Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Turystyka zagraniczna wyjazdowa

Wątek: PILOCI W ROLI NAGANIACZY
Autor: Czytelnik IP 89.108.227.*
Data wysłania: 2009-08-12 11:40
Temat: PILOCI W ROLI NAGANIACZY
Treść: to nie pilot dyktuje ceny rynkowe, a rynek. a skoro jest popyt na towary, tzn że ludzie kupują prawda? nawet przy wyższych cenach. koszt wytworzenia wielu dóbr jest nieadekwatnie niski do kwoty sprzedaży. wiecie np. że koszt zrobienia zwykłej kawy w kawiarni to wydatek rzędu do 50 gr max? to czemu kawa potrafi kosztować nawet i po 10-12 zł?? dlatego warto kawiarnie otwierać ;) wiem, bo pracowałam w kawiarni.
Koszty produkcji wielu dóbr są groszowe. tym bardziej jeśli produkcja jest masowa, albo jest to wytwór własny.
wracając do tematu. czy każdy sklep / stragan itp oferuje takie "promocje" dla pilota? czy jest to zapisane w karcie pracy, że ma tak być? kwestia zwykłej, niepisanej umowy międzyludzkiej. jeśli sprzedawca chce w taki sposób handlować swoimi towarami to jego sprawa. pewnie myślicie sobie, że przed sezonem pilot jeździ "kontrakty" podpisywać. aha. jasne. że nie. nieważne. cokolwiek by się nie napisało i tak będzie źle ;)
szczerze? polska mentalność jest pełna zawiści i zazdrości. tzw polska żółć. podpatrzcie trochę grupy międzynarodowe. od nich mozna się wielu rzeczy nauczyć ;)
polecam.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

PILOCI W ROLI NAGANIACZY [2009-08-12 11:57 79.162.166.*]
Tu nie chodzi o zawiść, a o trochę rozsądku. To nie prawda, że popyt na to jest, to "wciskają" im te towary. Turyści nie są tego świadomi. To oszustwo po prostu i już. Wszystko ma swoje granice przyzwoitości. Oszustwo też. Jeśli chodzi o kawę, czy herbatę, to inna bajka. Są pewne mechanizmy w handlu i nie są one zwyczajowe, że pewne towary muszą być dużo droższe niż faktyczna ich cena wytworzenia, by zarabiały na inne. Tak jest z towarami konsumpcyjnymi - kawy i herbaty w kawiarniach, soki i napoje w restauracjach, alkohole w klubach nocnych... To inna bajka, drogi Przedmówco. Opuściłeś ten rozdział na ekonomii. Tylko się nie dąsaj, to przecież nie walka, tylko zwykła polemika. Bez zawiści. Zwykła dyskusja osób tematem zainteresowanych. odpowiedz »

PILOCI W ROLI NAGANIACZY [2009-08-12 12:11 89.108.227.*]
ok. więc powiem tak. stoję po stronie pilotów, którzy zwyczajnie, z kulturą i klasą załatwiają tego typu sprawy, bynajmniej nie w sposób opisany powyżej (sytuacja ze sklepem jubilerskim). w każdej branży są osoby nadpobudliwe. niestety one potrafią skutecznie przyczepić swojej grupie zawodowej etykietę.
co do zarabiania jednych dóbr na inne - niestety na ekonomię uczęszczałam i uważnie słuchałam. więc teraz proszę sobie tylko wyobrazić sytuację, że pilot czymś takim "nadrabia" i dorabia sobie.
powiem tak. nie uważam, że pilot zaprowadzając grupę na zakupy, jeśli robi to z klasą, robi coś złego (jest odpowiedni czas, miejsce, turyści są chętni i naprawdę mogą skorzystać - a są takie sytuacje i turyści bywają niesamowicie zadowoleni). jednak stając po stronie wypoczywających domyślam się jak to wygląda - my płacimy, on dostaje za to kasę. aha, jeśli to przykładowo 30% od sprzedaży, to on na nas zarabia i bierze nasze pieniądze, które my wydaliśmy.
szczerze? trudno będzie dojść do wspólnego zdania. ale próbuję zrozumieć Wasze podejście i oczywiście je szanuję :)
pozdrawiam
odpowiedz »

PILOCI W ROLI NAGANIACZY [2009-08-12 13:39 79.162.138.*]
Owszem, w każdej branży są osoby nadpobudliwe, zgadzam się, ale takich "nadpobudliwych" w gronie pilotów jest już cała epidemia. Nie jestem turystką niedzielną. Latam zwykle min. 2 razy w roku, nie tylko tpopularne kraje jak Egipt, Turcja, Grecja. Tolerowałam ten proceder, dopóki mieścił się w granicach przyzwoitości. Też trochę rozumiem pilotów. Każdy chce jakoś sobie "dorobić", ale w tej chwili to już postępek masowy. Wcale nie na korzyść turystów i wcale nie są tak zadowoleni. Podam kolejny przykład - wybrałam się z Sharm el Shejkh do Klasztoru św. Katarzyny- 3 godz. jazdy w jedną strone i 3 godz. z powrotem. Na miejscu w 40 min. zwiedzanie w ekspresowym tempie, popędzane przez pilota. Na prośbę (wspólną, bo grupa bardzo zgrana i jednomyślna), byśmy przeszli spacerkiem przez ogrody klasztoru, padła odpowiedź, że brak czasu. Brak też czasu na nawet 10 min. na zakup pamiątek w samym miejscu zwiedzania (dla większości to ważne ze względów religijnych). W programie przewidziany czas wolny w Dahabie. Wszyscy nastawieni, że przejdziemy się po mieście, poczujemy klimat, a tu niespodzianka - ten czas wolny jest za miejscowością (nawet nie na obrzeżu), gdzie stoi "hurtownia" z pamiątkami, jakiś bar i prywatny skepik. Nic więcej! I znów ten sam scenariusz - karteczki ze zniżką 20%. Pilot chodzi blisko kasy, obserwuje i co najważniejsze - nie popędza! Towar wcale nie inny, niż ten, który jest w Sharmie, tyle, że droższy, bo z marża dla pilota. Indywidualnie w Sharmie można kupić to samo i taniej. Spędzamy tam godzinę. Cały przewidziany czas wolny w Dahabie. Pilot nikogo nie pogania. Wyjeżdżamy, gdy wszyscy w swoim czasie sami już się zbiorą w autokarze. To ma być zadowalające i zgodne z programem. Ja chciałam jak najwięcej zobaczyć, pozwiedzać. W końcu po to tyle godzin się tłukłam tym autokarem. No właśnie wtedy już dla mnie się przebrała miarka i postanowiłam podjąć tematykę na forum. odpowiedz »

PILOCI W ROLI NAGANIACZY [2009-08-12 16:04 212.191.172.*]
Moze trafil ci sie jakiś ekstremalny przypadek rezydenta. Nie można uogólniac że wszyscy tacy są. Ja też dużo jeżdże i często staje się w takich miejscach gdzie są wc (bezpłatne) a przy okazji sklep. Kto nie chce po prostu nie kupuje. odpowiedz »

PILOCI W ROLI NAGANIACZY [2009-08-14 02:30 79.162.130.*]
Nie użyłam ani razu stwierdzenia, że wszyscy są tacy, lecz, że zjawisko się nasila i coraz więcej jest takich, a w powyższym przypadku to nie sklep był przy okazji toalety, tylko toaleta przy okazji sklepu i wcale nawet nie był ten sklep po drodze. Nie wiem, czemu tak od razu oburzasz się, szanowny Pilocie. Być może Pańska praca akurat jest ok., tym bardziej powinno się ukrócić te złe praktyki pilotów, by nie rzutowały na całą "społeczność pilocką". Uważam, że po to trzeba ten problem nagłośnić, by turyści byli świadomi i mogli się jakoś przed tym bronić. A jak inaczej możemy to zrobić? Piloci często w omawianej kwestii zachowują się w myśl przysłowia : "Dasz palec, to weźmie całą rękę". Ja dążę do tego, by na tym palcu poprzestało, bo za kilka lat to rąk i nóg zabraknie, by sprostać "deficytom" zarobkowym pillotów. odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij