby Parę osób ustrzegło się problemów i rozczarowań. Procedura rezerwacji stosowana aktualnie przez to biuro jest co najmniej kontrowersyjna i może paru klientów wprawić w zdziwienie! Moja rezerwacja wyglądała następująco: Po analizie oferty TUI dostępnej na stronie internetowej wybieramy wyjazd z oferty last minute. Przeanalizowaliśmy zakładkę z zasadami rezerwacji oraz zakładkę z Warunkami Imprez Turystycznych i ubezpieczenia on-line, zaakceptowaliśmy Regulamin serwisu i dokonaliśmy rezerwacji on-line, wybierając jako formę płatności przelew. Otrzymaliśmy droga mailową potwierdzenie rezerwacji wakacji online. Po lekturze otrzymanego maila ( zapisy dotyczyły raczej standardowych terminów wyjazdu - była mowa o wpłacie 20% zaliczki w momencie rezerwacji, pozostała kwota do 35 dni przed wyjazdem. Była mowa, że dokumenty podróży zostaną przesłane pocztą na około 14 dni przed planowanym terminem), mając na uwadze fakt, iż zgodnie z zapisami Warunków Imprez Turystycznych on-line dokonaliśmy jedynie rezerwacji możliwości udziału w imprezie turystycznej oraz z uwagi na termin wyjazdu poprzez opcję "Czat on-line" skontaktowaliśmy się z biurem za pośrednictwem czata internetowego.
.
Po dłuższym oczekiwaniu rozmowę na czacie podjęła Pani J. Zadaliśmy Pani J pytanie: jak teraz możemy dowiedzieć się więcej szczegółów dotyczących wyjazdu i jak wygląda dalsza procedura ( tutaj mogę trochę niezbyt precyzyjnie cytować pytanie z uwagi na fakt, iż wpisywałem kilka razy z rzędu i nie było żadnego odzewu!). Otrzymaliśmy odpowiedź, iż otrzymamy stosowane dokumenty pocztą elektroniczną. Na moją uwagę, iż za chwilkę będzie weekend, a wyjazd ma nastąpić w przyszłym tygodniu Pani Joanna przerwała rozmowę na czacie i zadzwoniła osobiście. Poinformowała, że na maila przesyła dane do przelewu i po dokonaniu wpłaty i potwierdzeniu zarezerwuje nasz pobyt. Wpłaty dokonaliśmy i stosowne potwierdzenie przesłaliśmy mailem Następnie otrzymaliśmy mailem potwierdzenie wraz z umową, dokumentem potwierdzenia podróży oraz Warunkami Imprez Turystycznych. I tutaj zaczynają się problemy. Po przeanalizowaniu otrzymanych dokumentów ( piątek wieczór ) stwierdziliśmy, iż przyjęte godziny wylotu i powrotu mogą dla nas stanowić problem - z uwagi na naszą pracę i małe dzieci będziemy musieli wziąć dwa dodatkowe dni urlopu. Nadmieniam, iż w ofercie internetowej dostępnej na stronie TUI przy rezerwacji szczegóły dotyczące wyjazdu nie były podawane. Z uwagi na fakt, iż nie udało nam się potwierdzić możliwość uzyskania dodatkowych dni urlopowych ( piątek wieczór - informacje 100% od szefostwa otrzymaliśmy w poniedziałek ) , postanowiliśmy anulować wstępną rezerwację....
odpowiedz »

TUI i Scan Holiday nie będzie latać z Katowic i... [2010-06-14 23:00 94.254.254.*]
To co jest napisane w tym artykule to tylko wierzchołek góry lodowej. Po punktualnym przyjeździe do Warszawy możesz być pewien, że wylot nie odbędzie się bez kilkugodzinnego opóźnienia. Normą w tym biurze są kilkunastogodzinne opóźnienia, wiem to gdyż właśnie wróciłem do domu i osobiście tego doświadczyłem. odpowiedz »

TUI i Scan Holiday nie będzie latać z Katowic i... [2006-07-20 10:30 83.22.4.*]
Powiem szczerze, że odkąd Scan jest w spółce z TUI to właśnie tak to wygląda, że ciągle są jakieś zmiany, anulacje. Wielka szkoda, że samego Scana już nie będzie, a zostanie samo TUI...Uważam, że dawny Scan był doskonały. odpowiedz »

TUI i Scan Holiday nie będzie latać z Katowic i... [2006-07-19 08:34 212.76.33.*]
Ten dziennikarz chyba nie mieszka w Polsce, bo dawno minely juz czasy kiedy wozami drabiniastymi jechalo sie rzeczywiście pól dnia do W-wy. Teraz Intercity z Katowic, Wroclawia, czy Krakowa zajmuje jakies 2,5 h + ew. dojazd do dworca. Pół dnia to przesada, ale w takiej gazecie jak metro nie ma co zwracać uwagi na słowa, więc pisze się byle co. A najlepiej tak by sie czytało jak dobry kryminał. odpowiedz »

TUI i Scan Holiday nie będzie latać z Katowic i... [2009-07-27 20:15 62.97.246.*]
Podziwiam osoby które tak przychylnie podchodzą do wylotów z połowy polski. Jak tu było już zaznaczone każdy się sugeruje miejscem wylotu i nie każdy mieszka w samych Katowicach lub Poznaniu a więc nie raz należy doliczyć kolejne dwie godziny drogi, plus jeszcze przesiadki i oczekiwania , oczywiście jeszcze około dodatkowo 30min na dojazd na port lotniczy to droga wydłuża się o 2,30-3,00godz. no ale takich błahostek można przecież nie liczyć pod warunkiem że się samemu tak nie podróżuje. A nawiasem mówiąc człowiek jedzie odpocząć a nie się męczyć w obie strony. Reasumując powinienem wam podziękować bo już z tej firmy nie polecę za dwa tygodnie do Egiptu . odpowiedz »

TUI i Scan Holiday nie będzie latać z Katowic i... [2006-07-22 09:46 83.27.211.*]
2,5 godziny z wroclawia i to przez poznan... BZDURY; z wroclawia tj. MINIMUM 1/2 dnia mimo, ze jest XXI wiek:(( odpowiedz »

TUI i Scan Holiday nie będzie latać z Katowic i... [2006-07-19 11:53 83.15.101.*]
Pociągiem z Wrocławia do Warszawy jedzie się w sprzyjających okolicznościach około 5 godzin. A powrót wieczorem z Warszawy jest możliwy tylko nocnymi TLK. Jednym z argumentów wyboru JEST miejsce wylotu. odpowiedz »

TUI i Scan Holiday nie będzie latać z Katowic i... [2006-07-18 13:48 80.53.127.*]
ŻADNE z biur podróży NIE JEST instytucją charytatywną i jak się mu coś nie opłaca, to z tego rezygnuje... Normalna zasada wolnorynkowa... Skoro nie ma chętnych, to nie latamy i tyle... odpowiedz »

TUI i Scan Holiday nie będzie latać z Katowic i... [2006-07-18 13:42 82.210.187.*]
Hehehehehe, taaaaa... "Metro" się popisało tym tekstem. odpowiedz »

Obowiązkiem firmy jest przynosić zyski, a przynajmniej... [2006-07-18 12:34 213.216.65.*]
Jeżeli się generuje straty i to w sposób świadomy, a takim jest działanie dla dobra klienta bez liczenia się z ekonomią, to można spotkać się z prokuratorem pod zarzutem działania na szkodę spółki i wierzycieli. Ciekawe, czy wykaże zrozumienie dla tłumaczenia: "my to wszystko z troski o klientów". Czasy PRL i FWP minęły. Teraz wypoczynek to biznes, a nie dbanie o dobro inteligencji pracowniczej i robotników miast i wsi. odpowiedz »

TUI i Scan Holiday nie będzie latać z Katowic i... [2006-07-18 12:17 203.144.143.*]
"Prawda jest taka, iż czasami prawa rynku i zysk warto poświęcić na koszt tego, by turysta-klient, który skorzystał z oferty organizatora, wrócił ponownie." Och, jak ja podziwiam zdania dziennikarzy, którzy wiedzą najlepiej jaka jest prawda i co jest najlepsze dla danego biura! Rewelacyjny teks. Aż się wzruszyłem. odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij